Ha dames, Ik zou graag jullie mening willen horen, waarbij ik dus weet dat hier geen zekerheden in zijn, en dat het dus maar een mening is! Voor testen is het te vroeg (8 dpo), en eigenlijk weet ik ook niet eens zo goed wat ik nu met dit topic wil . Midden september heb ik een vmk gehad, en ik heb een dochter uit 2012. Ik heb dus twee zwangerschappen gehad. Nu had ik een ruime week geleden voor het eerst weer een ovulatie na de vmk. De timing was niet erg gunstig (zaterdagavond voor het laatst seks, maandagmiddag ovulatie). Bij mijn vroege miskraam-zwangerschap had ik al vanaf vroeg na de ovulatie een paar duidelijke tekenen dat ik misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn: pijnlijke liezen (iets wat ik herken van de zwangerschap van mijn dochter) en een hoge baarmoedermond die na ongeveer een week na de ovulatie ook wat meer verstopt ging liggen (als in: er leek veel 'weefsel'/'vlees' voor te liggen, alsof mijn vagina heel vol was ofzo). Dit laatste weet ik niet of dat ook bij mijn dochter zo was - heb er toen niet op gelet. Nu dus 8 dpo en heb geen last van mijn liezen, een enkel steekje daargelaten. Mijn baarmoedermond ligt hoog noch laag, maar wel een beetje verstopt, als in; het voelt wel weer enigszins 'vol' van binnen . De baarmoedermond voelt overigens hard noch zacht, en is wel duidelijk gesloten. Mijn menstruatie zou ik normaal gesproken op 10 a 11 dpo verwachten. (korte luteale fase) Goed - dus wetende dat niemand hier mij enige zekerheden kan bieden - alleen jullie (ongezouten) mening graag! Klinkt dit alsof ik gewoon even realistisch moet worden en de kans op zwangerschap gewoon heel klein is omdat het niet goed overeenkomt met mijn vroege miskraam-zwangerschap? Of klinkt het jullie toe alsof er wel een kans is?
Wat ik nog vergeten was te vermelden was dat ik op 3 dpo menstruatiekramp had, vergelijkbaar met de cyclus waarin ik zwanger werd, toen ook op 3 en 4 dpo menstruatiekramp - ik had toen op 10 dpo al een heel duidelijke test, dus ik vermoed toen een snelle innesteling gehad te hebben. Nu dus ook ongikramp gehad een dagje, maar ik weet ook niet of mijn lichaam niet nog steeds een beetje van slag is na de vmk, dus weet niet of het iets zegt. Ik ga zo lang mogelijk wachten met testen dit keer! In september op 10 dpo getest en op zich was ie heel duidelijk, maar ik wil nu pas testen als ik echt een paar dagen overtijd ben zodat ik een knaltest kan verwachten. Heb na de vmk nog geen negatieve test gezien (maar voor het laatst getest op CD 26, toen was ik er wel klaar mee, en toen was het nog maar een heel vaag streepje). Wel een ovulatie dus gemerkt (tempen + slijm) op CD 15 van deze cyclus, dus op zich zal het hormoon van de vmk wel mijn lichaam uit zijn, maar ik wil toch een heel duidelijke test als ik zwanger zou mogen zijn, anders ga ik maar twijfelen over rest-hcg....
Ohh en andere 'symptomen' zijn: - veel plassen (heb ik normaal ook wel rond ongi - maar dan pas vanaf 1 a 2 dagen ervoor, nu al een paar dagen). - licht in hoofd (maar ik zie in mijn aantekeningen dat ik dit ook had in een niet-zwanger cyclus enkele maanden terug) - bij vlagen erg moe (maar ja, heb ook een dreumes die 's nachts spookt...) Weet iemand of progesteron in een normale cyclus (dus een niet-zwangerschapscyclus) ook voor veel moeten plassen kan zorgen?