Gewoon laten lopen natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik wel contact zoek met zo'n beetje iedere kat die ik zie lopen, maar eten geven zou ik nooit doen, dierenambulance bellen al helemaal niet als het dier duidelijk gewoon een baasje heeft wat voor 'm zorgt. Onze tuin is trouwens afgezet voor de katten, we hebben een kattenhater ergens in de wijk die ze vergiftigt. Maar mijn man heeft wel een heel pretpark voor ze gebouwd in de tuin; trapjes, plankjes, bruggetjes.. Van andere katten in de achtertuin vanzelfsprekend geen last op deze manier, maar als er buurtkatten in de voortuin zitten kan ik me daar niet echt kwaad om maken.
Haha...Joycey is asociaal?? Met zulke uitspraken die je nu doet ben toch echt JIJ degene die asociaal is... Wees maar blij dat er nog katteneigenaren zijn die hun dier goed verzorgen en laten castreren/steriliseren en chippen. Anders was het eind helemaal zoek qua kattenoverschot. Dan had je pas kunnen mauwen over kattenstront in je tuin..
Overigens ben ik zelf een heel groot dierenvriend en neem ik de beestjes zelf natuurlijk niks kwalijk, die kunnen er ook niks aan doen. Dit ligt bij de baasjes. Maar ik denk wel dat de meeste een-kat-moet-vrij-zijn-houdingen die hier dus overduidelijk naar voren komen inderdaad kattenhaters creeeren. Niet dat het gedrag van zulke lui dan goedgepraat is, absoluut niet. De beestjes kunnen er niks aan doen, en als je last hebt moet je bij de eigenaren zijn en niet bij de katten. En zulke lui moeten keihard gestraft worden, begrijp me goed. Maar zo'n instelling werkt het wel in de hand denk ik...
De dieren die jij noemt hebben geen baas en zijn allemaal welkom in mijn tuin. Een kat heeft een baas die verantwoordelijk voor hem is en moet er daarom voor zorgen dat hij in zijn buurt blijft. Daar zadel je een ander niet mee op. Ik heb geen zin in een.kat die ongevraagd op mn tuinstoel zit en tegen mn benen aan gaat staan als ik buiten zit. Of dat hij tussen mn planten doorstruint. Wat heeft hij daar te zoeken Laat hem dat lekker in zn eigen tuin gaan doen... Gelukkig heb ik een hele gevaarlijke grote Rottweiler die elke kat verslind die 1 pootje in mijn tuin zet..
Hahah ik ben weer beland in een welles nietus discussie Wij hebben twee katten, en deze pas aangeschaft op t moment dat wij vonden dat ze genoeg ruimte hadden om zichzelf te kunnen uitleven! Als ik denk dat onze katten ruimte tekort komen, dan zijn ze beter af op een plek met meer ruimte Ik vind t als menszijnde normaal om alle loslopende dieren te respecteren. Of ze nou van een eigenaar zijn of niet. Een poepje hier en daar....serieus...even wegscheppen en klaar! Hoe moeilijk is t. Daarnaast hebben wij onze katten buiten gelaten omdat ik merkte dat onze katten absoluut naar buiten moesten. Een van onze kittens was al na een aantal maanden zo aan het miauwen de hele dag dat we info hebben gezocht en de dierenarts hebben gebeld. Oorzaak: meer ruimte, naar buiten dus! Sinds we dat gedaan hebben is t een ander kat. Geniet van t thuiszijn en gaat (een paar uurtjes per dag) lekker buiten struinen. De eerste paar keer door de wijk, maar dit werd absoluut niet gewaardeerd door de buurman. Goed, daarom even netjes met hem gesproken en nu ervoor gezorgd dat de katten alleen bij ons in de tuin komen. Prima toch? Respecteer loslopende beestjes...het is echt goed voor ze...maar respecteer ook de mensen om je heen. Echt, zo moeilijk is t niet.
