Sja helaas kan je zelfs met 35000 euro per jaar maar max 150.000 euro lenen. Vind daat maar eens een normaal huis voor. Wij hebben op twee salarissen gekocht maar wel gekeken naar huizen in prijsklassen die we op 1 salaris kunnen betalen elke maand mocht er een salaris wegvallen. Ik betaal nu in mijn eentje 800 euro huur en alle verdere vaste lasten. Mijn vriend betaald nu 600 huur van zijn huis en alle andere vaste lasten. Straks betalen we samen maar 620 euro hypotheek en alle vaste lasten. Bruro is de hypotheek 800. Net zo veel als mijn huur nu dus. Wij zitten 120.000 euro onder onze max hypotheek.
Exact...het is echt wel mogelijk maar ja pietje en mientje hebben een groot huis dus wij willen dat ook. Mijn man verdient echt niet gigantisch en hebben ook op zijn salaris een leuk huis
Ik denk dat dit ook komt doordat ze de hypotheek dan op 1 salaris berekenen maar wel 2 personen. Dus degene van wie ze het salaris meenemen moet dan ook voor de 2e persoon kunnen zorgen en dus een lagere hypotheek krijgen. Ben je alleen kan je automatisch meer krijgen. Of je de intentieverklaring wilt gebruiken moet je bij jezelf nagaan. Jullie zijn de enige die in de problemen zouden raken als je geen nieuwe baan kunt vinden dus moet je zelf zien of je dat risico wilt nemen. Maar dan niet piepen als je uiteindelijk je hypotheek niet meer kan betalen. Belachelijk eigenlijk dat hypotheek vaak lager uitvalt dan de huur van een woning. Maarja als je je huur niet meer kan betalen wordt je eruit geschopt, als je je hypotheek niet meer kan betalen wordt je huis geveild en blijf je met een restschuld zitten.