Jullie mening: moeder nodigt zichzelf steeds uit

Discussie in 'De lounge' gestart door Lens, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Daarom doen wij ook de deur op slot haha.
    Wij hebben namelijk wel eens gehad dat de buurvrouw ( en vriendin ) even langs 'wipte ' :p terwijl man en ik het best gezellig hadden.
    Ik kon nog heel hard NIET BINNENKOMEN! roepen hahaha.
    Wat een dubbelzinnigheid 😂

Dus als het ons niet gelegen komt doe ik de deur niet open.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

Hahaha ik zie dat al helemaal voor mij :D

Maar precies zoals je het zegt, dat kan toch nooit fijn zijn. Geloof nooit niet dat er mensen zijn die dan de kleertjes weer vrolijk aan trekken en dan gezellig een kopje koffie gaan zetten voor de visite.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Wij doen überhaupt nooit de deur open 's avonds als de bel dan onverwacht gaat.

4. Zo komt er hier geregeld een buurmeisje gewoon zomaar binnen vallen via achterdeur.
    Zo vanavond ook weer. Mensen zijn opzich altijd welkom hoor, maar app even of t uitkomt ofzo.. Voor t zelfde geld lig ik te bevallen ofzo.. Snap niet zo goed dat mensen zelf ook niet kunnen nadenken daarover en dus zo onaangekondigd binnen komen vallen..

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Uit nieuwsgierigheid vraag aan de mensen die zich storen aan onaangekondigde of medegedeelde visite (Oals bij ts). Waar stoor je je dan vooral aan? Hou je niet van spontaniteit of ben je bang dat het een troep is of ben je gewoon erg op je privacy?

Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen. Hier is iedereen altijd welkom, met of zonder aankondiging en iedereen kan altijd blijven eten. Ook al staat het eten al op dan passen we er nog wel eren mouw aan als er ineens 3 man extra binnen stapt en een hapje mee wilt eten. Ik heb dit van huis uit meegeregen. Iedereen was altijd welkom en het was altijd zoete inval bij ons thuis. Dit vond ik als kind altijd super gezellig en dit gevoel wil ik mijn zoon ook meegeven. Des te meer zielen des te meer vreugde zeg maar ;)

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

#86 Vrolijkheid, 2 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2016
    Nou, ik werk 4 dagen per week, mijn man ook, ik heb een zoontje,huishouden, sport, afspraken, cursus

Ik vind het vervelend als ik bedacht had vandaag eens lekker met m'n zoontje op pad te gaan en er komt visite en ik kan niet gaan. Of een avondje te gaan sporten of om 21 uur te gaan slapen en er komt visite. Of eens lekker te chillen met m'n man en ik moet gaan opzitten. Ingepland heb vanavond iets voor m'n studie te doen want morgenavond ben ik weg en er komen mensen op bezoek..

Mijn huis is verder altijd schoon etc maar ik heb schaarse vrije tijd en die wil ik gewoon zelf indelen.

Als er iets is voor m'n naasten cancel ik al m'n plannen en ben je altijd welkom. Maar laat het even weten dan houd ik er rekening mee of stel ik me erop in.

In mm verlof vond ik het overigens prima. Ik was toch veel thuis. Alle tijd en gezellig. De vaat kon toen ook wel een uurtje wachten. Dus bij mij is het zo dat ik het voor mijn en onze rust niet wil.

Ik moet wel zeggen dat ik m'n ouders die even koffie komen doen of m'n zusje of beste vriendin prima zou vinden want die hebben een sleutel en voor mijn part ga ik gewoon douchen ofzo terwijl zij in m'n huis zitten of bezig zijn. Dus misschien heb ik eem andere definitie van visite. Deze mensen zie ik niet als visite omdat ik me zo vrij voel en ik niet bij ze hoef te gaan zitten. die drinken dan wat en gaan weer. Mijn schoonouders moet ik bijv echt gaan vermaken voor een aantal uur.

Overigens doet niemand dat bij ons! Wederzijds niet ook. Altijd even appje ik kom zo, komt dat uit? Of wat ben je aan het doen, zal ik koffie komen drinken? Er is altijd ruimte om nee te zeggen of, nu niet over uurtje komt beter uit! Vindt niemand ook raar. Ons sociale leven is genoeg spontaan en groot genoeg!

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    De mensen die onaangekondigd langskomen zijn goede vrienden of ouders. Altijd welkom. Maar heb ik bedacht dat ik net even naar een speeltuin wilde met de kinderen dan zeg ik dat en gaan ze maar gewoon mee ;)
    Of als ik in pyjama niks wil doen dan blijf ik in pyjama. Kan mijn familie en beste vrienden ook echt niets schelen hoor.

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Onaangekondigd bezoek nog nooit gehad.....wordt hier ook niet gewaardeerd.
    Moet er niet aandenken sta je onder de douche gaat de bel, lig je ff op bed om te rusten gaat de bel........met mij zou je echt de grootste ruzie krijgen.
    Maar niemand doet het dus die wij kennen.

Alleen schoonouders hebben de sleutel omdat ze 1x p. Week onze dochter van school halen en dan bij ons thuis oppassen.

Ik ben wel erg op mijn privacy gesteld hoor.....vindt het heerlijk om afentoe alleen thuis te zijn.