Ik ben ook van mening dat je een verzorgde, niet vermagerde kat gewoon moet laten lopen. Mijn vriendin is haar kat al jaren kwijt, die zit gewoon bij andere mensen. Persoonlijk zou ik pas de dierenambulance bellen als een kat ernstig vermagerd rond loopt met een onverzorgde vacht (en ik zie de kat al dagen /weken ) hier in de wijk weten we gelukkig precies welke kat bij wie hoort (en er zijn veel katten hier) toen iemand onze kat dood reed was het ook niet nodig om zijn bandje of chip te checken want iedereen wist dat hij onze kat was. Ook vind ik (was ook nog een discussie hier geloof ik) dat katten gewoon naar buiten kunnen zonder mensen om de haverklap de dierenambulance bellen of de kat proberen te vergiftigen. Mijn moeder woont helaas is een wijk waar ze geen katten buiten dulden, de kat is 3 keer buiten geweest en we hebben haar 3 keer kunnen ophalen bij het asiel, heel sneu want de kat is altijd buiten kat geweest en nu kan ze buiten niet los lopen en heeft ze eigenlijk een best ongelukkig leven. Overigens heb ik op een paar uitzonderingen na, die op 1 hand te tellen zijn nooit katten in mijn tuin.
Tja.. een kat dat er gezond uitziet kijk ik niet eens naar om, dan kun je er vanuit gaan dat hij een baasje heeft die voor hem zorgt. Al helemaal niet beginnen aan voeren/aanhalen, voor je het weet zit die dagelijks op je stoep wbt de discussie over katten wel/niet buiten laten lopen, laat ieder zijn ding doen Als wij katten zouden nemen zouden ze ook niet buiten komen omdat ik niet wil dat mijn katten tot overlast zijn bij de buren. Zou onze hond eens moeten laten poepen bij de buren in de tuin, dan heb ik ze binnen 10 tellen op de stoep staan (BOOS!) van katten moet het maar geaccepteerd worden. Wij hebben letterlijk de hele voortuin in het grind, en er liggen flinke hopen kattenstront, we dachten er vanaf te zijn.. dus niet! stierlijk vervelend.
Echt... ik vind het ranzig.. Het stinkt enorm! Ook als t er al even ligt. Ik laat mn hond ook niet in onze eigen tuin poepen. Laat staan in die van een ander... �
Nou, attent van je. Ondertussen ligt hier de speeltuin er soms wel vol mee. En weet je? Daar hoor je mij ook niet continu over zeuren Alleen als ik er per ongeluk in trap. Dus als iedereen die klaagt over kattenpoep in tuinen hetzelfde doet, komt het wel goed, denk ik zo
Mja da is persoonlijk...ik kan me daar werkelijk niet druk over maken. Ik vind wel, dat als mijn buren het vervelend vinden, dat ik mij aan moet passen...dus katten in eigen tuin
Ik ben juist zeer gesteld op de vogeltjes in mijn tuin. Daarom heb ik ook liever de buurtkatten niet in mijn tuin, die hebben de vervelende gewoonte om de kuikens hier uit de nesten te slepen en te doden, zoals wij en onze buren regelmatig gezien hebben. Bovendien veroorzaken de dieren die jij noemt mij buiten veel minder overlast. Ik vind het letterlijk strontvervelend dat ik mijn zoons niet in mijn tuin kan laten spelen zonder eerst het grasveld en de zandbak grondig te moeten controleren op kattenstront. On topic, een goed gevoede kat geef ik geen eten, de meeste huiskatten hebben uiteindelijk problemen met hun gewicht, juist doordat ze te makkelijk voer krijgen.
