Wie kan me helpen...afvallen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo meiden,

ik begin steeds meer nadelen te ondervinden van m'n overgewicht...onder andere geen conditie en een cyclus die nergens op slaat; voor ik zwanger werd was ik een aantal kilo afgevallen en was m'n cyclus ineens perfect. Ik moet niet zoveel afvallen, maar volgens dokter kan het wel degelijk een groot verschil uitmaken. 't Is natuurlijk ook beter dat ik niet té zwaar aan een volgende zwangerschap begin.
    Maar ik weet niet waar ik moet beginnen...
    Ik moet tussen de 5 en 10 kg kwijt. (liefst niet meer dan 10-dat vind ik zelf niet mooi en niet nodig)
    Ik zal even opschrijven wat ik zoal eet:

'smorgens een dubbele boterham met kaas/salami/ham,...
    tussendoor soms een koekje bij de koffie (alleen zoetjes)
    'smiddags een dubbele boterham met beleg, soms een eitje, gerookte zalm,...
    tussendoor meestal niks
    'savonds gewoon avondeten, normale portie in mijn ogen. Ik hou wel van bereidingen met een beetje boter, maar niet overdreven. Ik zal maar heel zelden 2x opscheppen.
    na het avondeten eet ik nog zelden iets, heel soms een zakje chips oid.
    We eten ongeveer 1x per week 'fastfood' (friet, kebab, lasagna), soms een week niet, soms 2x.(eerder zelden)
    Ik ben poetsvrouw en ren voor de rest achter de kleine aan.;) En ga altijd op de fiets werken.

Ik zie door het bos de bomen niet meer, er zijn zoveel 'diëten', ik heb geen idee wat bij me past. Ik hou wel erg van lekker eten.
    Ben niet erg voor rauwkost/worteltjes en dat soort dingen...:)
    Maar alles voor de goeie zaak!;)

Wie o wie heeft er tips voor me?

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer eens op te schrijven per week(dag) wat je eet... inc kcal.
    En schrijf dan ook de hoeveel beweging die je daarnaast krijgt...

Gewoon eerlijk want als je niet eerlijk tegen jezelf kan zijn....

Misschien krijg je op deze manier namelijk zelf een idee hoe je je gewicht kan minderen

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik denk dat je juist wat meer tussendoor moet gaan inlassen. Om af te vallen, moet je verbrandingsmotor op gang komen en die zet je goed aan het werk door regelmatig wat te eten. Door te grote tussenposen zet je hem juist in een tragere stand...Dus altijd beginnen met ontbijt. Niet elke dag hetzelfde, afwisseling is erg belangrijk. Dus de ene dag 2 boterhammen, de volgende dag mss muesli, dan weer eens 2 of 3 beschuiten etc.....Zo geld dat ook voor je lunch..

Tussendoor kun je kiezen voor een cracker met bijvoorbeeld 20+ smeerkaas of juist zoet beleg als jam, net waar je trek in hebt. Of een plak ontbijtkoek, sultana, liga etc...En ik mis fruit in jou eetpatroon. Is ook erg belangrijk natuurlijk....

Dus juist meer gaan eten als dat je nu doet en meer afwisseling. Boter mag je natuurlijk best, je lichaam heeft juist ook vetten nodig om te kunnen functioneren, dus zeker niet gaan schrappen...Kies wel voor margarine ipv bijvoorbeeld roomboter;)

En beweeg je ook?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ja ik heb wel een tip.

Ga je aanmelden bij streep je slank. Zo kun je goed bijhouden en zien wat je eet. Tegelijk kun je op dieet. Dat hoeft niet ineens super streng want je kunt het zo bont maken als je zelf wil.