Bij ons wordt er altijd gebeld of het uitkomt als iemand langs wil komen maar ook dat gebeurd niet zo vaak......ik zelf hou er ook niet zo van om bv de hele middag bij schoonouders op de bank te zitten thee te drinken, sorry vindt het gewoon niks aan denk dan al snel als ik thuis was had ik ff dit of dat kunnen doen en nu zit ik bv thee te drinken en een voetbal wedstrijd te kijken wat ik niks aan vindt.
    Ff een uurtje wat drinken prima......maar de hele middag pfffff

Laatst waren schoonouders bij ons thuis zouden ff langskomen want ze waren een weekje op vakantie geweest en hadden cados meegenomen voor dochter....zouden ff komen, waren er om 13 uur en gingen om 17.30 pas weg......is dat ff?? Ik was moe rond 16 uur dus ben boven op bed gaan liggen maar die hint begrepen ze blijkbaar niet.
    Nu wil ik dus tijdens de rest van zwangerschap helemaal geen bezoek meer van schoonouders.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik hoop dat het je zwangerschapshormonen zijn want ik vind jouw reactie echt idioot.Gelukkig heb ik niet zo'n figuur in mn familie of vriendenkring.

10. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hier is ook iedereen welkom, maar wél na een belletje op appje! Dat is wel de mogelijkheid heb om te zeggen of het uitkomt of niet. Dat weten ze inmiddels ook. M'n schoonouders hadden daar ook een handje van, maar sinds de geboorte van onze dochter hebben we ze nadrukkelijk gevraagd of eerst even een belletje te doen, en dan geef ik wel aan of t uitkomt of niet.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

En ze straks weer als oppas vragen?

Ik hou ook best van m'n privacy maar jee, hoop inderdaad dat het je hormonen zijn die bovenstaand getikt hebben ;)

Hier trouwens meestal eerst een belletje of berichtje of het uitkomt, zeker van vrienden/familie van veraf en 's avonds, maar buren/vrienden/familie komen ook zo aanwaaien en dan achterom...de bel wordt eigenlijk alleen gebruikt door de postbode :D

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoop dat ze het lezen en ze het oppassen voortaan ook maar laten:D Met je geen bezoek meer van schoonouders hoop dat je het ergens sarcastisch bedoeld zo nee. Misschien dat je schoonmoeder mee leest en denk van ze zoekt het met oppassen ook maar uit.

Echt aso reactie zeg! Voor je laatste zinnen.

Krijg gewoon :x als ik het zo leest.

13. Krullebolletje

Krullebolletje Niet meer actief

Je zou jou maar als schoondochter hebben zeg, wat ondankbaar kom jij over...

14. DastyQueen

Ik snap je punt een beetje ik ga er alleen anders mee om. Had ik wat gepland in of uit huis en er staat onverwachts iemand op de stoep da'n beslis ik op dat moment of ik mijn plannen om wil gooien of niet. Had ik net op dat moment gepland te gaan sporten vertel ik dat en doe ik dat ook, dat is dan voor degene die langs komt het risico van onaangekondigd bezoek. ;)

15. DastyQueen

Als ik sta te douchen of op bed lig en de bel gaat ga ik echt niet naar beneden hoor. Jammer dan voor degene voor de deur :p

En wat betreft je schoonouders, meen je dat nou serieus? En je man/vriend vind het normaal dat je zo met zijn ouders om gaat? Mag toch hopen voor je dat je eigen kinderen later niet net zo met jou om zullen gaan :$ .

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ken t mijn moeder kwam zelfs gewoon binnen (had huissleutel)
    Er wat van gezegd en nu doet ze t niet meer.
    Vond het erg vervelend

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja, dat kan ook zeker hoor! Ik moet zeggen dat ik, als mijn zus of ouders op de stoep zou staan ook gewoon zou zeggen van Sorry: ik ga net sporten. Ik heb er in elk geval geen moeite mee om dat te zeggen.

Maar eigenlijk gebeurt het hier nooit tot zelden dat mensen bij elkaar binnenlopen. Wij wonen allemaal ook niet vlak bij elkaar dus dat zal ook wel meespelen!

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben ook niet verzot op onverwacht bezoek en ik hoef ook geen uren met mijn schoonouders of moeder op de bank te zitten maar dit klinkt wel heel erg onaardig.
    Ik ga er maar vanuit dat het met een knipoog is geschreven en anders toch wel erg sneu als je op deze manier over je schoonouders denkt.

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik snap je punt wel. Vind het zelf echter geen probleem want ik heb er geen moeite mee om te zeggen dat ik moe ben/ andere plannen heb/ wil sporten / rust aan m'n kop wil. Dat is toch niet zo moeilijk?

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Stomme is dat de mensen van wie ik het prima kan hebben, niet onverwacht op de stoep staan, maar altijd even bellen.

Maar we hebben een aantal energievreters in onze families zitten, die totaal geen maat kunnen houden. Zo heeft een oom van mijn vriend (die we eens in de paar jaar zien) in mijn kraamweek een half uur lang 's avonds laat staan roepen door de brievenbus en staan bonken op de deur, terwijl wij onze handen vol hadden aan onze zoon. Toen mijn vriend eindelijk zijn handen vrij had, heeft hij hem weggestuurd, tegen die tijd zat ik te janken van de stress. De volgende avond stond die rotvent er weer (mijn vriend mag hem ook totaal niet). Toen is hij weer weggestuurd. We hebben zijn telefoonnummer niet eens, zo weinig zien we hem en de geboortekaartjes waren nog niet verstuurd.

Dus bij mij hangt het er echt vanaf wie er op de stoep staat en hoe ik op dat moment zelf in mijn vel zit.

Deel Deze Pagina