vraag over het afkolven van borstvoeding!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sinitta, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sinitta

    sinitta Actief lid

    29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    Als de baby er is wil ik graag Borstvoeding gaan geven.
    mijn vraag is nu wat voor kolf ik moet gaan kopen, een elektrische of gewoon een handmatige pomp? wie is hier een beetje bekend mee en kan mij hier meer over vertellen?
    Want wil namelijk volgende week 1tje aanschaffen maar weet nog niet welke:S

    Dankje wel.

    Groetjes sinitta,
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je hoeft niet perse nu al een kolf te kopen, in geval van nood kan je er eerst ook 1 huren en de kraamhulp heeft er meestal ook wel 1 bij zich.

    Ik heb beide. Het ligt er maar net aan hoe vaak je kolft. Ik kolfde de eerste 4 weken alles omdat mn zon niet aan de borst kon drinken dus dat kwam neer op zo´n 10x per dag. Terwijl bij mn eerste kind ik de kolf de eerste 2 maand niet heb gebruikt, had er toen ookal 1 maar het was gewoon niet nodig. Te vroeg een flesje geven is weer niet verstandig.
    Als je straks moet gaan werken bijv. ligt het eraan hoe vaak je van huis bent en wat je persoonlijke voorkeur is. Ikzelf kolf als ik het regelmatig doe best makkelijk en kolf dan het liefste handmatig. Als ik mn zoon niet aan de borst had gekregen dan was ik blijven kolven en dan had ik een dubbele kolf gekocht.

    Kortom veel hangt af van waneer en hoevaak je hem gebruikt.
     
  3. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik ziou er nog geen kopen. Ik ben blij dat ik het niet gedaan had. De bv kwam totaal niet op gang dus hebben wij eerst er een gehuurd. Zo'n huurkolf is zo gehaald. Daarna, toen bleek dat het bij kolven zou blijven ben ik een goede dubbele electrische kolf gaan halen. Anders had ik die niet gekocht... stel dat ik nu van tevoren er een gehaald had, dan had ik nu met 2 kolven gezeten en dus veel meer geld eraan besteed...
     
  4. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    Mijn kraamzorg raadde mij aan om pas een kolf te gaan kopen op het moment dat het echt nodig is. Indien noodzakelijk kan je er altijd eentje huren zei ze. Ik ben er wel blij om dat ze dit zei want een goeie is best kostbaar
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb er 1 gekocht via marktplaats, was nog nooit gebruikt ,scheelde me een hoop geld, ik heb een hand matige.
     
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik zou er nu nog niet eentje kopen.

    Wat stranger ook zegt, je weet nooit welke je nodig zult hebben. Misschien wel helemaal niet.
     
  7. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ik zou ook nog niet 1 kopen, voor t zelfde wil de borstvoeding niet. Ik ga na de geboorte pas 1 halen.
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb weinig toe te voegen, ook hier pas na de bevalling
     
  9. sinitta

    sinitta Actief lid

    29 mei 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    Dankjewel allemaal! :D
     

Deel Deze Pagina