1200 calorieën eten of 1800 ( als vrouw is 2000 genoeg)

Ik ben nu vanaf 6 januari bezig en ik 5 kilo er af. Sporten doe ik nog niet. BI helaas. Maar als ik weer kan gaat het nog sneller. Ik moet nu nog 5 kilo

5. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk je eetpatroon veranderen, minder vette dingen eten. Salami is bijv. heel erg vet. Ik vind dat je heel netjes eet trouwens. Maar ik merk dat als ik slanker eet en mijn voedingspatroon doorbreek dat ik ervan afval. Dus 's ochtends bijv. bakje magere yoghurt met cruesli en wat fruit erbij. Tussendoor een plaje ontbijtkoek. 's middags volkorenbrood met 30+kaas en wat rauwkost. Tussendoor een kopje bouillon en wat fruit. 's avonds minimaal 200 gram groenten, 75 gram vlees en 2 tot 3 aardappels. En als toetje wat magere vruchtenkwark ofzo. En dan na het avondeten niks meer, een kopje koffie ofzo, maar dan geen koekje erbij. En als je heel erg veel honger hebt een bakje magere yoghurt of wat kwark of een appel ofzo. Verder veel drinken, me name water en anders thee, koffie zonder suiker en melk ( wel een zoetje en magere melk ipv koffiemelk ) en light producten. En minimaal 30 minuten op een dag flink bewegen, maar dat doe je volgens mij al heel goed. Dit is trouwens maar een idee van mij hoor, ik ben verder geen professional op dit gebied.
    Succes ermee,

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @gekko; ik zal eens kijken of het me lukt om het bij te houden, ik geloof dat dat bij het Voedingscentrum ook kan.
    @loetje; behalve het poetsen (min. 4u per dag) en fietsen krijg ik niet zoveel beweging eigenlijk. Heb wel best een zwaar fysieke job, dus moet eerlijk zijn dat ik blij ben als ik 's avonds op de bank zit. Maar wat extra oefeningen ofzo moet wel lukken denk ik. Fruit eet ik inderdaad vrij weinig, wordt aan gewerkt!
    @Bosi; zal er eens naar gaan kijken!
    @Botiwo; ja ik weet het, salami is erg vet, maar vind het zo moeilijk, 's ochtends eten. dus ik grijp altijd naar iets wat ik zeker 'binnenkrijg' zeg maar. Maar ik eet nu wel al lang hetzelfde 's morgens, dus misschien kan ik wel proberen het te veranderen!

Dit staat nu op de 'planning';

-meer variëren met ontbijt & lunch
    -meer tussendoor eten bijv. crackers of fruit (dan kan ik misschien de grootte van avondeten ed wat kleiner maken, volgens m'n vriend eet ik toch een hoop avondeten-wat misschien ook normaal is als ik overdag niet zoveel eet)
    -meer water drinken (ben ik sinds vorige week mee bezig en gaat gelukkig best goed!)
    -meer fruit eten
    -meer bewegen

Dan ben ik al een eind op de goeie weg, toch?
    Ik ben blij dat ik niet echt een snoeper ben en niet echt om frisdrank ofzo geef...
    Ik kan misschien niet alles in één dag verwezenlijken, maar dat hoeft ook niet.

7. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik ben sinds 3 weken bezig met het 40 punten dieet en ben bijna 5kg kwijt. er bestaat een programma dat je kan downloaden en daar kan je precies alles invullen wat je eet en hoeveel punten dat zijn! zo hou ik precies in de gaten zonder veel gedoe dat ik niet over de 40 punten kom,en je kan eigelijk alles eten!!

8. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij diabeten wordt ook geadviseerd om 6 kleine porties verdeeld over de dag te eten. Om zo toch voldoende energie binnen te krijgen. Ik bedoelde het niet lullig, je hebt helemaal gelijk hoor. Als je 's ochtends niks binnenkrijgt moet je gewoon eten wat je lekker vind. Maar idd, meer verdelen en kleinere porties is een bekende methode bij diabeten. En als je helemaal snel wilt afvallen kun je ook koolydhraatarm eten. Dan mag je niet meer dan 200 koolydhraten op een dag. Het is geen pretje om te doen maar het helpt wel. Belangrijker is dat het wel even mag duren voordat je de kilo's kwijt bent.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Cindybaby: zal eens kijken!
    @Botiwo; nee ik snap dat je het niet lullig bedoelde! :)
    En het mag idd wel even duren, geen half jaar voor 5kg ofzo, maar ik zie wel eens van die diëten '5kg kwijt in één week!' en dat lijkt me gewoon niet gezond.
    Beter iets trager eraf en dan eraf blijven. ;)
    Ja ik hoor veel over dat koolhydraatarm eten, ik zal er eens naar kijken want het klinkt wel interessant! Alleen die recepten lijken me soms zo 'raar' maar daar valt ook wel een mouw aan te passen denk ik.

