Wij hebben gister de babykamer geschilderd en behangen. Nu heb ik natuurlijk bamboebehang en de 2 rollen verschilde behoorlijk van kleur. Dus de ene helft is wat donkerder dan de andere. Ik wil nu eigenlijk op de splitsing een plant ervoor zetten. Die hebben we nog in de woonkamer staan en lijkt ook een beetje op bamboe. Maar mag dat op een babykamer? De plant is smal en hoog en geeft niet veel vocht af of zo. Hopelijk kan iemand me helpen anders ga ik op zoek naar een andere creatieve oplossing.
Tuurlijk, planten zijn juist goed hoor. Hier ook gewoon een plant op de babykamer, al vanaf het begin.
Ik heb altijd begrepen dat het niet goed is om 's avonds planten op je slaapkamer te hebben, maar vind gemengde berichten op internet. Anders zoiets als oplossing: Kinderkamer | De BijZaak
Precies 's nachts ie een plant op de slaapkamer niet aan te raden. Aangezien ze dan je co2 weer wegpakken.
Ik heb ook altijd begrepen dat planten juist niet goed zijn op slaapkamers. Bovendien zijn het stofvangers.
benhet met de anderen eens....heb ook altijd begrepen dat planten in de slaapkamer niet goed zou zijn.
ik weet alleen dat ze in het ziekenhuis vaak alleen op de kamers bossen bloemen mogen en juist geen gewone planten.. Dacht dat het met hygiene te maken had (beestjes in de aarde?) , maar ik weet eigenlijk niet de precieze oorzaak meer. Maar voor mij ook reden om te twijfelen... kun je niet een leuke nepperd vinden?
Ik weet niet of een plant mag of niet.. Maar had je bij het behang op de kleurbaden gelet? Misschien komt het kleurbad niet overeen.. Dan zou je een stukje opnieuw kunnen doen met hetzelfde kleurbad wat je al hebt hangen??
Nee hoor, is helemaal niet goed om een plant op een slaapkamer te zetten. Planten hebben zuurstof nodig en die heb je zelf ook hard nodig als je slaapt. Ik zou voor een nepplant gaan.
Ik heb ook gehoord dat een plant niet goed is. Een guirlande (hoe schrijf je zoiets! hihihihi???) van klimop. Is dat niet mooi??
heb ik vroeger zitten slapen bij biologie ofzo? Een plant leeft toch juist op koolstofdioxide, dat wat wij uitademen en 'ademt' co2 uit, toch? Dan is een plant toch juist goed, of ben ik nou in de war? Dat was tenslotte de hele theoretische basis achter de samenwerking van mens en plant. Door het verdwijnen van de natuur kunnen de slechte gassen niet meer geneutraliseerd worden en is er dus minder zuurstof...
dacht ik ook, je hebt toch tegenwooridg bureau plantenn van het jaar, daar heb ik een aantal van in huis (woonkamer)
Bedankt voor de reacties iedereen. Ik heb zojuist gekeken maar de plant die in de woonkamer staat is toch iets te groot. En ik moet dat dan toch maar niet doen: een echte plant. Er komen veel natuurlijke dingen voor in de kamer en ik kan ook ergens een gedroogde boomstronk kopen in een gave pot en dan met lampjes versieren en leuke hartjes of zo. Of inderdaad een nepplant. Ik blijf zoeken en googlen.
CO2 is koolstofdioxide Een plant neemt die inderdaad op en levert zuurstof (O) Wij slapen ook met een plant op de slaapkamer
nee dat klopt, maar tijdens de nacht geven ze een heel geringe hoeveelheid CO2 af, die niet staat tegenover de hoeveelheid CO2 die ze overdag omzetten in O2. (of de hoeveelheid CO2 die bijvoorbeeld je partner uitstoot) Als je googled op plant slaapkamer, vind je dat het niet slecht is om een plant op de slaapkamer te hebben omdat gedurende 24 uur de luchtkwaliteit wordt verbeterd. Daar vind je ook tips voor geschikte planten, zoals de Monstera of de Ficus. Maar..wij doen ook geen plant op de babykamer hoor ook voor beestjes en stof enzo
Een plant geeft overdag zuurstof af en neemt CO2 op. 's Nachts neemt een plant een beetje zuurstof op. Daarom werden vroeger planten/bloemen in ziekenhuizen op een aparte kamer gezet. Dat doen ze nu niet meer. Ik moet zeggen dat ik me het ook afvraag, wel/geen planten op de babykamer. Ben er nog niet uit...