Jullie mening; ruzie vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmeisje, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben zelf ook niet van het zelf lenen en uit lenen.
    Maarrrrr als mijn beste vriendin zegt dat ze maar van 5 euro per dag moet rond komen zou ik haar met liefde 5 euro per dag extra geven zodat ze wat meer ruimte heeft.

En ik zou het niet in mn botte kop halen om dan voor haar neus 170 euro uit te geven aan een tas!

TS sorry dat ik het zeg maar in mijn optiek is die vriendin niet zo'n goeie vriendin als dat ze doet over komen.

2. tulip

tulip Niet meer actief

helemaal mee eens!! ts, je laat je in mijn ogen gewoon gebruiken door je vriendin. Je leent haar van alles, als je iets terugvraagt doet ze het gewoon niet. je krijgt nog geld van dr en ondanks dat ze weet dat jij 5 euro per dag hebt om van rond te komen koopt ze voor jouw ogen een tas van 170 euro!! Ik zou even wakker worden meid.

3. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Wat een schande en dat durft zich vriendin te noemen ppfff dan heb je lef hoor.
    Bij mij zou de deur dicht zijn.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Meid hoe een echt is deze vriendin eigenlijk?

Je schreef dat ze zelf slechte ervaringen heeft met uitlenen maar ten eerste betaald ze jou ook niet terug ook al zit jij heel erg krap en leent ze wel dingen van jou. Erg krom dus.
    idd aan haar of ze wat uitleent maar hoe ze met jou omgaat dat kan gewoon niet.
    Iets een andere benaming geven (lenen of voorschieten;)) slaat ook nergens op in dit geval. Net of dan geld aannemen opeens wel kan in haar ogen, Dat kwam haar goed uit lijkt wel.

En een tas kopen van 170 euro terwijl mijn beste vriendin van 5 euro per dag moet rondkomen met ook nog een kind erbij? Schandalig.

Je hebt je geld ook nog niet terug begrijp ik?
    Dit noem ik geen vriendschap. Sorry dat ik het zeg.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb haar nogmaals naar de 15 euro gevraagd maar daar reageerde ze niet op. Ja dat neem ik haar kwalijk! :x

Waarom ik naar de stad ben gegaan? Soms schik ik mezelf inderdaad in omdat ik een vriendschap wil behouden. Jullie hebben inderdaad gelijk dat ik degene ben die voor anderen klaar staat en in het verleden heb ik ook vriendschappen beindigd omdat ik niks terug kreeg. Dit is de eerste keer in 6 jaar tijd dat er zoiets gebeurd met haar. Voor mij geen reden om de vriendschap te beeindigen.

Ik voel me er wel rot over. Ik had anders van haar verwacht. Ze heeft gisteren nog meegegeten ook. Ze had misschien kunnen vragen om de helft te betalen, niet? :(Voorlopig laat ik het even rusten en ik leen niks meer aan haar uit.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je een lange vriendschap niet zomaar beeindigd hoor! Is je goed recht.

Ik vind wel dat ze misbruik maakt van je goedheid en er zelf niks voor teruggeeft op het moment.
    Meid ook nog laten mee eten terwijl je zelf zo krap zit? Wat ben je goed en wat erg weer te lezen dat ze niet even meebetaald in dit geval.
    Zou toch terugkomen op die 15 euro tot ze het geeft lijkt wel of ze net doet of er niks aan de hand is.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    het is de eerste keer dat het gebeurd dat je het merkt. waarschijnlijk ga je het nu steeds vaker zien en merken. je gaat nu merken dat jullie vriendschap van 1 kant komt.. (ik hoop dat ik ongelijk heb) helaas heb ik dit zelfde een aantal keren meegemaakt. hierdoor ben ik erg terug houdend geworden mbt vrienden. eerst aftasten of t een 2 way street is.. want ik ben bereid veel te geven en ver te gaan (van mezelf) maar als ik nooit wat terug krijg dan gaat het tegen staan.

snap dat je niet je vriendschap wil verbreken. maar ik vind haar erg onbehoorlijk om dan ook nog mee te eten.. wow! echt snap dit niet... sommige mensen...

