Nee ik heb een hekel aan onverwachts bezoek. Wij werken veel, hebben een druk sociaal leven, als ik thuis ben wil ik ook vaak gewoon even kunnen chillen of slapen of iets met m'n zoontje doen, in m'n joggingpak rond lopen, midden op de dag m'n vent verleiden, weet ik veel, gewoon iets waar ik zin in heb. Dan heb ik geen zin dat er ineens bezoek voor m'n neus staat. Daarnaast wil ik altijd graag lekkr eten en drinken aanbieden als er iemand komt. Dus ik wil ook de ruimte hebben om dat in huis te kunnen halen of iets te kunnen bakken whatsoever. Gelukkig doet niemand dir in onze omgeving want iedereen is druk. Wij spreken dus af, ook gerust een app een uur van tevoren, geen probleem dan houd ik et rekening mee. Maar ik krijg het altijd in vraag vorm en ik stel het ook altijd als vraag. Komt het uit als ik zo kom? Eerlijk zeggen! Kleine moeite.
Ik vind het verschrikkeljaar als er mensen zomaar voor mijn deur staan. Ben dan ook wel blij dat mijn (schoon)ouders op anderhalf uur rijden hier vandaan wonen. Ook de rest van de familie. Dus iedereen moet wel bellen van te voren, gelukkig
Familie is altijd welkom. Al heb iker dan soms geen zin in. Maar ik ben mn beide ouders verloren vandaar dat ik er misschien zo over denk. Je moeder heeft wel een punt. Hoe zou jij het vinden als je moeder tegen je zou zeggen dat je eerst moet overleggen als je komt...
Ik zou mij daar ook wel aan irriteren! Mijn familie doet dat gelukkig niet. Het hoort niet meegedeelt te worden, je overlegt het even. Komt zondag uit? Gezellig! Mijn schoonfamilie echter grrr! Die wonen in het buitenland en hebben nu al een paar keer meegedeeld dat ze dan en dan komen, tickets en alles al geboekt! En dan ervan uitgaan dat ze bij ons kunnen logeren. De laatste keer ben ik boos geworden op mijn man, ze vielen namelijk precies binnen op een onhandig moment. Dus mijn man gaf dat aan, boekten ze een nieuwe reis, weer zonder te overleggen. Ik was echt pissig, maar ik zeg zoiets niet tegen de schoonfamilie, anders heb ik het gedaan Mijn man dus nogmaals uitgelegd dat ze voortaan even moeten overleggen. Dus ben benieuwd hoe het dit jaar gaat lopen. Kan me er nu al aan ergeren
Ik ben het hier helemaal mee eens, er is genoeg ruimte zo te lezen om te zeggen of het je uit komt of niet, zelf doe ik de deur niet open als ik niet weet wie er voor de deur staat, dus komen er alleen mensen op afspraak, maar dan maakt het me niet uit of ze zichzelf uitnodigen, als het niet uit komt, dan komt het niet uit. Maar als het bv om eten gaat vind ik het wel netjes als het even gevraagd word ipv het mede te delen dat ze eigenlijk ook komen eten.
Wees dan proactief! Bel of laat je man bellen: komen jullie dit jaar weer langs? Leuk zeg, wanneer zullen we afspreken?
Ik geef je gelijk. Ik kan dat ook niet hebben. Van wie dan ook. 1 keer prima maar keer op keer.. Nee.. Ik zou het aangeven dat je het soms druk hebt en er niet altijd tijd voor hebt en dat het handiger zou zijn om eerst even te overleggen. @tresje. Mijn moeder zou dat niet raar vinden. En ook zeker niet erg vinden als ik dat zou aangeven. Zij snapt ook wel dat ik het soms druk heb.
Mijn moeder mag altijd ongevraagd langskomen en omdat het mijn moeder is, durf en kan ik ook altijd aangeven of het uitkomt. Voor mijn moeder hoef ik me niet leuk aan te kleden, rommel weg te werken, iets speciaals in huis te halen etc omdat zij nooit met die ogen naar mij en mijn huishouden kijkt. Waarom zou je niet tegen je moeder kunnen zeggen, hey leuk maar ik moet dan weg, kom dan en dan gezellig? Je gaat toch dichterbij je familie wonen juist zodat je elkaar vaker ziet? Of staat ze echt elke dag op de stoep?
Mee eens, als ze toch elk jaar komen, wees ze dan voor door ze voor een bepaalde periode, wat jullie uitkomt, uit te nodigen, staat nog gastvrij ook (ook al ben je het niet echt).. Maarja ik ben een familie mens en gun mijn partner ook het genot van zijn familie, soms moet je even geduld hebben ipv je partner weer het 'vuile werk' op te laten knappen om zijn familie aan te spreken. Laat die vent ook 1 x per jaar genieten van zijn familie zonder gezeur. Was het een maandelijkse logeerpartij a la, maar 1 x per jaar ga ik mij niet druk om maken.
