jullie mening over abortus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rosi, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosi

    Rosi Actief lid

    23 mei 2006
    191
    0
    0
    Nou zeg, jullie mogen alles denken behalve wat jij hier boven zegt.

    Ik heb toch niet zomaar gekozen om zwanger te raken?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je zegt ergens, ik ging door met de ivf omdat mijn partner en IK graag een kindje wilde.
    Doordat hij vreemd ging wil jij ineens geen kindje meer?
    Laat hem lekker barsten en voed je kind alleen op, miljoenen vrouwen die je voor gegaan zijn!
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en waarom zou je dan zomaar kiezen om er mee te stoppen?
    omdat je vent vreemd ging? doe toch normaal.. abortus bij 18 weken is erg kindvriendelijk al zeg ik het zelf :rolleyes:
     
  4. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    pff 18 weken.. dat ben ik vandaag.... verschrikkelijk!
    al zou ik de rest van mijn leven alleen blijven met mijn kindje so what?!
     
  5. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    :thumup:
     
  6. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu even niet weet hoe verder, maar....
    Je vraagt om een mening..nou hier de mijne dan:
    Ik kan er gewoon niet bij dat je uberhaupt overweegt om een abortus te plegen. Dat je man veliefd wordt op een ander (wat altijd kan gebeuren) is dat nog geen reden om de zwangerschap af te breken. Zeker niet als je al 18 weken bent.
    En wat als je man over bijv. een jaar bij je weg was gegaan...had je je kind dan afgestaan ter adoptie? want welke man wil nou een vrouw met een kindje van een jaar :rolleyes:
    Ik vind het echt heeeel ego om nu alleen aan je eigen toekomst te denken. En de toekomst van je kindje dan? Deze heeft er niet om gevraagd. En je man heeft je niet gedwongen om ivf behandelingen te ondergaan. Dit is een beslissing van jullie beide geweest...dus ook van jou.

    Het is mss niet eerlijk van mij dat ik dit zeg...maar als je nu abortus pleegt ben ik van mening dat je niet meer in aanmerking mag komen voor een volgende ivf behandeling als je besluit dat je over een paar jaar wel een kindje wil met je partner.
     
  7. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Beste Rosi,

    Ik denk eerlijk gezegd dat dit forum een zeer ongelukkige plaats is om je vraag te stellen in verband met de emotionele betrokkenheid van alle aanwezigen hier...

    Ik zou op zoek gaan naar een vertrouwenspersoon of psycholoog als ik jou was.

    Ik wens je heel veel sterkte met je situatie en hoop voor jou dat je uiteindelijk de voor jou juiste keuze kunt maken om verder te gaan met je eigen leven, wat die keuze ook moge zijn.

    Maris
     
  8. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Kijk dit is nog altijd vrij in te vullen. Men gooit het er soms ook op dat de psychische gezondheid van de vrouw in gevaar komt bij het voltooien van de zwangerschap zoals ik bij iemand heb meegemaakt of zoals in dit geval mogelijk zou zijn. Een hazenlip valt toch ook niet onder deze definitie van ongeneeslijk zijn? Toch worden hier abortussen om gepleegd. Het is triest maar waar. Er zijn altijd medici te vinden die bereid zijn met de vrouw mee te denken.

    En Rosi meid, waarom denk je er niet aan om het kindje ter adoptie af te staan?
     
  9. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

    WOWWW. :confused: :confused: :confused:
    Je zegt zelf dat je IVF heb ondergaan! Als je er dan niet bewust mee bezig bent? Ben je wel van deze tijd/wereld?


    Rest my (beauty) case :)
     
  10. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Het zal wel aan mij liggen hoor, ben misschien een beetje achterdochtig geworden...
    Lees zojuist berichtjes terug van haar en die kloppen bij voor geen ene meter.

    Ik geloof er in elk geval allemaal niet zo heel veel van, zal wel weer iemand zijn die aandacht te kort komt en mensen op deze manier wil stangen.

    Maar goed...dat is mijn mening.

    Gr. Vanessa
     
  11. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Heb hier niks meer aan toe te voegen.

     
  12. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Waar baseer je dat op?
     
  13. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    zeggen dat je ivf heb gedaan en later zeggen dat ze niet zomaar gekozen heeft om zwanger te raken.... :(


     
  14. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Moet je zelf even terug lezen.
    Nogmaals is mijn mening!
     
  15. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat is een kwestie van interpretatie..ik lees haar tekst namelijk weer anders.
     
  16. Niet meer actief

    Ik lees het idd ook anders...
     
  17. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Dat is dan weer jou mening!
     
  18. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    hoe kan je dat anders lezen...het staat er toch?
     
  19. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Rosi schrijft: Ik heb toch niet zomaar gekozen om zwanger te raken?

    Hieruit lees ik dat het een weloverwogen beslissing is geweest door voor IVF te kiezen en dit niet 'zomaar' over 1 nacht ijs is gegaan..
     
  20. Niet meer actief

    Ze zegt: ik heb toch niet zomaar gekozen om zwanger te raken?

    Waarmee ze volgens mij juist wil zeggen dat ze daar dus wel degelijk goed over nagedacht heeft.
     

Deel Deze Pagina