Oorontsteking nummertje 20 ofzo?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nathalie1973, Feb 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Even mij ei kwijt hoor :(
    Voel mij zo machteloos momenteel.

Justin heeft vanaf zijn geboorte(net als zijn oudste broer toen)
    heeeeel veel last van oor ontstekingen.

Na de zoveelste oorontsteking werd er besloten om op 9 Januari buisjes te laten plaatsen.
    In de hoop dat hij niet zoveel meer last zou hebben van oorontstekingen.

Na de operatie volgde er gelijk een complicatie en vervolgens werd Justin op de AB gezet.
    2 weken later opnieuw een oorstekingen en wederom dezelfde AB(klacid)

Oorpijn was even weg,maar niet voor lang :(

Een week of 3 geleden werd ik door mijn eigen HA doorgestuurd naar de spoedeisende hulp en vervolgens doorgestuurd naar huis,met een kind wat al 2 weken rond de 39 gr koorts had(ik moest het maar aankijken en een paracetamol geven)

De volgende dag heb ik geeeist van mijn eigen huisarts dat ik die dag nog werd doorgestuurd voor een spoedplek naar de KNO arts.

Ben daar die dag nog geweest en inderdaad constateerde de KNO arts idd een fikse oorontsteking.

Ondanks dat de klacid net was afgelopen kreeg ik een nieuwe AB kuur(Bactrimel)......(het was dus alwel duidelijk dat Klacid niets meer deed)

Die kuur was vorige week Maandag afgelopen.

Gisteravond moest Justin veel huilen en was zeer onrustig.
    Vanmorgen haalde ik hem uit bed met 38 gr koorts en een enorm loopoor.

Vanmorgen naar de HAP geweest,de HA constateerde een fikse dubbele oorontsteking en hij durft geen AB te geven,omdat Justin net vorige week heeft gehad.

Ik had nog een herhaalrecept van Basocoline B druppels en hij adviseerde om die te gaan halen en te gaan druppelen en paracetamol te geven.

Hij ligt nu eindelijk te slapen,maar voor hoe lang.....? :(
    Het mannetje zit aan zijn oortjes te wrijven en zijn temp is iets gezakt na 2 paracetamol(37.7)

Morgen ga ik sowieso mijn eigen huisarts bellen..........weer spoedplek KNO?.......of.........?

Ik weet het niet meer :cry:
    Het is echt om te huilen dit,zoveel pijn,zoveel koorts,dit is zo zielig.

Waar ik nou ook zo bang voor ben.....mijn oudste zoon had ook zoveel last van oorontstekingen en moet nu naar speciaal onderwijs omdat hij een ernstige hoor-spraak en taal achterstand heeft.

Moest even mijn verhaal kwijt :(

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Meid wat vreslijk voor je zoontje om telkens oorpijn te hebben. Spui maar even lekker hoor ! Morgen idd gelijk naar de huisarts en op je strepen gaan staan. Zoveel oorontstekingen zijn niet goed voor een kleintje. Leg de situatie ook uit van je andere zoontje.

Sterkte ermee !

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    meid, wat erg voor jou en je zoontje. snap helemaal dat je bang bent.
    kun je je niet door laten sturen naar een kinderziekenhuis?

dikke knuffel en veel sterkte.

groetjes, Miranda

4. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    morgen gelijk je HA bellen en je laten door sturen, per direct , en dan eisen dat ze Justin goed en grondig na kijken, want kuur op kuur op kuur werkt ook niet, op een gegeven moment is het lichaam imuum en helpt het ook niet meer.
    laat je niet afschepen met een lul verhaaltje hoor, zijn oortjes heeft hij nog lang nodig.

5. me24

me24 Actief lid

May 9, 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Ik zou er op staan dat ze zijn neusamandelen gaan verwijderen. Dit zijn namelijk de veroorzakers van de oorontstekingen. Buisjes zorgen er alleen voor dat het vuil er makkelijker uit kan lopen. Zodra je kind 14mnd. is mag deze "operatie" al uitgevoerd worden. En in sommige gevallen, wordt het zelfs al eerder gedaan als er geen lichamelijke problemen zijn (bijv. hart oid). Het is geen pretje, maar dit is ook zielig. Straks is hij resistent voor antibiotica en heeft hij idd misschien een gehoorachterstand. En het lijkt me dat de KNO daar ook achter zal staan na zoveel ontstekingen. En anders gewoon naar een ander ziekenhuis gaan waar ze het wel doen.
    Wij hebben hier hetzelfde probleem, alleen onze dochter heeft een gaatje in d'r hart en wordt vrijdag pas 1, dus wij moeten zeker nog ruim 2 maanden (waarschijnlijk nog 4) volhouden. Wij zitten op ontsteking nr.11 en dat sinds half oktober...
    Sterkte!

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb wel een goede KNO arts,maar ga inderdaad morgen eens een kinderziekenhuis aankaarten bij de huisarts.

Want er moet wat gebeuren,Justin krijgt nu ook al langere tijd budesonide neusspray voor zijn neuspoliepen en om de holte's goed open te houden,maar zie totaal geen verbetering :(

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ja ik weet het.....bij Max(mijn oudste zoon) zijn de keel en neusamandelen er ook al heel vroeg uitgehaald.
    Hij is nu 6 en heeft overgens al voor de 6e keer buisjes en zal deze krijgen zeker tot zijn 18e

De laatste keer dat ik bij de KNO was vroeg ik of het geen optie was de keel en neusamandelen eruit te halen bij Justin,maar hij wil absoluut niet onder de 1 jaar opereren.

Justin is nu 11 maanden.

Pfffff jullie hebben ook al de nodige ellende gehad :(
    Wens jou ook heel veel sterkte

Share This Page