jullie mening over abortus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rosi, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    haha weet wel zeker dat je me kent :)

2. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Oh MIJN GOD!

Eerst lees ik dat kindjes worden weggehaald omdat het een hazelip heeft en nu lees ik hier met open mond dat er abortus worst gepleegd bij 18 WEKEN!

KOM OP MAN! Schop die vent je huis uit en ga genieten van je zwangerschap! Waar blijven de geemancipeerde vrouwen! Zijn we OH ZOOOOOO afhankelijk van de mannen?

Stel dat je kindje voor je neus staat en zegt; Mam waarom heb je me vermoord!
    Sorry schat maar je pa ging vreemd en toen dacht ik, ik hoef geen vent en ook geen kind.....

Weet dat er op dit moment een lid is die aan het bevallen is en het kind verliest ondanks dat ze het heel graag wilt houden.
    Kijk bij vruchtbaarheidsbehandelingen en kijk hoeveel vrouwen daar met verdriet knokken voor een kind! Met of zonder man je gaat je kindje niet opgeven. Of laat ik het zo zeggen VERMOORDEN!

Word wakker meid en idd je bent verdrietig maar daar kom je zeker een keer overheen.

Een vent die van je zal houden (dan heb ik het echt over een ECHTE vent) zal jou accepteren en ook van je kind houden!

PS Meid mocht mn man vreemd gaan ik schop hem het huis uit en ga zeker mn kind opvoeden met alle liefde en daarnaast ik zal contact houden met mn 'ex' omdat het nog steeds de vader van mn kind is. Je kan zn vader NOCH zn leven ontnemen!
    Accepteer dit en wen aan het idee!

3. Pipo

Pipo Actief lid

7 jul 2007
    159
    0
    0
    Helemaal met je eens juffie!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als dit een reden is voor abortus kan beter niemand meer kinderen nemen toch. de toekomst is voor iedereen een verassing en zeker weten dat je als partners samen oud wordt doet echt niemand. je partner kan bijv verliefd worden op een ander of er gaan andere dingen gebeuren waardoor je als misschien alleen komt te staan (wens het niemand toe hoor).

hier wil ik mee zeggen dat het heel erg triest zou zijn dat hierdoor jou kindje geen toekomst meer heeft, er zijn mannen genoeg en deze zijn ook zo te krijgen als je er een wilt hebben, een kindje zoals je ervaring hebt is een stuk moeilijker en misschien is dit wel de laatste keer dat je zwanger raakt en je enige kans op een kindje. (als je het weg laat halen om deze reden hoop ik ook dat je nooit meer zwanger raakt)

er zijn genoeg meiden vrouwen die hun kind prima alleen opvoeden en die kunnen trots zijn. als je het kindje echt niet wilt doe dan aan adoptie ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die wel graag ouders willen worden. waar kun je beter mee leven het idee dat je kindje ergens opgroeit waarbij het een mooi leventje heeft of met het idee dat je het vermoord hebt omdat de papa vreemd is gegaan

5. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Trouwens als jij abortus pleegt dan zou ik als ik jouw verzekeraar was niks vergoeden wat betreft IVF!
    Lekker zelf dokken!
    Zo'n dure behandeling en dan ff weghalen!

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Zoveel moeite doen voor een zwangerschap en het dan (zo laat nog!) weg laten halen?

BIG NONO wat mij betreft

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zag ook dat iemand schreef dat ze nooit meer IVF zou mogen doen.
    Spontane zwangerschap dan wel? Ik vind daar geen verschil tussen zitten hoor.
    Elmo

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben niet tegen abortus, maar vind persoonlijk dit niet kunnen. jullie hebben gekozen voor een kindje, maar jij dus ook alleen. je weet nooit wat de toekomst biedt. wat als je kindje 5 jaar was geweest en je had de waarheid omtrent je partner uitgevonden, had je je kind dan afgestaan? je zegt dat je bang bent dat je niemand meer vind die jou met een kind accepteert. dat vind ik complete nonsens, maar ook erg egoistisch. je kindje kan prima zonder vader en dat jij dan iets grondiger moet zoeken naar de ware (zo filter je ze er denk ik des te makkelijker uit) is dan maar pech. 18 weken vind ik echt te ver voor zo'n reden. schop die vent de deur uit en geniet van je zwangerschap. je hebt er zo hard voor geknokt, waarom zou je dit niet alleen willen? ik vraag me dan af of die kinderwens ooit serieus is geweest.

9. Niet meer actief

Rosi, ik ben benieuwd wat je besloten hebt.

10. Writer

Writer Niet meer actief

jeetje wat heftig
    opzich ben ik niet tegen abortus , in somige gevallen moet het kunnen ,maar om de reden wat je noemt :cry: vind ik echt heel erg , je kind is een hele mensje in je buik , met alles erop en eraan , je voelt hem/haar bwegen
    en ik ken genoeg mensen met een kind nog nieuwe partner hebben gevonden en gelukkig verder leven ,
    straks heb je geen kind meer wie zegt dat je 100% een leuk man krijgt die wil kinderen wil in de toekomst? niks kan je met zekerheid zeggen over toekomst ,
    en vind schandalig dat om de redenen abortus word gepleegd , kijk er zijn situatie die echt erg zijn , als kind handicapt bleekt te zijn ,kan me voorstellen dat je denk dat je niet hele leven met een handicapte kindtje wil door gaan , er zijn mensen die dat wel aankunnen en er zijn mensen die te zwaar vinden , dus begrijp ik wel als iemand toch in zo geval voor abortus kiest ,maar jou reden is echt niet normaalllllllll sorry :cry:

als nou een embro van net 4 weken ofzo pffff je hebt een hele compleet kind in je buik , denk alstblieft na

11. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mijn zus wil hem wel adopteren !

bij haar is de ivf helaas niet gelukt en ze gaat kapot van verdriet.

12. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    en trouwens ik stond er bij de eerste ook alleen voor,de vader zei toedels toen ik 6 weken zwanger was.ik heb voor een leven met mijn kind gekozen.en ben 8 maanden na de bevalling een hele lieve papa voor hem tegen gekomen waar ik nu nog steeds mee ben.

13. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    als je nadenkt over abortus omdat je denkt dat je geen man meer kan krijgen zit je toch echt fout.
    er zijn zat mannen die echt niet terug deinzen omdat je een kleine hebt.
    mijn man heeft zelfs mijn kind erkent en ziet m als zijn zoon en zijn kinderen accepteren m ook als vol broertje.
    meid stel dat je je kindje houd zal je toch heel erg stevig in je schoenen moeten staan.
    denk er echt heel goed over na je kan dit niet over doen.

vind het wel heel erg dat je hier anderen heel erg veel pijn mee doet.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dacht zelf ook al zoiets, zou het kindje met alle liefde van de wereld adopteren, maar durfde het niet zo goed neer te zetten :oops:

15. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja sorry hoor maar denk echt dat er veel meiden zijn die graag een kind willen,daar lukt de ivf niet bij.en dan heb je zo iemand waar het bij lukt en die het gewoon wil vermoorden.

heb ik voor zo iemand kokhalzend boven die stinkflessen van moeders voor moeders gehangen :(

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou idd zeg pfff
    wil er veder geen woorden aan vuil maken, geloof dat alles al is gezegt

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    =D> =D> =D>

jessica

18. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Vijftig baby's overleven abortus
    30 november 2005

van onze redactie buitenland

LONDEN - De Britse regering stelt een onderzoek in naar meldingen van artsen dat elk jaar ongeveer vijftig baby's levend geboren worden na een mislukte abortus. De meeste overleden evenwel binnen vijf uur na de geboorte.

Het onderzoek moet nagaan of artsen wel de richtlijnen opvolgen die garanderen dat een ongeboren kind de opgewekte abortus niet zal overleven. Volgens die regels moeten de hartjes van ongeboren kinderen ouder dan 22 weken met een injectie van kaliumchloride worden stilgezet, voordat de eigenlijke abortus plaatsvindt. Bij jongere foetussen wordt de bevalling opgewekt met een grote kans dat die de geboorte niet overleven.