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heb alles gelezen, maar dit noem ik niet echt een vriendin!
    Best egoistisch!!
    Ze is zeker niet verplicht om je iets te geven of lenen.
    Maar ze had je zeker die 15 euro terug kunnen geven, meteen!!
    Ik zou me doodschamen als ik haar was....

Ik snap dat je de vriendschap niet zomaar opzeg, zou ik ook niet doen!
    Maar zou het even aankijken en een klein beetje afstand nemen om te kijken hoe het dan gaat...
    Als je zo krap zit, kan ze je ook uitnodigen om bij haar mee te eten.
    Gezellig en goed voor jou!!

Hoe oud is je vriendin? En is ze vrijgezel en kinderloos?
    Ze klinkt nog erg jong, onervaren en kinderachtig!

Succes ermee meid!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het vreemd dat ze geen geld (meer) uitleent, maar wel zelf geld leent. Maar goed, mensen zijn wel vaker inconsequent, en daar doe je weinig aan.
    Verder ben ik van mening dat vriendschappen alleen maar kapot gaan van geld lenen van elkaar, dus ik zou sowieso echt nooooooit geld lenen van vrienden. Moet je helemaal niet willen, komt doorgaans alleen maar gedonder van.

10. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ze is 5 jaar jonger dan ik, inderdaad vrijgezel en kinderloos (niet kinderachtig vind ik) maar ze heeft haar zaakjes wel beter op orde dan ik.Zij kan nml een tas kopen van 170 euro en ik eet vanavond een broodje :D. Tot nu toe is het echt wel een gelijkwaardige vriendschap geweest hoor. Er was een periode waarin ik meer aandacht/hulp nodig had en daarna is het met haar verbouwing een tijd omgedraaid en had zij meer hulp nodig. Dat is wel in evenwicht geweest altijd. Maar we hebben elkaar nog nooit laten barsten. Daarom verbaasd het me zo, ik vertrouw haar blind en dacht dat ik ALTIJD van haar op aan kon. Nu is het een keer anders en ja dat komt dan even hard aan.:)

Ach, ik heb weer wat geleerd. Zo gaat het leven!

11. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    #71 elsje, 6 mei 2012
    Laatst bewerkt: 6 mei 2012
    Vriendschappen moeten je energie geven, natuurlijk kosten vriendschappen energie maar het moet wel van 2 kanten komen. Nu horen we natuurlijk alleen jouw kant maar dit kost je veel energie en ook nog geld ook.

Serieus, jij moet rond komen van 5 euro per dag met een kindje en dat eet ze ook nog zomaar mee, zonder iets aan te bieden? Is ze een beetje wereldvreemd?

En ik moet zeggen dat ik niet geloof dat dit de eerste keer is in 6 jaar dat er zoiets gebeurd. Ik denk wel dat het je nu pas opvalt en het je nu pas (een beetje) stoort.

En je neemt het haar kwalijk? Wat is er voor nodig voordat jij een keer gewoon boos wordt en bij je mening blijft? Volgens mij windt deze vriendin jou heel makkelijk om de vinger --> zij huilt, jij huilt en we zeggen dat we nooit meer ruzie willen maken... Nou ook weer afgehandeld.

12. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik heb niet alles gelezen. Maar ze wil wel de stad in om te shoppen maar jou die 15 euro terug geven ho maar. Dat kan er bij mij niet in.
    Zou ze nou echt geen geld hebben okee. Maar dan kan je ook niet de stad in om te shoppen.

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    met deze vriendin zou ik rap klaar zijn, tis eenzijdig verkeer, en jij laat je helaas zo misbruiken, meid kom voor je zelf op, je eist die 15 euro per direct terug en geeft aan dat je zolang je dat niet terug hebt goed in de vriendschap kan staan, tevens geef je aan dat meeeten mag, maar dat je dan wel bv iets van een toetje verwacht omdat je niet veel hebt om rond te komen,

kans dat je "vriendin" de boel afkapt omdat ze je niet meer kan gebruiken, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

je bent te goed, zonde hoor dat er misbruik van gemaakt wordt,

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dan zou ik haar ook niets meer lenen!
    Jammer dat het zo te lezen van 1 kant af komt (jouw kant).
    Een vriendschap hoort toch van beide kanten af te komen.

