goed bezig!!! schrik niet als je het op je bordje gaat krijgen dat je voor jezelf op komt! vaak kunnen dat soort vriendinnen dat niet zo goed handelen. Heb een vriendin die ook een partijtje vriendinnen heeft/had die redelijk soortgelijk functioneerde. door een burn out heeft ze echter therapie gehad en nu leert ze stapje voor stapje voor zichzelf opkomen en dat wordt niet altijd gewaardeerd. soms komt t op grove manier terug waarbij zij als schuldige wordt aangewezen (onterecht!!) ze geeft nu alleen haar grenzen aan. maar ik klap vast voor je!! Jij mag er ook wezen en als ik je zo lees ben je een lieve vriendin! en mag je jezelf best wat meer waarde geven.
Nou ze heeft terug gebeld 'Waarom stuur je mij nu zo'n sms? Je hebt het helemaal niet tegen mij gezegd dat jij nog geld van mij kreeg. Nou ik maak het naar je over en dan is het klaar' Ik hoorde dat ze boos was. En, sorri hoor maar ik heb het zowel in sms als 2x persoonlijk tegen haar gezegd. Beetje flauwe reactie hoor! Overigens ben ik rustig gebleven; 'bedankt dat je het overmaakt en succes morgen, daaaag!' maar goed met die 15 euro en 12 euro van mijn zus (ook voorgeschoten aangezien ik altijd de kado's koop voor mijn vaders verjaardag, heeft ze keurig betaald hoor) red ik het wel de komende 2 weken en dan krijg ik weer geld. Ik zat even te denken waarom ik nou zo krap bij kas zit. Ik ben er altijd precies in. Het komt door koninginnedag. Maar hoe kan ik met mijn score er nou spijt van hebben dat ik nu wat krapper zit. Ik heb o.a. gekocht: - autostoel 4 euro - 2 zomerjassen mt 104 en 122 voor 3,50 euro - 20 paar nieuwe sokken voor 1 euro - 2 spijkerbroeken dochter 3,50 - verjaardagscadeaus dochter puzzelboek, kassa, tol, duplo kasteel met koets etc 6 euro samen Ik bedoel maar!
Uhh, ja. Maar voor de rest goed gedaan met die sms! Nu niet meer over beginnen. En als ze nog een keer iets wil lenen (of dat je iets voorschiet), gewoon zeggen, dat het nu niet uitkomt. Hoeft geen reden achter, geen verontschuldiging. Een echte vriendin zou daar ook genoegen mee moeten nemen. Tenzij ze uit bezorgdheid vraagt waarom niet, maar dan kun je ook alleen maar zeggen, omdat ik nu krap bij kas zit. Als ze dan door gaat zeuren, om te kijken hoe ze het tóch voor elkaar krijgt om 'maar' een tientje te lenen, dan moet dat voor jou echt een signaal zijn! Ofwel begrijpt ze jouw situatie dan niet en kun je het een keer goed uitleggen, ofwel ze vindt leuke dingen voor zichzelf belangrijker dan het wel een wee van haar vriendin... Ik hoop dat het niet zover komt!
Jeetje meid, sorry maar dat is in mijn ogen geen vriendin. Kijk geld lenen is ze niet verplicht, maar als jij alleen maar geeft en niks krijgt is de verhouding wel een beetje boel scheef
He, wat goed dat je eindelijk voor jezelf bent opgekomen!!! Het kan idd zijn dat ze hier even niet zo goed mee om kan gaan maar als het echt een vriendin is, zal ze ook nog een vriendin zijn als jij duidelijker je grenzen aangeeft. (wel gaaf trouwens, 20 paar sokken voor 1 eur0!)
goed gedaan zeg:d en nu echt niets meer lenen (of voorschieten.. is toch t zelfde??) aan haar !! gewoon zeggen dat je het zelf ook niet hebt.. en ik zou de camera terugvragen (gewoon zeggen dat je dan ook iets gepland hebt en dan ook graag foto's wilt maken)
Ik weet niet of de vriendin de camera nog heeft, maar als de vakantie nog moet komen zou ik nu de camera niet terugvragen. Sorry, maar dat komt op mij echt over als het vuurtje opstoken. TS heeft aangegeven dat ze deze vriendin graag wil behouden. En als deze vriendschap verder goed voelt voor haar, geef ik haar daarin groot gelijk. Bovendien ging hun onenigheid over het lenen van geld en niet over de camera. TS heeft op een gegeven moment met haar volle verstand besloten om haar camera uit te lenen aan een vriendin die hem nodig heeft. Zelf heeft ze hem in die periode dus blijkbaar niet nodig. Daar is niks aan veranderd, volgens mij. Beetje flauw om hem dan nu terug te vragen.
Mee eens! Niet helemaal. De onenigheid ging volgens mij over de scheve relatie, w.b. lenen en uitlenen.
De camera vind ik er zelf ook los van staan. Ze heeft 'm al netjes terug gegeven. Ik kan wel op haar rekenen dat ze het geld snel overmaakt. Ik ben echt niet al 6 jaar bevriend met een heks hoor, het ging gewoon nu even mis en ik ben voor het eerst boos op haar. als je zo close bent met iemand verwacht je dat niet en dat voelt naar. het komt echt wel weer goed.
Yup, ik snap het helemaal Alleen is het wel dat je soms pas na vele jaren er achter komt, wat je wel (en niet) aan iemand hebt. Dan denk je iemand te kennen. Maar ik hoop voor jullie dat het een incident was!