Jullie mening graag!

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hapjes verkopen is

1. een goed idee

2. een slecht idee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Goedendag lieve dames!

Ik zou graag jullie mening willen horen en of het een goed idee is.
    Mijn moeder is een ster in koken en heeft hier ook jaren ervaring in.
    Van heerlijke broodjes tot uitgebreide diners..
    Ze is van plan om verschillende hapjes te willen gaan verkopen voor feestjes zoals kraamfeestjes, verjaardagen, kleine verlovingfeestjes/bruiloften, examenfeestjes en noem maar op.
    Maar ze is bang dat hier geen vraag naar is, dus dacht even jullie mening vragen :p

Laat het weten via de poll, bedankt!

Liefs

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Proberen kan altijd :) Er zijn genoeg feesten waar catering voor gevraag wordt. Wat je moeder dan beste kan doen is zoveel mogelijk promoten en (mond op mond) reclame maken. Ook echt gerechten maken waar mensen van houden ik zou zeggen doen je weet nooit hoe het loopt. Beter geprobeerd dan ' had ik maar' .

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ligt aan de prijs, maar denk dat ze daarmee best wat mensen mee binnen kan halen :)

4. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ja daar hebben jullie gelijk in, in het begin vraagt ze natuurlijk niet zoveel omdat ze anders iedereen weg schrikt.. Wanneer ze genoeg klanten heeft wilt ze ook een eigen 'pand' gaan huren..
    Dus ik wacht op andere meningen..

5. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

Dit dus!
    Ligt inderdaad aan de prijs en of ik het zelf ook kan maken.

6. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben het eens met wat er hierboven gezegd is. Verder moet de keuken van je moeder dan aan alle haccp-normen voldoen, anders mag ze niet eens etenswaren verkopen. Dus dat is wel iets waar ze ook rekening mee moet houden.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou...waar ik woon is dat er echt nog veel te weinig

Als we een catering nodig hebben voor de familie ( verjaardag oma...kerst et cetera...) komen we steeds weer bij hetzelfde terecht. En dat is nogal standaard simpel eten.

Dus als het in Friesland zou zijn...zouden wij daar aankomende kerst al gebruik van maken :D ( tenzij er iets gebeurt in de familie natuurlijk)

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zou dat niet doen, staat een beetje raar (sorry flauw).

TS ik zou er geen behoefte aan hebben. Er zijn hier al ontzettend veel cateraars en anders wel winkels waar je zo hapjes kan kopen. Daarnaast doe ik het liever zelf.

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

voor mij geen goed idee. In onze omgeving meer dan genoeg (professionele) cateraars. Ik zou niet snel een dame die het erbij doet inhuren. Daar komt bij dat mijn broer een groot cateringbedrijf heeft en ik weet wat het inhoud, waardoor ik weinig heil zie in een keuken om de hoek ;)

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Je kan ook klein beginnen, toch!? Eerst de catering verzorgen voor vrienden/bekenden en als het lekker loopt en er vraag naar is uitbreiden. Mond op mond reclame is de beste reclame die er is tenslotte.

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Je hebt toch ook zo'n website waar je zelf je eigengemaakte eten op aan kan bieden. Mensen uit de buurt kunnen dan aangeven of ze iets willen bestellen. Zou het eerst zo proberen. Zie je vanzelf of er behoefte aan is. Ik kan alleen niet op de naam komen van de website.

12. suusje1982

suusje1982 Actief lid

7 aug 2013
    363
    0
    0
    Je kan het altijd proberen dan pas weet je vaak of het een succes is ;) Zolang ze niet van die inkomsten alleen afhankelijk is dan zeg ik vooral doen!

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Het scheelt denk ik ook in wat voor omgeving je zit. Mensen die weinig te besteden hebben zullen niet zo snel een cateraar vragen.. ik vind het best een leuk idee, maar erg afhankelijk van de prijs idd. Misschien eerst af en toe wat uitdelen met een kaartje erbij?! Of een keer een avond organiseren dat mensen gratis kunnen komen proeven?!

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hier in de buurt is iemand die o.a. high teas verzorgt en dat loopt erg goed, dus ik denk wel dat het een goed idee is.

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    je bent me net voor, zat hier ook aan te denken.
    Mijn schoonmoeder helpt in het dorpshuis achter de bar en in de keuken en moest ook verplicht dit diploma halen.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je zou kunnen 'oefenen' via thuisafgehaald.nl :) daar kun je je aanmelden en dan kunnen mensen bij jou eten 'bestellen'. Kleinschalig maar wel leuk om te kijken of er uberhaupt belangstelling is in de buurt. Dan zit je ook niet met alle HACCP normen enzo

17. knap

knap Niet meer actief

Ik mis een optie.

Niet meteen een bedrijfje beginnen maar eens los vast wat reclame maken dat je moeder als hobby dit soort dingen graag doet.

Tot een bepaald bedrag mag je belasting vrij verdienen dus kan je ook beginnen als een soort van vrijwilliger kosten baten. Dat ze er eigenlijk nog niet zo veel aan verdient maar dat ze eerst verdere ervaring en reclame gaat maken en zo kijken of er echt vraag naar is.

Klein beginnen kan leiden tot andere opties.

18. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Goed idee maar kijk wel even hoeveel aanbod er al is in de regio en wat die precies bieden. Zorg dat je een uniek kenmerk hebt.

19. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik zou het zeker doen als ik haar was! Gewoon klein beginnen,

Misschien kan ze het promoten bij feestjes van familie/kennissen door middel van de catering te doen voor hun! En komen ook altijd onbekenden dus die kunnen weer voor mond op mond reclame zorgen en een grote kans dat hun of hun familie/kennissen je moeder ook inhuren ;)

20. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Bedankt voor alle tips! Ze moet inderdaad natuurlijk het voedsel met zorg en hygiene bereiden maar zij is al iemand die alles perse PERFECT wilt hebben. Als ik bij haar kook, moeten mijn haren bedekt zijn zodat er geen haren in vallen, schone kleding, handen wassen en noem maar op haha..

Ik ga kijken wat ik voor mijn moeder kan betekenen! Bedankt allemaal :)

Deel Deze Pagina