Hoe laat gaan jullie kinderen slapen in de vakantie?

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik vraag me wat af, want misschien ben ik wel de enige die dit raar vind.
    Het is nu vakantie, okee snap ik heel goed.
    Maar is het dan normaal dat je kindjes van een jaar of tussen de 4 en 8 jaar om 22.30u nog buiten laat fietsen en schreeuwen?
    Ik irriteer me hier al een hele week aan, vooral omdat ons kindje er wakker van wordt, als ze achter het hek langs fietsen.
    Verder geen kwaad woord over de kindjes, maar meer naar de ouders....:)

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik ken het, hier bij de ene kant zijn de kinderen ook zo laat wakker en zachtjes doen ho maar.
    Die kinderen zijn zelfs 2 en 3 jaar.
    Gelukkig wordt mijn zoontje er niet wakker van.
    Die buren laten de kinderen ook rustig buiten schreeuwen als het mooi weer is en de rest van de buurt buiten zit.
    Dat vind ik ook echt niet kunnen, maar goed;)

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    op de camping ging mijn dochter rond 7 in badje
    daarna lekker in pyama in de ikea kinderstoel kindjes kijken en uiterlijk 8 uur in bed

thuis half 8 op bedje

ze is 20 maanden

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nee, en zeker niet buiten.
    Dat ze wakker zijn, oke, hier ook weleens een kind wat niet kan slapen. Maar die komt dan echt niet meer buiten!

Met hoge uitzondering, is ze om 20.30 nog buiten, maar dan is ze bijv op een warme dag(vakantie) met t buurmeisje aan t spelen. Terwijl de buren en wij samen buiten zitten

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Tja, klinkt bekend, hier ook kinderen die heel laat op blijven, hadden we ook op vakantie op de camping. Die van ons lagen al lang te pitten, maar rond half 12 waren er nog kinderen van 3 jaar die nog niet sliepen. Volgens die ouders ging dat prima...ja, alleen constant schreeuwen, gillen en om het minste en geringste gaan janken is volgens mij toch wel omdat ze gewoon hartstikke moe zijn, het eigenlijk niet trekken, maar graag op willen blijven. Er was 1 baby die volgens mij helemaal overprikkeld en oververmoeid was, want die krees zo hysterisch de halve dag, maar papa en mama wilden naar het zwembad, uitjes etc., dus die kwam niet aan slapen toe.
    Wij deden ze wel ietsje later naar bed dan normaal, omdat het eindelijk wat koeler werd 's avonds, maar geen 2 uur later ofzo. En nu we weer thuis zijn, gaan ze ook weer gewoon op tijd naar bed.

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn stiefdochter zo rond 22u-22.30, maar die is wel 11 jaar. En ze speelt dus echt niet buiten na 20u ofzo.

Ik kan me niet voorstellen dat ik Alyna over een paar jaar al zo lang op laat, en al helemaal niet op dat uur buiten laat spelen!

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Tja mijn dochter gaat ook later naar bed.
    Toen het van de week zo warm was ook pas rond 9 uur. Maar ze mag dan niet meer buiten spelen ofzo.
    Op vakantie gaat ze vaak pas rond 10 uur/ half 11. We verleggen daar het ritme zodat we 's avonds uit eten kunnen en na kunnen tafelen of een drankje doen. Gelukkig past ze zich makkelijk aan daarin, gaat ze later naar bed word ze ook later wakker. Maar vind het niet netjes dat die kinderen nog buiten lopen en lopen te schreeuwen

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Het gebeurd hier wel eens dat de kinderen om 21 uur nog buiten zijn, maar dit is dus met heel veel buurtkindjes omdat we allen buitenzitten. Maar ja... na 21 uur lukt het niet meer dan vallen ze gewoon in slaap. De jongste leg ik wel voor 20.30 op bed (dat is al uitzonderlijk).

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tijdens onze vakantie paar weken geleden bleef ze wel langer op. Thuis gaat ze rond 19/19.30 naar bed, maar toen zo rond 22u. Dan gingen we eerst hapje eten, dan de minidisco :) en dan was er vaak nog een show. En dat wou ze allemaal meemaken. Maar we hadden wel een deal, als ze zo laat op wou blijven, moest ze smiddags even slapen. En dat vond ze prima.
    Maar om die tijd nog buiten rondcrossen hier? No way!

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Hier blijft gewoon de normale bedtijd...ze zijn nog klein( 2,4 en 1) en ik vind dat ze met die leeftijd nog de slaap hard nodig hebben. Als we ergens heen gaan waar het laat word dan zorg ik voor oppas.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi is natuurlijk nog jong, maar die gaat gewoon op zijn normale tijd naar bed ( max 19.30 ) als ze een jaar of 7 zijn vind ik dat ze in de vakantie best iets langer mogen op blijven,maar dan is het 20.30 toch echt wel bed tijd hoor.

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier gaat de kleine vent ook niet precies om 7 uur naar bed hoor (wat normaal wel zo is), ik wil er niet mee zeggen dat het verkeerd is om langer op te houden. Maar meer het feit dat ze schreeuwend over straat fietsen......
    Maarja aan de andere kant vind ik 22.30u voor een 4 jarige toch wel erg laat? (maar goed dat is mijn mening, misschien veranderd die ook wel over 2,5 jaar wanneer onze vent 4 wordt).
    Ik vind het trouwens op een camping toch anders dan thuis, ik heb zelf als recreatiemedewerker gewerkt op een camping. De laatste activiteit (de minidisco) begon ook pas om 19.00uur. Je hebt daar de camping ook niet eerder dan 21.00uur rustig, dus dan kan ik me goed voorstellen dat kindjes later naar bed gaan.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon is al weken laat naar bed. Maar buiten spelen tot rond tien uur neeeee echt niet. Van de week op vakantie wel was hij zo lief aan het voetballen met de buurmeisjes en dan heb ik er geen moeite mee. Maar ook hij is al bijna tien. Nu zijn we weer thuis en dan is het rond tien uur bed tijd. En als die weer naar school gaat rond half negen. ;)

En dochter lief meestal tussen half acht tot half tien dan ligt ze er wel in ligt er aan hoe laat ze haar dag slaapjes heeft gehad.

14. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Hier dochter van 4 jaar en die loopt tot een uur of half 9 buiten maximaal met een enkele uitschieter natuurlijk.Merk wel dat ze moeite krijgt om fatsoenlijk naar bed te gaan nu.
    Al meerdere nachten "ruzie"over het slapen.AFgelopen ochtend was ze rond 6 uur wakker en mocht bij mij in bed heeft toen van 8 tot 10 nog geslapen.Nu 1 uur geweest en wie zit er op de bank?Juist dochterlief.

Moet zeggen dat ik nu snap waarom de meeste ouders blij zijn als school weer begint.
    Zijn ze lekker geconcentreerd bezig ipv fladderen door de straat waardoor ze ook meestal geen moeite hebben met optijd naar bed gaan.

15. Wij waren in juni op Kreta.
    Kleine meid was toen 9 maanden, maar sliep snachts gewoon goed en overdag ook..
    Van 5 tot half 7 deed ze vaak ook nog een dutje en dan eten en op het terras zitten, showtje kijken en gezellig kletsen met mensen.
    Ze zat er dan gewoon lief bij, beetje spelen en mutsen maar gewoon heel lief..
    Rond 22.30/23.00 viel ze altijd in slaap in de kinderwagen, met weinig morren en klagen en dan om 24.00/00.30 naar de kamer lopen en dan was ze wakker, nog even lekker dollen op het bed met papa, beetje water drinken en weer slapen tot 8.00/9.00..

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    op vakantie kan ik het wel begrijpen..
    zeker op een camping.

ik weet met mijn dochter (bijna 2) als wij op een camping zijn, gaat ze om 7 uur ( haar normale tijd) echt niet slapen!
    dan is het alleen maar gillen brullen enzz..
    gewoon omdat ze veel ste veel ziet en wil doen.
    het was bij ons toen ook regelmatig 10 uur

en tja ik kan der dan wel op bed leggen,maar denk ook niet dat de mensen het fijn vinden ( en ikzelf al helemaal niet) dat ze dan gewoon 2 uur gaat liggen krijzen!

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hier ook kids die tot laat buitenspelen...Wij hebben een daktuin bij onze flat (is gebouwd op onze garage die ook bij de flat hoort) en wij wonen op 3 dus best dicht bij de daktuin ook.
    Maar die kids zijn soms ook wel erg jong en ook schreeuwen enz. Maar ik moet ook wel bekennen dat het er niet zoveel zijn. Maarja ook die ouders doen er niks aan dat geschreeuw wij zitten nooit op ons balkon maar als je dat wel wil s avonds is het behoorlijk irritant.

Onze zoon gaat gewon op tijd naar bed. Hoe dat is als hij ouders is weet ik niet.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #18 SushiLover123, 23 jul 2010
    Laatst bewerkt: 23 jul 2010
    Ik stoor me er ook aan op de vakanties. De laatste keer in Turkije nog, een Duits stel in ons hotel. Kind van ca. 10 jaar liep nog rond te rennen om half twaalf. Ik vind dat echt niet kunnen.
    Maar wat nog erger is... Dat meisje was natuurlijk wel gewoon op tijd weer wakker. En door te weinig slaap was ze wat zeurderig die dag. Maar die moeder bekt haar af: Du nerfst mich! Ja, muts, da's je eigen schuld! Moet je je kind maar op tijd naar bed doen!

Hier gaan we het zo doen: Bedtijd is bedtijd. Dat is het beste voor het kind én voor de ouders.
    Overigens wisselt de normale bedtijd ook een beetje. Tussen half acht en acht meestal.

Wat ik me altijd afvraag, is WAAROM wil je per se je kind langer ophouden? Of waarom tolereer je het nu wel en normaal niet?
    Dat geeft sowieso geen duidelijk signaal voor het kind.
    Maar de meeste redenen die ik hoor: Kindje wil zelf nog niet slapen (sinds wanneer bepaalt het kind dat?) en Dan kunnen de ouders nog even gezellig <vul in>. Dat vind ik echt een rare gedachte. We verschuiven de bedtijd, omdat papa en mama zonodig nog leuke dingen moeten doen. Doe dat eerder andersom: Plan je leuke activiteiten om die bedtijd heen! En regel dan een oppas of zo.

Ieder zijn eigen ding hoor, maar dit is hoe ik er over denk.

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Erg bekend. Hier waren jonge kinderen zelfs tot twaalf uur gisteravond buiten:$

20. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hier gaan beide meiden gewoon naar bed zoals altijd, tussen 7 en half 8, met heel af en toe een uitschieter naar 8 uur.
    Ik ben ervan overtuigd dat ze het veel beter doen in hun gewone ritme. Mijn meiden (en vele kids trouwens...zo niet elke....) hebben duidelijke structuur nodig en aangezien het al vakantie is, dus de dagen al anders gaan is de structuur al aardig veranderd... Dit is genoeg verwarring, dus bedtijd houden we gewoon aan. Ze zijn nog jong, zie geen meerwaarde aan het opblijven, dat kennen ze gewoon nog niet...
    Daarbij komt ook nog dat pappa er rond 6 uur uitgaat en de dames daar beiden wakker van worden (niet dat hij nou zo luid is maar door hun laatste slaapfase zeg maar, heel lichtjes slapen waardoor ze wakker worden van elk geluidje). Als ik ze oplaat tot een uurtje of 10 en ze zijn om 6 uur weer wakker dan heb ik chago-kids de hele dag, geen goed idee....

Ik heb buitenspelende kindjes die schreeuwen enz tot 22.00/22.30 uur ook altijd irri gevonden...hoewel, meer hun ouders, ik snap dat dus gewoon niet,...Later naar bed okay, maar zoveel later als anders kán toch haast niet goed zijn.... Uurtje later eventueel andehalf maar dan houd het wel op hier....

Deel Deze Pagina