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Op welke site kan je dit programma downloaden?
    Ik moet ook echt gaan afvallen....

11. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig maar, ik las daarnet even terug en vond het er nogal lullig staan. Atkins is niet koolydrhaatarm, daar mag je gewoon geen koolhydraten en dat vind ik minder. Maar het schijnt wel te werken, dan zit je 's ochtends aan de biefstuk en 's middags aan de gebakken eieren:( In ieder geval, succes ermee.

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    's ochtends biefstuk? Lijkt me echt freaky. :D

Thanx in elk geval! :)

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een soort van eigen dokter frank gedaan, geen zetmeel, geen rijst. Dus, geen brood, geen aardappels, geen rijst, geen pasta. Wel, groente, vlees, en veeeeel gebakken eieren met spek en mayo :D

Ik ben in 7 weken 10 kg afgevallen, heb bloed laten prikken en mn cholesterol was niet veranderd. Geen honger geleden!!! De eerste week was ik duizelig en had ik hoofdpijn, waarschijnlijk omdat je echt af moet kicken van de suikers en zetmeel.

Nou ja, voor mij werkt geen 1 dieet, en dat werkt super, makkelijk vol te houden, en je mag het max 3 maanden per jaar doen. Ik heb het een jaar geleden gedaan en ben nu weer 2 kg aangekomen. Dus nog steeds 8 kg eraf. Ik weeg nu 63 kg en ben 1m68. Zodra ik niet meer zwanger ben en klaar ben met de bv ga ik het gelijk weer doen, heb nu al zin in mn vette ontbijtjes hahaha :)

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hey hey..
    Ik herken je probleem wel een beetje..
    ons eetpatroon verschilt niet zoveel en ik wil ook ong 5-10 kilo kwijt..
    Wat mij opviel is je ochtendboterham.. Ik at ook altijd een boterham of 2 met kaas.. todat ik las dat dit vetter en calorierijker is als een kroket..
    Dus kaas mag ik van mijzelf alleen nog in het weekend;)
    En ik zweer je..'
    Ik val al af...
    whahah paar kilootjes hoor..

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Nanette; nou ik eet eigenlijk ook wel bijna elke dag kaas...meestal omdat ik gewoon geen inspiratie heb. :D
    Echt zoveel mogelijk laten staan dus!
    Leuk dat we ongeveer evenveel kwijt willen! ;)
    Toen ik tegen m'n vriend zei dat ik wou afvallen zei hij 'hoe wil je dat doen? Zoveel eet je helemaal niet?!'
    Maar hoeveelheid zegt niet alles natuurlijk. ;)

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik weet niet of je lid bent van de bieb? bij mij kan je ook boeken reserveren waaronder het streep je slank boek. dan hoef je geen lid te worden.

verder zou ik contact openemen met een dietist. dan kan je misschien met kleine aapassingen toch blijven eten wat je lekker vind.
    ikzelf vind dat hele koolhydraten gedoen onzin,het werkt wel maar komop wij hollansde meiden willen toch gewoon een bruine boterham en aardappels?

:)

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    klinkt simpe maar 'gewoon' gezond eten. Geen vet beleg (salami of andere vette worsten,vette kaas,chocolade pasta etc) Geen vette sauzen door het eten. Geen koekjes ed (liever ontbijtkoek,evergreen,cracker) geen frisdrank meer. Meer groente dan aardappel,rijst etc, minder vlees. Ontbijten. Door elke 2/2,5uur wat te eten.

Is mij ook gelukt,zie handtekening.

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Nou ik ben 2 x naar een dietist gegaan en die zij steeds elke dag minimaal half uurtje bewegen. Daarmee krijg je goeie stofwisseling . Nu ik zwanger ben probeer ik elke dag even minstens een half uur stevig te wandelen.

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @mamamadelon; ben idd lid van de bieb, geen slecht idee om daar eens te gaan kijken! :)
    @Draak; SUPER knap dat je zo bent afgevallen. ;) Ja het klinkt simpel, nu de praktijk nog. :)
    @Hamis; knap dat je het volhoudt! Ik mis altijd zoooo de motivatie om eens te gaan wandelen ofzo.(behalve in het weekend)

Deel Deze Pagina