niet bedoeld je te kwetsen, slechts om mijn mening te geven. Hoop dat je voor je kind kiest, je lieve iniminimensje heeft niemand anders dan zijn/haar mama.. en dat ben jij. Heb lief, koester en verzorg. De rest zal goed komen! liefs, taliaa
Ja, zo lees ik het ook. Anders zou ze misschien gezegd hebben 'ik heb er toch niet voor gekozen zomaar zwanger te worden'
dus mag ze het afbreken omdat haar leven momenteel tegen zit...en als ze over 1 jaar een leuke vent tegen komt die het ook niet lukt om haar spontaan zwanger te maken...mag er weer een medische staf voor madame klaar staan om haar weer zwanger te maken..... Nee hoor, geef dan mensen die het echt graag willen met of zonder partner dan een gratis 4de ivf en sla haar maar over ... zo kindvriendelijk vind ik haar echt niet!
Precies! Ik denk dat de meesten intussen zo geraakt zijn door het verhaal van Rosi dat bepaalde teksten niet meer goed worden gelezen..
Ik vind het gewoon triest dat je de keuze over het houden van een kind wel of niet af laat hangen van een man , daar kan ik met mijn verstand niet bij , stel je voor dit kind was een week oud en je kwam er dan achter dan doe je dit kindje toch ook niet weg of naar een pleeggezin omdat je bang bent om het alleen niet aan te kunnen ....
Als je mijn voorgaande reacties leest is het duidelijk dat ik het ook niet met haar overwegingen eens ben. Staat los van hoe ik haar reacties interpreteer
Vandaar ook mijn eerdere vraag; of ze het ook had overwogen als haar man bv. was verongelukt. Toen zei ze dat ze het dan zou houden. Dán snap ik dus nu de overweging ook niet.
Wat ik mij juist aan het afvragen was is; Rosi, stel dat je nu abortus pleegt, binnen een paar maanden een man leert kennen en jullie aan kindjes willen beginnen, wil je dan weer in dat IVF circus belanden? Want die vraag moet je je ook stellen, stel dat je nooit meer zwanger geraakt achteraf? Zou wel erg spijtig zijn, vooral omdat je nu toch zwanger bent geraakt. Maar zoals iemand hier al zei, een forum is geen goede plaats om zoiets te vragen. De meesten zijn hier zwanger, of willen zo graag zwanger worden, dus wij denken in de verste verte niet aan abortus. En sommige mensen zijn daar al gevoeliger aan dan een ander. Als je er zelf niet uitkomt, zoek dan professionele hulp of praat met een persoon die je kan vertrouwen en die je vooral niet zal veroordelen voor wat je denkt of voelt en uiteindelijk doet!
Is inderdaad niet logisch nee. Zeker als haar motivatie 'haar toekomst' is. Alleenstaande moeder of weduwe met kind is in principe toch hetzelfde in deze? Rosi... wil jij je ex hiermee 'straffen'? Door zijn kind te vermoorden zal je hem minstens zo erg kwetsen als hij jou heeft gedaan. je zet je kind toch niet in voor een soort van vergeldingsactie?!
ik las het eerst ook fout. tot ik het opnieuw las. Ze bedoelt idd dat het een bewuste keuze was om zwanger te worden
Dat bedoel ik! Ze heeft het over haar toekomst, of ze nog wel een man tegen zal komen die haar ziet zitten met kind. Maar dat 'probleem' heeft ze dan toch ook als haar man zou zijn overleden?!? Dus vraag ik me af wat haar beweegreden is om nu wel die overweging te maken en anders niet....
Ik heb niet alles gelezen, maar als je een abortus wil alleen hierom, dan kun je inderdaad maar beter zorgen dat je nooit moeder wordt. Het mag een keer voorbij flitsen door je hoofd en je mag er een keer een paar minuten bij stil staan, maar als je er al zo lang aan twijfelt, ben je het niet waard om een kind te hebben. Er zijn zat mensen die hopen om zwanger te kunnen zijn en die een kindje een goed huis willen geven. Als jij daar nu al aan twijfelt, zorg dan alsjeblieft dat je geen moeder wordt. Abortus kan volgens mij ook niet meer met zoveel weken, maar sta het dan alsjeblieft af voor adoptie. Verder heb ik hier niets meer op te zeggen, vooral omdat ik vind dat je er wel een erg groot drama van probeert te maken. Ik oordeel niet snel over mensen, maar sommige...
Euhrm...ze zegt het anders dan dat jij het opvat, hoor. Ze bedoeld dat ze bewust heeft gekozen zwanger te willen raken omdat ze graag een kindje wilde. (Edit: na plaatsten zag ik dat het al opgehelderd was) Het wonder is je gegeven Rosi, een zieltje koos voor jou, terwijl het kon kiezen uit 1000den anderen mamma's. Dat je kerel nou vreemdgaat tja...Shit happens en hoewel t absoluut niet leuk is en vast en zeker veel pijn doet, is het niet iets om een levend wezentje te doden, weet je zeker dat je het niet doet/zegt om je man een hak te zetten? Sorry hoor...maar hoe erg het nu ook voor je is...K kan er niet bij dat de gedachte je baby te doden omdat je inzit over je eigen toekomst, waarbij je nu al wel kan denken aan een evt andere man met wie je dan misschien ook nog wel een kindje zou willen...zwaarder weegt dan de toekomst van je ongeboren kindje, dat alle vertrouwen in jou heeft!
Rosi: Op de site waar je deze vraag hebt geplaatst staan heel veel vragen van vrouwen over hoe zwanger te worden, er staan verhalen over het eindeloos wachten op een kindje, er staan vragen over problemen bij de zwangerschappen, er staan onderwerpen over kindjes die overleden zijn.....etc Mijn mening is dat je met de vraag over abortus laten plegen vanwege de situaties waarin je zit heel veel vrouwen kunt, gaat en misschien al hebt gekwetst. Daarbij sluit ik me ook aan bij de mening van sommige vrouwen over de waarheid van dit verhaal...... Over abortus: als het kleine kindje in je buik een leven na de geboorte krijgt wat niet verenigbaar is met een redelijk leven maar gepaard gaat met pijnen etc zou ik een abortus overwegen, maar niet over een relatie die niet goed loopt. Je weet nooit wat je in de toekomst nog verwachten kunt dus kun je maar beter helemaal niet meer aan kinderen beginnen als je dat al als overwegingen neemt, maar nogmaals ik twijfel aan de zekerheid van dit verhaal.
of het verhaal is idd niet waar en daarom is ze foetsie...of ze had gehoopt dat iedereen zou roepen.. JA MEID GA VOOR EEN ABORTUS...en valt dat dan ff tegen dat ze zoveel 'boze' reacties krijgt
Ja geen idee Lijkt mij dat als je zo'n heftig topic plaatst, je toch ook zeker vaak komt kijken naar de reacties...?
Alleen al het idee om je kindje met 18 weken weg telaten halen. Omdat je vent vreemd gaat. En na behandelingen. Ik geloof dat jij helemaal gek bent. En hoezo geen vent meer tegen komen wat jou met kind niet accepteert. Er zijn genoeg mannen die een vriendin met kind wel willen hoor. En willen ze je niet dan zoeken ze toch lekker verder. Geen hand maar een land en wereld vol mannen. Meid denk aan jezelf en de kleine. Je bent gek mocht je je kleine weg laten halen voor een vent die je bezijkt
Rosi is er vandaag nog geweest, hoor. Ik kan me voorstellen dat ze niet de hele dag achter haar compute kan zitten.