Ik zag net de naam Miah en dacht dat t een jongen was, maar is een meisje. Logisch ook als je t uitspreekt. Denk dat het me onbewust deed denken aan Micah ofzo. Hebben jullie meteen “geslacht associaties” bij namen? Ken een meisje Pim. Voor mij toch echt een jongensnaam. Maar tegelijk vind ik t ook wel wat hebben.
Ik hoorde laatst iemand praten over een ‘Dagmar’. Ik ging er in eerste instantie van uit dat het een meisje was, maar het bleek om een jongen te gaan.
Ik zou bij Miah ook denken meisje. Bij Sam denk ik aan jongen, maar vind het een erg leuke naam voor een meisje.
ik denk dat het veel uitmaakt of de eerste persoon die die naam heeft een jongen of meisje is. Zo vond ik Dagmar een jongensnaam, omdat ik toen ik 9 was een jongen leerde kennen met die naam. De Miah begrijp ik ook...door die H lijkt het jongensachtiger.. Verder worden zóveel namen tegenwoordig bij beiden geslachten gebruikt! Toevallig nét een boek uit, waarin de hoofdrol werd gespeeld door een jongen, Kim. Duitse schrijver overigens .
Op mijn werk was eens een Noah. Toen ik wist dat Noah stage bij ons kwam lopen dacht ik: goh leuk, een stagiair! Maar Noah bleek toch een meisje Ik vind de schrijfwijze zonder h toch meer een meisje en met h voor een jongen.
Ik zag lang geleden een geboortekaartje met de naam Welmoed. Dacht meteen aan een jongen. Maar was dus een meisje.
Ik blijf de naam Jip voor een meisje heel leuk vinden. Al zal 95% van de mensen als eerste denken aan een jongen
Ja ik heb dat heel sterk en hou daarom ook niet van namen die men aan beide geslachten geeft; de namen vind ik gewoon bij 1 bepaald geslacht horen. Bijv. deze namen: Sam - jongen Robin - jongen Kaya - jongen Sanne - meisje Anne - meisje Noa - meisje (al vind ik deze op papier als Noah geschreven dan wel weer meer voor een jongen, maar qua klank zou ik altijd denken dat het om een meisje zou gaan)
De enige naam waarbij ik het echt heb is denk ik Robin. Ik ken alleen maar jongens die zo heten, en associeer dus ook meteen met een jongen. Hoewel ik het voor een meisje helemaal niet minder leuk vind. Veel andere namen ken ik zowel jongens en meisjes, en ben ik dus wel gewend denk ik.
Ik vind vele namen die (ook) "voor jongens" zijn heel stoer voor meiden. Bobbi Dani Jip Guusje Maxime