jullie mening over abortus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rosi, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

    Chrisje79 Fanatiek lid

    10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Meis, asjeblieft, doe het niet... Het is echt al een mensje met gevoel, je hebt het zelfs al voelen bewegen! Brr, krijg de tranen in mijn ogen als denk wat je overweegt te gaan doen! Kijk anders eens onder het topic "Alleen en zwanger"! Probeer je toekomst te zien MET je kleine en daar de positieve dingen uit te halen! Sterkte!

    Chris
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Janne, het is je tijd niet eens waard.

    Ik kan hier ook zo verschrikkelijk boos om worden.

    Als het trouwens waar is...... :rolleyes:
     
  3. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Er zijn meiden van 17 en jonger die het alleen doen, kom op, dan moet jij het toch ook wel kunnen? Jullie hebben besloten om een kindje te willen, nu door deze omstandigheid kom je er alleen voor te staan maar JIJ was ook bij dat besluit!

    Ik word kwaad omdat ik op een ander forum zit waar een vrouw een meisje dat niet levensvatbaar bleek te zijn moest laten weghalen met 18 weken, ik heb foto's gezien, alles zit erop en eraan...

    Kom op, wees trots op jezelf, zet jezelf niet in de slachtofferrol, neem je verantwoording en GA ERVOOR!
     
  4. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    meid,
    je zit in een hele rotsituatie.wat een ander ook zegt de keus in aan jou.

    zelf zou ik de kleine houden.je komt er heus wel.nu zie je het misschien allemaal erg zwart.zelf had ik het geluk zwanger te zijn nadat de vader bij zijn nieuwe vriendin was.mijn zoontje is niet erkent door zijn biologische vader en heeft mijn achternaam gedragen.dit kan jij ook.
    de enige keus die de vader heeft is in welk opzicht hij contact wilt met de kleine en daar zal hij goed over moeten praten samen met jou.

    heel veel sterkte welke keus je ook mag maken.
     
  5. Rosi

    Rosi Actief lid

    23 mei 2006
    191
    0
    0
     
  6. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O MYN GOD!

    Is dit serieus?!

    Ik kan er met m'n pet niet bij.....
     
  7. Niet meer actief

    Oke meid, dat is pit!
     
  8. Rosi

    Rosi Actief lid

    23 mei 2006
    191
    0
    0

    Nee, dan zou ik het kindje houden....

    oke watvoor conclusie trek je hieruit?
     
  9. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Nou, mooi dat je daar zo snel uit bent :(

    Abortus moet je zelf 100% achterstaan anders krijg je er geheit later last van!
     
  10. Niet meer actief

    :) :) :)
     
  11. Rosi

    Rosi Actief lid

    23 mei 2006
    191
    0
    0
    Waarom zou je geen partner meer kunnen krijgen?
    Ik ken zat alleenstaande moeders die weer een relatie hebben gekregen..
    Daar zou ik mij niet druk om maken.

    Het is je eigen keus... maar de mijne zou het nooit zijn!
    Dan maar geen vent![/quote]

    Pam, jij weet al hoe het is om moeder te zijn. Ik niet.....en iets wat je niet kent mis je ook niet.
    Ben ook bang dat het kindje mij uit eindelijk niet gelukkig zal maken waar ik abosuut voor opensta.
    Op dit moment heb ik ook geen band met het kind. Ik vergeet soms zwanger te zijn.... ik bedoel is dat wel gezond?
     
  12. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    Wil even iets kwijt...


    Er wordt een mening gevraagt door de Ts.
    En geen VEROORDELING naar de ts toe...

    Sommige reacties zijn te onvriendelijk voor woorden. :(

    LIEK.
     
  13. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    goed zo, je hebt die vent helemaal niet nodig, alles komt allemaal goed en ik weet zeker dat je heel blij bent wanneer je je kindje in je armen hebt en dat je trots bent dat je je kindje alleen gaat opvoeden! sterkte met alles
     
  14. Rosi

    Rosi Actief lid

    23 mei 2006
    191
    0
    0
    pfff, je woorden raken me
     
  15. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Soms heb je gewoon evne de bevestiging nodig, even horen dat je het kan, dat het allemaal goedkomt.
    In jouw situatie waar je levne in één keer totaal op de kop staat... kan je ook opeens over alles even onzeker worden.
    Logisch hoor.
    En die vent, pffff neem lekker een jongere straks. Hoe verdrietig het ook is, ik hoop dat je ook af en toe blij zal zijn dat je van hem af bent. Hij spoort niet.
    IVF en dan vreemdgaan .... pffff eikel.
     