In de praktijk zijn steeds minder artsen bereid dit soort handelingen uit te voeren. De Londense arts Trevor Stammers verklaarde dat artsen die jarenlang abortussen hebben uitgevoerd ,,afknappen, omdat zij deze handelwijze niet langer kunnen verdragen. Ondanks alle pogingen emotioneel neutraal te blijven. Vooral als zij weten dat op een andere verdieping in het ziekenhuis collega's vechten om dergelijke baby's in leven te houden.''

,,Als een baby na een mislukte abortuspoging levend ter wereld komt en dan alsnog sterft, kan de arts voor kindermoord vervolgd worden'', zei onderzoekster Shantala Vadeyar uit Manchester in het Britse dagblad The Times. In de meeste gevallen gaat het om kinderen met het syndroom van Down. Die worden 'routinematig' geaborteerd, hoewel ze normaal gesproken een gewoon leven hadden kunnen leiden. Het onderzoek moet volgend jaar voltooid zijn. En conclusie kon Vadeyar wel trekken: vrouwen moeten weten dat er een kans bestaat dat het kind abortus kan overleven.

Grens
    De Londense hoogleraar verloskunde Stuart Campbell bevestigde dat elk jaar tientallen baby's een abortus overleven. ,,Na een zwangerschap van 19 weken kunnen zij ademend en huilend geboren worden.'' Campbell voegde eraan toe niet tegen abortus te zijn, maar noemde de huidige procedure ,,in strijd met de medische normen''.

Campbell pleit ervoor de abortusgrens te verlagen naar de achttiende week van de zwangerschap. Groot-Brittanni legt nu de grens nog bij 24 weken. In Duitsland ligt de limiet bij de twaalfde week en in Frankrijk bij de tiende week van de zwangerschap. In de Britse politiek wordt al langer aangedrongen op een verlaging van de abortuslimiet, al vrezen prolifeorganisaties dat inwilliging kan leiden tot een bredere acceptatie van vroege abortussen.

Het Britse ministerie van Gezondheid was drie maanden geleden al op de hoogte van soortgelijke meldingen. In de periode 1996 tot 2001 bleken 31 baby's in Noordwest-Engeland een abortus te hebben overleefd. Uit nader onderzoek bleek verder dat in het hele land ten minste vijftig baby's per jaar abortuspogingen overleven.

Marathonloopster
    Weinig bekend is hoe het deze kinderen later vergaat. Veel baby's overlijden binnen vijf minuten tot 4,5 uur, blijkt uit verklaringen van artsen. ,,Aborteurs zijn niet verplicht mislukte abortussen bij te houden'', aldus neonatoloog Paul Clarke in Norwich. Hij verklaarde in de Sunday Times een jongetje te kennen van wie de moeder had besloten het kind na drie mislukte abortuspogingen in leven te laten. De twee jaar oude jongen kampt met ,,aanhoudende gezondheidsproblemen''.

Komende dinsdag zal Gianne Jessen een parlementsvergadering toespreken. De 28-jarige Amerikaanse overleefde een abortus en lobbyt voor een beperking van de abortusgrens naar 18 weken. In april wil Jessen meedoen aan de marathon van Londen. ,,Als abortus een vrouwenrecht is, wat zijn dan mijn rechten?'', vraagt Jessen zich af. ,,Als mensen het over abortus hebben, is het belangrijk te weten dat het gaat om baby's die levend geboren kunnen worden en overleven.''

In Duitsland is de 'Oldenburger baby' een bekende 'abortusoverlevende'. De inmiddels achtjarige Tim is meervoudig gehandicapt en kreeg na zijn geboorte negen uur lang geen medische zorg, totdat het ziekenhuispersoneel uiteindelijk tot levensreddende maatregelen besloot

Dit doe je je ongeboren kindje toch niet aan... :( bah! walgelijk!

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
  20. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    18 weken...en dan nog durven denken aan abortus.... :confused:

Daar krijg ik rillingen van hoor...

Deel Deze Pagina