Nilo! Wilde ik hier graag, niet gelukt. Andere namen op het lijstje: Remi Viggo Zeger Sten Julan Domien of Marcus
Ik heb op Memphis gestemd, vind ik leuk naast de naam van je zoontje en ondanks dezelfde eindklank niet jut en jul. Misschien is Vasco nog wat?
@Nina Sanders Hebben jullie inmiddels al een top 2? Naam die je man het leukst vindt en jouw #1 naam?
Als we de namen laten afvallen die we het minste vinden, dan vallen Mika en Domien af. Dan is de top 2 dus Marcus en Memphis (ondanks de vele commentaren hier haha maar het gaat natuurlijk uiteindelijk om wat we zelf mooi vinden haha). Vind het beiden oprecht heel mooi. Marcus wel veelvoorkomend. Minder vlot naast O maar wel erg krachtig. Memphis qua stijl erg goed naast O, maar wel een wat 'apartere' naam (past wel bij ons want dat was de andere O naam ook) die je nooit hoort maar wel met associatie natuurlijk (voetballer), al zou ik me daardoor niet laten tegenhouden.
Dat scheelt al weer 2 namen Ik heb als een van de weinigen op Memphis gestemd, dus ik zou zeggen: ga er voor
Niet om door te drammen over Marcus hoor, want kies vooral wat je zelf wilt , maar hoe kom je er nou toch bij dat die veel voorkomt? In 2018 is de naam 39 keer gegeven en hij staat op plaats 406 van de meest populaire namen...
Oeh goede richting. Branko staat ook op ons lijstje, maar vond man niet leuk genoeg. Te 'hard'. Ik vind m nog steeds leuk. Ezra stond vrij hoog op mij lijstje, net zoals Eloi, maar heeft man nooit leuk gevonden..
Marcus vind ik persoonlijk wat stijf, leuker voor een oudere man maar niet vlot genoeg voor een kind of jongere. Al zou ik daar misschien best aan wennen als ik een kind ken dat zo heet. Ik ken trouwens alleen een man van wie je de naam uitspreek als Markoes, maar dat is niet in Nederland, dus ik ga uit van een andere uitspraak. Mika vind ik het tegengestelde, erg kinderlijk en minder leuk voor een volwassene. Memphis vind ik qua stijl erg goed passen bij O: Engels en origineel. Ik zou er wel aan kunnen wennen. Had op Domien gestemd, die vind ik vrolijk net als O. Mijn favoriet naast O blijft Eloi, maar helaas heeft je man ook nog recht op een mening. Maar goed, uiteindelijk komen uit compromissen de mooiste namen vind ik, zo zijn die van ons ook ontstaan en nog steeds heel blij mee!
Memphis super tof! Maar wederom -is en dat maakt het toch wel jut en jul Daarnaast is het een stad. Zou ik zelf persoonlijk minder gauw als eerste naam geven.. En vind m ook wat te engels/amerikaans voor hier in NL. Dat 'te' heeft O. dan weer niet vind ik. Mika heb ik helemaal niks mee. -ka klinkt zo hard. En moet nog altijd aan die stomme zanger met dat auperhoge, vrouwelijke stemmetje denken.. Marcus "oké". Wat ouwelijk vind ik zelf. En past totaal niet bij O. (Marcus klinkt dan weer 'te hollands' er naast als je t mij vraagt). Domien vind ik na de eerste keer slikken/wennen nog steeds supertof naast O. Die gestemd dus
Grappig, de verschillende reacties. Zelf vind ik O en M.emphis totaal niet jut en jut. Marcus overigens ook niet. Toevallig eindigt het wel op dezelfde klank (Marcus dan op -us) maar dat vind ik niet storend. Gelukkig zijn we het wel eens over de geboortekaartjes . Die zijn inmiddels besteld! Haha!