En diezelfde mensen staan elk voorjaar bij de tuincentrum in de rij om een zak gekorrelde beestenpoep te kopen om diezelfde planten te bemesten
Ik vind hondenstront ook smerig!! En ook die van mn eigen hond en zal t ook altijd opruimen als hij t ergens doet. Maar als anderen dat niet doen wil dat toch niet zeggen dat ik het daarom moet tolereren dat katten t in mijn tuin doen... Als jij wilt zeuren over hondenstront, prima.. doe ik ook. Maar ook over kattenstront. Gewoon over alle stront van dieren die een baasje hebben.
Hier in de achtertuin hebben we gelukkig geen last van vreemde katten, onze hond helpt ze graag een handje naar de schutting. Voor in de tuin beschouwen ze als kattenbak en daar staat dan altijd een flinke emmer water op ze te wachten. Echt ik weet niet wat die katten te eten krijgen maar gadverdamme zeg. Die lucht! Oh en de katers die tegen onze auto aan sproeien krijgen te maken met een nerf Supersoaker, ding spuit best hard. Er zijn nog een paar hardleers meer sommige hebben er al van geleerd.
Wat een discussie weet. Als jij je kat binnen houdt doe dat dan vooral omdat JIJ dat prettig vind en niet voor je buren ofzo. Zoveel last hebben buren meestal ook niet. Onze kat is zwerver geweest voordat hij in asiel kwam. Toen hij bij ons kwam was hij echt met geen mogelijkheid binnen te houden hoor! Enneh ze mogen dan over algemeen langer leven binnen, uit onderzoek is ook gebleken dat buitenkatten veel gelukkiger leven hebben.
Ik verbaas me over deze anti-buitenkat berichten. De katten kunnen heus wel weggejaagd worden uit de tuin, je ziet het misschien niet elke keer, maar wel een paar keer. Op ons balkon komt soms ook de buurtkat, toen hij begon te graven in de plantenbakken, had ik het snel gehad en de kat een paar keer weggejaard. Nu rent hij meteen weg als hij ons ziet. En zeggen dat je een kat binnen moet houden vanwege mensen die je kat opzeep helpen?? Sorry, maar wat zij doen is fout dus zij passen zich maar aan. Ik hou alleen een kat binnen omdat ik het wil, niet omdat mijn buren dit van mij verwachten.
Als je de natuur wilt volgen, zou jij helemaal geen huisdier moeten hebben. Ook geen loslopende kat. Het houden van huisdieren is per definitie tegennatuurlijk. Katten komen hier van nature iet eens voor. Dus een suggestie voor katteneigenaars die vinden dat het belangrijk is om rekening te houden met de natuur van het beestje: emigreren naar Afrika en Azië. Daar komen ze vandaan. Je wilt wel consequent zijn toch? Ik durfde mijn konijnen (die overigens wel inheems zijn!) niet los te laten lopen in onze eigen achtertuin, vanwege de katten. Hoezo zouden jouw katten meer recht hebben op vrijheid dan mijn konijnen? Als je zo begaan bent met het welzijn van dieren, zou het misschien goed zijn om verder te kijken dan alleen je eigen beestje... Als je een huisdier neemt, ga je automatisch tegen de natuur in. Neem je verantwoordelijkheid en geef zo'n beestje het beste leven dat je kunt geven, maar zonder een ander daarmee te beperken of tot last te zijn.
een vreemde kat zou ik niet voeren of in huis nemen.. ze weten je altijd te vinden wanneer je het wel doet. een raskat zou ik wel binnen houden maar een 'bastaardje' gewoon lekker naar buiten. vroeger heb ik een broer en zus katten gehad. zus was altijd weg en kwam rustig pas na dagenlang weg geweest zijn weer eens even langs terwijl broer alleen naar buiten ging om zijn behoefte te doen en dan stond ie alweer voor de deur. ik ervaar zelf geen overlast van katten terwijl ze hier toch ook vrij veel rond lopen terwijl mijn buuf regelmatig een inbreker heeft gehad die even haar schone was kwam onder sproeien.. de ene kat is echt een binnen kat en de ander is een buiten kat..