jullie mening nodig..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MaMa, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Oké even jullie visie nodig
    Ukje is sinds kort over naar een peuterbed gaat super goed is er helemaal blij mee
    Oma past 2 dagen per week op daar staat nog een ledikant/ campingbed
    Merken dat dit niet meer zo goed gaat, wil er niet meer in slapen (was altijd al moeizaam daar maar nu dus helemaal niet meer)

Wat mij betreft proberen we of het beter gaat als daar ook een grote jongens bed komt

Oma kijkt het liever nog even aan of hij over een paar dagen wel weer gaat slapen in een ledikant

Tuurlijk zou ik het even aan kunnen kijken misschien trekt het bij (al is hij niet te genieten smiddags en savond met slaap tekort) maar uiteindelijk zal hij toch ooit over moeten kan dan net zo goed nu tegelijk

Laat ik vooropstellen dat we er samen uit willen komen op een gezellige manier maar ben benieuwd even heel zwart wit vinden jullie:

Moeder bepaald waar het kind in moet liggen dus er komt een peuterbed te staan (kosten uiteraard voor mij)
    Of
    Het is omas huis dus die bepaald wat er in komt het ledikant je blijft

Shoot :D

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Lastig, je kind gaat nu toch op een leeftijd komen waarop ze bij vlagen menen niet meer te hoeven slapen smiddags, dan is zo'n ledikantje een hele aardige aanleiding natuurlijk. En wat is niet willen slapen? Wat doet hij en wat gebeurt er als je even doorzet?

Ik zou in jouw situatie denk ik even een paar dagen oma de tijd geven om te kijken of hij inderdaad zn mening bijstelt en anders toch aankaarten dat je graag zou zien dat er bij oma ook een groot bed komt.
    Mijn dochter is bijna 3, slaapt thuis al bijna een jaar in een groot bed, bij de ene opa en oma ook sinds een half jaar en bij de andere ligt ze nog lekker in het ledikant. Ze weet gewoon dat daar het ledikant voor haar is om in te slapen, nooit geen probleem.
    Bij beide opa's en oma's is het wel eens zo dat zij iets op een andere manier doen dan wij. Ik vind dat wel eens lastig maar probeer het toch een kans te geven en anders zeg ik op een rustige manier dat ik denk dat het wellicht beter zou zijn om..... En tot nu toe hebben ze dat 'advies' eigenlijk altijd over genomen.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als er plek voor is en jij betaalt het, lijkt het me onzin dat hij nog langer in een campingbed moet slapen daar.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Als er ruimte is dan zou ik daar ook een "groot" bed neerzetten en niet meer in de ledikant. Vanaf het moment onze zoon in een peuterbed sliep had wilde hij niet meer in het campingbedje bij oma slapen. Mijn moeder heeft deze opgeruimd en nu slaapt hij op het grote logeer bed.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik neem aan dat het om het slaapje overdag gaat..??
    Waarom legt oma jullie zoon dan niet in haar eigen bed. Voor alleen overdag hoeft ze daar natuurlijk geen nieuw bed voor neer te zetten. En zo kan ze uit proberen of het aan het bedje ligt, of dat hij oma gewoon wat meer uitprobeert dan jullie.

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dankje ikkie
    Ik hoopte ook dat hij het kon koppelen aan oma en het geen probleem zou opleveren maar dit blijkt wel het geval
    Het lijkt er niet op dat hij smiddags niet meer toe is aan slaap thuis slaapt hij meestal 3 uur smiddags en vaak moet ik hem dan nog wakker maken en dan slaapt hij snachts ook nog meer als 12 uur

Even doorzetten kan natuurlijk maar dan slaapt hij er dadelijk wel weer in en zal er toch ook ooit daar een groot bed moeten komen dat kan dan ook nu
    Er is inderdaad zat ruimte g89 en eylem
    Volgens mij is ze meer bang dat hij eruit gaat komen wat bij ons totaal niet het geval is

@bubbel dat hij oma meer uitprobeerd is zeker waar

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit dus. Op deze leeftijd zal het dutje er stilaan uit gaan. Dus echt een peuterbedje kopen, lijkt me niet nodig. Dochter slaapt tegenwoordig gewoon in de zetel bij de grootouders. Of anders in het groot bed van de grootouders zelf.

8. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Tja, of het nu is of over een paar maand, dat maakt niet zoveel uit. Ik kan me voorstellen dat oma het wat spannend vindt omdat jullie jongen daar misschien van de trap kan vallen oid. Wat dat betreft is een ledikant vrij veilig.

9. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Eens. Lekker in het grote bed leggen.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Als oma jouw argumenten niet begrijpt of zich daardoor niet om laat praten, zou ik een termijn afspreken. Bv. een week. Als hij na die week nog niet slaapt, dan komt er een peuterbedje (of legt ze hem in haar bed of wat dan ook). Dan geef je oma wat ruimte, maar niet oneindig lang. (Los daarvan vind ik dat je als moeder dit soort dingen bepaald voor je kind. Maar ik zou het om zo iets niet op de spits drijven... En bv. op een KDV slapen ze altijd in ledikantjes, hier tenminste wel, dus dan zou je het probleem ook hebben en houden.)

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kan me voorstellen dat oma het wel een veilig idee vind als je ukje nog even in het campingbedje ligt...
    Jouw huis is waarschijnlijk helemaal kindvriendelijk/kindveilig. Maar in hoeverre is oma's huis dat?
    Ik zou het als moeder zijnde dus eigenlijk wel prettig vinden als mijn kind bij mijn ouders wat langer in het campingbedje ligt ;) .

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dankjullie voor de antwoorden!
    Is btw prima veilig hele kamer is kidsproof en voor de deur zit een traphek verder komt hij niet dus

Lang gediscussieerd peuterbed geknutseld van wat hout wat ik nog had (zodat we eerst konden kijken of dat beter gaat als een ledikant) vandaag geprobeerd maar lijkt er toch meer op dat het aan omas inconsequente handelen ligt (of juist wel consequent maar dan op de verkeerde manier :p)
    Kleine levert wat tegen strubbelingen roept "oma beneden" en dan mag hij z'n bed weer uit en laat ze hem in de buggy slapen
    Tsjah dan gaat hij de volgende keer uiteraard ook niet in bed slapen hoeft hij hier niet te proberen hahha ukje wind oma om zn vinger
    Ach als hij maar slaapt in buggy vind ik ook best ..
    Is nu ook wat ziekjes misschien gaat het weer beter als hij opgeknapt is
    Hier kan verder een slotje op
    Zonnig weekend alvast voor ieder!

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina