Hallo dames! Ik ben inmiddels ruim 17 weken zwanger van mijn tweede kleine. Weer een zoon! Mijn eerste zoontje heet S.imo. Een originele en erg leuke naam, al zeg ik het zelf. Voor onze tweede zoon kwamen mijn vriend en ik onlangs op een originele naam: Bodhi. Of Bodi, we zijn het nog niet eens over de schrijfwijze ☺️. Wel waren we het unaniem eens dat het een leuke naam is. Nu begin ik echter te twijfelen. Is de naam echt leuk? Daarom graag jullie mening. Is dit een leuke naam? En zo ja, zou je hem dan schrijven als Bodhi of Bodi? Dank!
Nooit eerder van gehoord! Wel een mooie naam vind ik. Ik geef de voorkeur aan de simpele schrijfwijze: Bodi. Dat past ook mooi bij Simo. Mooi bedacht samen!
Ik vind hem heel leuk, op het kdv waar ik werk heeft ook een Bodhi gezeten echt een heerlijk apart knulletje is dat.
ik vind het een erg leuke combinatie. Bodi vind ik leuker staan bij de naam van jullie zoon dan Bodhi. Tobi vind ik er ook goed bij staan.
Ik vind het een erg rare naam. Ik ken hem al langer, maar ik kan er maar niet aan wennen. Het doet me denken aan boedha (Bodhi) of body (Bodi).
helemaal niet mijn smaak, maar ik vind het echt heel leuk bij elkaar staan dan zou ik voor Bodi gaan zonder h, past beter bij Simo!
Leuk! En ik zou het als Bodhi schrijven, dat is ook de oorspronkelijke schrijfwijze en deze versie is het meest gebruikelijk in Nederland. Plus Bodi doet me teveel aan het Engelse woord body denken. Het is een naam uit het Sanskriet trouwens en komt uit het Boeddhisme, erg mooi (De betekenis is ook erg mooi: "Bodhi is een begrip uit het Theravada-boeddhisme, en betekent zowel 'ontwaken' als 'begrijpen'. Iemand die ontwaakt is, ziet de werking van onze geest die ons gevangen houdt in lijden, en de weg naar de verandering van deze geest waardoor dit lijden wordt opgeheven" - https://nl.wikipedia.org/wiki/Verlichting_(boeddhisme)) Wel een iets meer voorkomende/minder bijzondere naam dan Simo trouwens, maar alsnog speciaal
Beide namen zijn niet mijn smaak, maar ik vind het een leuke combinatie. Zou het dan als Bodi schrijven; Simo en Bodi!
Leuuk!! Nooit van gehoord maar heb meteen zoiets van ja leuk en origineel. Maar ik zou dan ook Bodi doen, simpel en staat leuk bij Simo.
Ik ken een Bodhi en dat is een leuk ventje. Positieve associatie mee dus. Leuke combinatie ook. Ik ken het geschreven als Bodhi dus dat is voor mij het meest logische
Ik ken een beaudhi, dat is een meisje. Voor een jongen én in combinatie met simo zou ik voor bodi gaan. Jr hebt immers ook geen simoh gedaan bijv. Dus gewoon lekker kort en bondig!
Ik ken iemand en je schrijft zijn naam als bodhi. Het is niet mijn smaak, maar ben er intussen aan gewend. Ik weet niet wat de meest gebruikelijke schrijfwijze is, maar die zou ik kiezen.