Goede vrienden en familie zijn altijd welkom, maar zzij zijn ook degene die het respecteren als ik aangeef dat het niet uitkomt als zij onverwachts op de stoep staan.
Ik vind de manier waarop je moeder het aankondigt niet prettig. Maar jij kunt volgens mij best zeggen dat je het leuk vind dat ze wil komen maar dat het je even niet uitkomt. Ik neem toch aan dat zij dat ook wel eens moet zeggen als er iemand onverwachts wil langskomen ook al is iedereen welkom. En als zij daar ook heftig op reageert dan is het volledig haar probleem. Jij hebt ook een leven.
Tsja ik snap t wel. Je bent niet voor niets dichterbij gaan wonen. En ze zal dol op haar kleinkind zijn en die zoveel mogelijk willen zien. Ik zou er geen problemen mee hebben maar daarnaast wel zo nu en dan zeggen dat het niet uitkomt. Het is je moeder; daar moet je ook alles tegen kunnen zeggen denk ik.
Nee daar heb ik echt geen probleem mee. Ik zie mijn moeder en oma elke dag. Meestal appt mijn moeder: "koffie!" en 5 minuten later staat ze binnen Hele hechte band! Mijn schoonmoeder vindt het ziekelijk, maar dit is hoe wij ons hele leven al zijn. Zou het voor geen goud willen missen!
Ik snap je volledig! Ik zou er ook moeite mee hebben als mijn moeder steeds zonder te vragen of t uitkomt op bezoek komt. Nou doet die van mij dat niet omdat ze weet dat ik dat niet prettig vind. Ik geef dat vrij duidelijk aan. Daarnaast vind ik ook dat haar mening en opvattingen niet die van jou hoeven te zijn. Als jij het prettig vindt dat ze vraagt of t uitkomt, moet ze dat eigenlijk respecteren. De tijden zijn ook veranderd. Tegenwoordig moet je gezin en werk combineren en heb je daarnaast ook nog je sociale contacten en verplichtingen. Dan komt bezoek niet altijd uit. Althans dat is mijn ervaring. Ik zou toch proberen aan haar uit te leggen hoe jij dit ervaart.
Ik begrijp jouw punt hoor, ik zou me daar ook aan ergeren. Ook raar dat ze zo boos is geworden na jouw vriendelijke berichtje. Ik vind dat je je niet zomaar uit kan nodigen om bij iemand te eten. Ik vraag dat ook aan mijn ouders hoor. Ik zou het goed met haar uitspreken. Dat je zegt dat je het gezellig vindt als ze langskomt, maar dat overleg ook fijn is omdat je nu soms het gevoel hebt dat je geen nee kan zeggen als het jullie niet goed uitkomt een keer. Succes!
Aan mij heb je geen biet.. Hier ook geen afspraken voor familie. Eigenlijk apps of belt iedereen wel van te voren, maar wat mij betreft hoeft dat niet. Behalve mijn schoonfamilie, die lopen in en uit, bellen nooit, blijven eten, slapen etc. Dus we zijn niet alleen dichterbij gaan wonen maar op loopafstand. Dat was wat makkelijker vonden we hahahaha. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn kinderen straks het gevoel hebben dat ze moeten bellen voordat ze langskomen. Je mag gewoon altijd komen. Gaan we weg of komt het op dat moment niet uit zeg ik het. Maar meestal loopt het dan gewoon zoals het loopt. Soms moet ik weg en staat mijn schoonvader hier binnen. Dan laat hij mijn dochter vaak kiezen, ga je met mama mee of met opa.. En als ik het daar niet mee eens ben zeg ik gewoon: sorry opa, ze gaat met mama mee want dat moet van mama . En dan is er niemand gepikeerd, boos of op zijn vingers getikt. Overigens is het in mijn (schoon)familie wel ernstig.. We hebben allemaal elkaar sleutel
Ik zou er ook problemen mee hebben. Als ze kan appe dat ze langs komt kan ze toch ook vragen of het uit komt.
Zou haar aankondiging van te voren niet als vraag bedoeld zijn? Als in zo kan ze het nog zeggen als het nog uit komt? Mijn ouders en schoonouders melden het niet, die komen gewoon langs. En ik vind dat niet zo'n probleem eigenlijk. Als het niet uit komt omdat we weg moeten dan blijven ze even 5 minuten om de kinderen te zien. Mijn schoonouders eten altijd vroeg, en komen dan gerust om 18.00 bv. Dan zitten wij net aan tafel, dat is niet altijd handig, maar dan moeten ze maar even wachten (aan tafel of in de woonkamer) Ik heb er verder geen problemen mee. Ook niet als mijn vriendinnen of andere familie gewoon langs waaien zonder aankondiging trouwens.