Wat is jouw mening over een 210+7 fles? Wel of niet doen als laatste fles? Of anders gewoon wat rijstebloem aan de laatste fles toevoegen? Al wil ik dit eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen. Ik hoorde ergens dat 210+7 het maagje dan teveel kan oprekken waardoor ze eerder honger hebben? Vannacht voor het eerst sinds tijden weer een klein flesje gegeven om half 5 omdat ze niet meer wilde slapen. Daarna heeft ze nog gewoon verder geslapen tot half 8. Dus leek echt honger te zijn geweest. Ze krijgt nu 4 flessen van 180+6 en die gaan met gemak leeg. al lijkt ze sinds we aan het overstappen zijn naar hero baby wel sneller honger te hebben?
Is ze niet gewoon toe aan bijvoeding? En rijstebloem toevoegen aan de laatste fles zou je kunnen proberen, werkte hier wel goed!
Als je gevoel zegt dat je het moet doen, gewoon doen! Mijn zoontje heeft zelfs een hele tijd alle flessen van 210/7 gehad omdat hij echt niet genoeg had aan de 180/6
Tja, ik zat er niet mee. Dochter heeft heel lang 210 gedronken, soms nog meer. Honger is honger. Rijstebloem kreeg ze dan weer serieuze darmkrampen van, en dan weet ik wel wat ik kies.
Hier ook al 4 weken flessen van 210. overdag gaan ze niet op, maar die laatste gaat echt helemaal op en ze slaapt tot 8.00 uur erop.... ik zou het gewoon doen. Je wilt ook niet dat je kindje honger heeft.... rijstebloem hoor ik ook veel darmkrampjes. die heeft ze al genoeg gehad.
We willen ook liever niet de rijstebloem geven. Omdat we ook wel eens lezen dat ze daar ook wat 'verstopt' van kunnen raken. En het poepen gaat al wat moeilijker.... We kijken het nog heel even zo aan en dan kunnen we altijd nog een grotere fles geven.
Caylen krijgt ook wel eens 210 hoor Mocht van wijkverpleging ook 5x210 geven..Maar hij is ook wel een enorme hongerlap.
Geen probleem mee.. ook met rijstebloem niet rijstebloem kun je gewoon een keer langzaam proberen bij ons heeft het niet verstopt ondanks ze moeite had met poepen (is niet erger geworden). Wil je graag wachten met bijvoeding?
Gewoon fles of wat meer geven. 180/6 is eigenlijk alop het randje van wat nog een verantwoordelijke hoeveeldheid is, 210/7 is gewoon een ongezonde hoeveelheid.
Ik hoor van meer mensen dat ze 210+7 geven. Waarom is het dan ongezond? We willen het denk ik toch een keer proberen. Kijken Hoe dat het dan in de nacht gaat.
Gewoon proberen hoor! Ik heb het toen overlegd met het cb omdat ik ook dacht dat het niet mocht maar zoon had echt niet genoeg aan een kleinere fles en dan minder tijd er tussen. Hij bleef huilen na de fles. En het cb en de kinderarts vonden 210/7 geen probleem. En zeker niet als het om maar 1 fles gaat
De eerste nacht ging goed met een grotere fles. Om 3 uur en 5 uur heeft ze even gekletst maar viel zelf weer in slaap.