Jullie mening plz!

Discussie in 'Babynamen' gestart door huppelmup, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huppelmup

huppelmup Lid

11 feb 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik ben inmiddels ruim 17 weken zwanger van mijn tweede kleine. Weer een zoon!

Mijn eerste zoontje heet S.imo. Een originele en erg leuke naam, al zeg ik het zelf.

Voor onze tweede zoon kwamen mijn vriend en ik onlangs op een originele naam: Bodhi. Of Bodi, we zijn het nog niet eens over de schrijfwijze ☺️. Wel waren we het unaniem eens dat het een leuke naam is.
    Nu begin ik echter te twijfelen. Is de naam echt leuk?

Daarom graag jullie mening. Is dit een leuke naam? En zo ja, zou je hem dan schrijven als Bodhi of Bodi?

Dank!

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Nooit eerder van gehoord! Wel een mooie naam vind ik. Ik geef de voorkeur aan de simpele schrijfwijze: Bodi. Dat past ook mooi bij Simo. Mooi bedacht samen!

3. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind hem heel leuk, op het kdv waar ik werk heeft ook een Bodhi gezeten echt een heerlijk apart knulletje is dat.

4. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het een erg leuke combinatie. Bodi vind ik leuker staan bij de naam van jullie zoon dan Bodhi.
    Tobi vind ik er ook goed bij staan.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het een erg rare naam. Ik ken hem al langer, maar ik kan er maar niet aan wennen. Het doet me denken aan boedha (Bodhi) of body (Bodi).

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    helemaal niet mijn smaak, maar ik vind het echt heel leuk bij elkaar staan dan zou ik voor Bodi gaan zonder h, past beter bij Simo!

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Leuk! En ik zou het als Bodhi schrijven, dat is ook de oorspronkelijke schrijfwijze en deze versie is het meest gebruikelijk in Nederland. Plus Bodi doet me teveel aan het Engelse woord body denken.

Het is een naam uit het Sanskriet trouwens en komt uit het Boeddhisme, erg mooi :)

(De betekenis is ook erg mooi: "Bodhi is een begrip uit het Theravada-boeddhisme, en betekent zowel 'ontwaken' als 'begrijpen'. Iemand die ontwaakt is, ziet de werking van onze geest die ons gevangen houdt in lijden, en de weg naar de verandering van deze geest waardoor dit lijden wordt opgeheven" - https://nl.wikipedia.org/wiki/Verlichting_(boeddhisme))

Wel een iets meer voorkomende/minder bijzondere naam dan Simo trouwens, maar alsnog speciaal :)

8. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    Beide namen zijn niet mijn smaak, maar ik vind het een leuke combinatie. Zou het dan als Bodi schrijven; Simo en Bodi!

10. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Leuuk!! Nooit van gehoord maar heb meteen zoiets van ja leuk en origineel. Maar ik zou dan ook Bodi doen, simpel en staat leuk bij Simo.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.880
    5.137
    113
    Ik ken een Bodhi en dat is een leuk ventje. Positieve associatie mee dus. Leuke combinatie ook. Ik ken het geschreven als Bodhi dus dat is voor mij het meest logische

12. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ken een beaudhi, dat is een meisje.
    Voor een jongen én in combinatie met simo zou ik voor bodi gaan. Jr hebt immers ook geen simoh gedaan bijv. Dus gewoon lekker kort en bondig!

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik ken een 15jarige bodhi. Vind hem erg mooi!

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Heel leuk! Zou voor Bodhi gaan

15. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

16. aimee83

aimee83 Niet meer actief

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens! :)

18. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Bodhi, oorspronkelijke schrijfwijze!

19. misa

misa Niet meer actief

Ik ken iemand en je schrijft zijn naam als bodhi. Het is niet mijn smaak, maar ben er intussen aan gewend. Ik weet niet wat de meest gebruikelijke schrijfwijze is, maar die zou ik kiezen.

20. Nanona

Nanona Bekend lid

8 jan 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Bodhi!!

Deel Deze Pagina