  16. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Lieke er wordt om een mening gevraagd, geef die dan.
     
  17. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het uberhaupt overweegt!
    Ben je bang niet goed meer in de markt te liggen als alleenstaande moeder? Pffff... wat een egoïsme! En ook helemaal niet waar. Ik ken genoeg voorbeelden (hier op het forum hobbelen heel wat vrouwen rond) die het wel voor elkaar hebben gebokst in misschien nog veel lastigere situaties en die daarna ook nog gelukkig zijn geworden met een nieuwe partner én kind.

    En ook al had je geen IVF gedaan, dan nog vind ik dit cru, maar het maakt het wel extra vreemd. Je weet immers dat kinderen krijgen niet bij iedereen vanzelf gaat en dan ga dit mooie geschenk zomaar opgeven.
     
  18. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    dan moet er op een zwangerschapsforum niet om een mening gevraagd worden over abortus doen!want die geef ik dan!
     
  19. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey meid,

    Wat een rotsituatie voor je. Ik kan je wel begrijpen dat je op het eerste moment denkt van: oh nee wat moet ik nu doen, abortus is de enige weg.
    Toch zou ik idd geen abortus doen omdat je ten eerste al een echt mensje in je draagt een nieuw leventje die jou heel erg nodig heeft. en ten tweede. Mss geef je dan je bijna ex man wel zijn zin. Hij is egoïstisch tegenover jou. Hij heeft ook niet jou mening gevraagd over zijn verliefdheid voor een ander dus moet jij nu ook doorzetten en je kindje houden, het zelf opvoeden zoals jij wil. Hij moet er zich dan helemaal ook niet meer mee moeien. Hij heeft voor iets anders gekozen.

    Dus sterkte meid. Het komt heus goed. Geniet van de zwangerschap. Je kleintje is meer dan welkom en hij/zij zal je super graag zien. Je zal zien dat jullie een goede band zullen hebben samen.

    Liefs Winter
     
  20. Rosi

    Rosi Actief lid

    23 mei 2006
    191
    0
    0
    Nu zit ik eraan te denken aan een abortus te plegen. Ik bedoel...waarom zou ik het kindje dan wel houden?[/quote]

    Ik begrijp jouw verhaal niet zo goed. Ik bedoel cru gezegd wat heeft het feit dat het kindje voor je man blijkbaar weinig betekent met jouw gevoelens voor je kindje te maken....?! Raar hoor, je hebt IVF ondergaan... Dan neem ik aan dat je toch heel graag een kindje wilde? En nu omdat je man er niets om geeft geef jij er ook niets om? Waarom zijn jullie dan ooit er aan begonnen? Zoals Elmo ook al zegt: houd je niet inmiddels al zielsveel van dit mini-mensje?

    Maar goed, je vraagt om onze mening. Ik zou er zeker voor gaan om het kindje alleen op te voeden!

    Wow, ik lees nu je nieuwe post en vind dat idd vrij egoïstisch klinken. Het klinkt alsof je helemaal nog niet klaar bent voor het moederschap.

    Heb je al over adoptie nagedacht als alternatief voor abortus?
    [/quote]


    Ik geef harstikke toe dat als ik abortus zou doen dat het alleen voor mijn toekomst zou zijn. Dus echt egoistisch. Maar soms moet je ego zijn?

    Ik spreek jullie alleen maar tegen niet omdat ik zelf zooooooo graag een abortus wil maar om te kijken hoe ik zelf over van alles denk en of jullie het eens zijn met mij.

    Ik ben gewoon een idioot en weet niet wat ik moet doen.
    Het is niet zo dat ik graag een abortus wil hoor...echt niet! Maar als blijkt dat dat het best is voor mijn toekomst dan moet ik er toch wel serieus over nadenken
     

Deel Deze Pagina