Als jij haar ook wel eens leent, vind ik het logisch dat zij het ook wel eens kan doen, ondanks dat ik zelf niet zo van het lenen ben.

15. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    jee wat een shit situatie zeg.. vind het wel erg dat zij schaamteloos met jou de stad in gaat en een tas van 170 euro koopt terwijl ze weet dat jij van 5 euro per dag moet eten met kindje erbij..
    en dan kan ze wel je broodje betalen maar als ze nou 15 had teruggegeven en 5 euro voor het broodje had jij je 20 euro die je tekort komt..

en dan nog schaamteloos bij jou mee eten meid je bent echt veel te goed voor haar...
    zou me kapot schamen asl ik haar was zeg..

zou alsnog die 15 terug vragen en op je strepen staan zeker als ze nog ongegeneerd mee eet zonder wat geld te geven aan je ..

eenzijdige vriendschap is dit, prima als je uit principe geen vrienden geld leent maar als jij wel aan haar van alles uitleent (of voorschiet zoals zij het noemt) dan vind ik dat je voor die persoon ook klaar moet staan als je dat kunt, desnoods zou ze wat boodschappen voor je halen..

heb zelf ooit zo gezeten dat ik letterlijk geen brood kon halen jaren terug.. ipv dat ik geld kreeg van een vriend van me ging hij met me naar de supermarkt en zorgde dat ik boodschappen in huis had, en hij nodigde me uit om bij hem te eten zodat ik niks tekort kwam..

dat vind ik vriendschap..

laatste tijd is het heir ook voorgekomen dat ik heel krap zat en deze maand moet ik ook echt de eindjes aan elkaar knopen en mijn vriendin en haar gezin ook, maar toen de situatie zo leek dat ik echt even niks zou hebben omdat ik er alleen voor zou komen te staan (wat niet meer zo is) werd wel meteen gezegd als je niks hebt kom je hier maar eten.. en dat geld andersom ook, dan zelf maar wat minder eten maar dat doe je gewoon voor elkaar als je het zwaar hebt vind ik..

maar om een tas van 170 euro te kopen en jou je geld niet terug te geven en dan nog bij jou mee komen eten zonder te zeggen hier meid heb je wat centen.. sorry vind ik echt not done...

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    even duidelijkheid vragen???

jij wil geld lenen bij een vriendin die nog niet eens haar geleende geld van jou heeft teruggegeven...

A. je vraagt je geleende geld terug(dat is in mijn ogen het meest normale)
    B.als ze zelf niet eens haar leengeld kan afbetalen.....hoe moet ze jou dan in godsnaam een lening geven...
    C. nee ik leen ook noooooit geen geld uit....

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mirell ze heeft vandaag een tas van 170 euro gekocht dus betalen kan ze het wel

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ff verder lezen! vriendin kan een tas van 170 euro kopen! dus dat geld kan ze ook wel terug betalen ook nog wel 20 euro lenen! :$ (ok als ze dat niet wil maar dan ook niet iemands gloednieuwe camera lenen!)

19. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Elsje schreef: En je neemt het haar kwalijk? Wat is er voor nodig voordat jij een keer gewoon boos wordt en bij je mening blijft? Volgens mij windt deze vriendin jou heel makkelijk om de vinger --> zij huilt, jij huilt en we zeggen dat we nooit meer ruzie willen maken... Nou ook weer afgehandeld.

oh,oh,oh je hebt hier echt zo'n gelijk in! Je omschrijft precies de situatie waarin ik veel beland.

Ik heb haar net een sms gestuurd met 'je kunt t-mobile overmaken op .... het bedrag is 15 euro. succes met je gesprek morgen. (ze heeft een evaluatie gesprek op werk)

Normaal gesproken sms ik 'wil je het overmaken' of 'ik zou het heel fijn vinden' dat heb ik nu niet gedaan. Ja, ik ga al een stapje vooruit, haha!

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is een begin. Als het eind van deze week niet overgemaakt is, zou ik haar zeker vertellen dat je erg teleurgesteld in haar bent dat ze jou niet terugbetaalt, terwijl ze wel geld heeft om dure spullen te kopen. En dat de vriendschap wat jou betreft over is, als zij 15 euro teruggeven al te veel vind om jou als vriendin te behouden.

Deel Deze Pagina