Overdag doe ik een kant van de gordijnen dicht, de andere laat ik open, zodat het wel een beetje schemerig is, maar niet donker. ´s Nachts branden nog steeds de kerstlampjes. Rond kerst begon Jesse nog wel es te dromen ´s nachts, en dan zijn lampjes wel prettig, dus we laten ze maar hangen tot volgend jaar kerst.
Overdag in de schemer, gordijn dicht. 's Nachts in het donker. Mocht ze dit ooit moeilijk gaan vinden gaat er zonder probleem een lamp aan.
Altijd met luxaflex en gordijnen dicht, maar in de praktijk betekent dat dat ze 's nachts in het donker slaapt en overdag in het licht (die luxaflex+gordijnen zijn niet bepaald verduisterend). Ze slaapt overdag prima. Overigens merkten wij wel dat onze dochter een langslaper werd zodra het winter was en 's ochtends dus langer donker. Ben nu heeel hard aan het duimen dat ze straks niet weer om 6 uur wakker is als het dan alweer licht wordt; in dat geval ga ik verduisterende gordijnen overwegen!
overdag doe ik enkel de gordijnen dicht dit zijn witte dus ja veel houd het niet tegen 'savonds die ik wel de rolgordijnen dicht.
dankjewel voor jullie antwoorden. kijk, rico heeft een goed dag en nacht ritme, hij slaapt na 7 uur s'avonds goed tot zn laatste voeding van 23:15 en dan de hele nacht tot 7 uur alhoewel hij soms wat eerder wakker wordt. Maar rico sliep laatst overdag door zijn sprongetjes onwijs slecht, en ik merkte idd ook dat als ik dan de rolgordijnen omlaag deed en dus in het donker sliep hij wel beter sliep. mn arme schatje was helemaal oververmoeid ervan. dus toen deed ik het zo en sliep hij langer, en was meer uitgerust. nu heb ik dus een kiertje licht erdoor nu zijn sprong over is. nu slaapt hij nog maar een uurtje of anderhalf na zijn voeding maar ik zit dus te twijfelen of ik hem overdag een slaapje in het donker zal laten doen, na de 2e voeding van 11:00 b.v. en dan na de voeding van 15:00 uur weer in het licht. dan slaapt ie toch wat langer want believe me hij heeft het nodig. hij wordt anders super kribbig en chagerijnig. daar wordt niemand vrolijk van nu is ie trouwens ontzettend vrolijk al een paar dagen sprong voorbij he:-D hij krijst en slaat gilletjes uit en vind het allemaal leuk om te doen. hij lacht erbij en doet dat ook soms met geluid wat lief !
Hier altijd in het donker. De eerste acht maanden ongeveer hadden we geen donkere gordijnen op haar kamer omdat ik het belangrijk vond dat ze overal zou kunnen slapen, maar tot die tijd sliep ze heel slecht. Toen ze voor het eerst uit logeren ging (bij mijn ouders) sliep ze daar overdag in het donker en sliep ze meteen een paar uren! Ik kreeg toen de gordijnen mee om thuis te proberen en sindsdien slaapt ze geweldig (uitzonderingen daargelaten uiteraard ). Hier dus ook bij de tweede donkere gordijnen.
raam dicht als ze slaapt en gordijnen en luxaflex open. als ze wakker is , doe ik het raam weer open. 's avonds uiteraard in het donker op kdv slaapt ze in het donker.
Ik heb een verduisterings rolgordijn, maar die heb ik overdag gewoon helemaal open ,s avonds doe ik hem dicht. Dit ivm het dag/nacht ritme
Toen Tygo echt baby was overdag in t licht, vanwege dag / nacht ritme. Nu doen we overdag wel de gordijnen dicht (onderdeel van t slaapritueel) maar heeft geen verduistering ofzo dus is half-licht. s Avonds houden we even de lamp aan op de overloop (geen id waarom eigenlijk) Alles gaat uit als wij zelf naar bed gaan.
Hier lekker donker hoor.. als ik zelf 'n dutje ga doen wil ik ook geen licht in m'n gezicht.. maar ja ik heb al een dag-nacht ritme De eerste weken wel met de gordijnen open, op advies van de kraamzorg, maar op een gegeven moment sliep ze ook slechter overdag, en met de gordijnen dicht slaapt ze soms wel anderhalf uur ! En dat is veel voor ons want met 'n half uurtje ben ik al blij normaal
over dag luxaflex open, snachts dicht maar wel een lampje aan.....allebei mn kids slapen met een lampje aan in hun kamer....heb dr ook geen problemen mee....vind t ook fijn om een lampje aan te hebben.