Jullie mening... Schoenen uit binnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bellybell, 21 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Hier ‘moet’ iedereen ook zijn schoenen uit, behalve onbekenden en mijn opa en oma. Als wij dus bij mensen komen vragen wij altijd of we de schoenen uit moeten doen en meestal als ze zeggen dat het niet hoeft doen we het toch uit gewoonte. :oops:
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Jep. Dit dus. Dit topic is trouwens wel vaker geweest.
     
    tuc vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Nee ik dweil en stofzuig liever dan dat ik mensen een eventueel ongemakkelijk gevoel zou kunnen geven. Kinderen moeten hier wel de schoenen uit, muv een verjaardag. Al doen ze het dan meestal nog steeds :)

    Uiteraard trek ik wel mijn schoenen uit als iemand het zou vragen maar tot nu toe hebben we geen familie of vrienden die dat willen. Als ik het weet dan zou ik zelf mijn eigen slofjes mee nemen, ook prima en helemaal geen probleem.
     
    Salentein en tuc vinden dit leuk.
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Ik doe het wel, maar ik voel me dan heel ongemakkelijk. Ik heb ook liever niet dat mensen hun schoenen uit doen als ze bij mij op bezoek zijn. Weleens gehad dat iemand dat automatisch deed. Nou ik heb toch echt liever dat iemand met zijn vieze schoenen binnenloopt, dan op zijn zweetsokken :roflmao:

    Daarbij associeer ik het op blote voeten of sokken lopen met ‘thuis zijn’ en dat ben ik niet bij anderen. En verder vind het dus ook niet ‘smerig’ oid om met schoenen binnen te lopen. De vloer/grond is tenslotte om op te lopen. En zolang ik er niet overheen hoef te rollen, van hoef te eten, oid kan ik niet wakker liggen van schoenen op mijn vloer.
     
    Maslov, zonnetje2015, Manolito en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Jup ik ook bij vreemden hoor. Bij familie/vrienden maakt het me niet uit mits de vloer schoon is.
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.822
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier doen wij het zelf altijd wel, maar ergens op bezoek is het nog nooit voorgekomen. 1x dat iemand dat vroeg, maar niet gedaan. Het was er zó smerig (ze zaten in verbouwing) en gelukkig zagen ze dat ook wel. Als mensen hier boven willen kijken (we zijn niet zo lang geleden verhuisd), dan moeten ze wel hun schoenen uit. Blote voeten vind ik overigens ook té vies voor woorden. Lekker als er zwemmerseczeem tussen zit of zweetvoetjes ofzo, blegh. Wij lopen zelf eigenlijk altijd op sloffen, in de zomer slippers voor binnen.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit inderdaad... En ik heb zelf sowieso graag mijn schoenen aan. Mijn kinderen doen ze juist weer overal uit. Prima. Zij hebben ook wat vaker vieze schoenen dan ik door het buitenspelen ;) . Als ik vanuit werk bij iemand zou komen- zou ik het altijd vragen- tenzij ik 'bouwvakker' werk heb zeg maar en dus echt werkschoenen draag, dan vanzelfsprekend uit.
     
    Adje vindt dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Ik heb dat ook bij thuis zijn. En dat doe ik bv ook bij sommige familie, maar verder hou ik mijn schoenen graag aan.
    Ik dweil en stofzuig iedere dag dus zo smerig is het niet.
     
    Adje vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Als ik gewoon op bezoek kom doe ik ze uit, maar in de zorg is t een ander verhaal. Moet wel zeggen dat die schoenen niet snel buiten komen, ik zat op 1 locatie en droeg die schoenen alleen op t werk. Maar als ik iemand van A naar B moet verplaatsen binnenshuis, dan heb ik liever goede grip van mijn schoenen nodig. Nooit een probleem geweest overigens, heb wel eens mijn zolen moeten laten zien en kwam zo door de keuring :p
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  10. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Thuis doe ik mn schoenen altijd uit, vraag het nooit aan bezoek.
    Doe mn schoenen bij anderen niet uit.

    We hebben kennissen gehad waar je wel je schoenen uit moest, brrr in de zomer zonder sokken dus zit je daar op andermans vloer met je blote voeten...niet prettig en al helemaal niet als je naar het toilet moet! Nam later altijd een paar sokken mee.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Ik ben ooit eens op verjaardag bij iemand geweest waar dat moest. Had wel sokken aan hoor, maar daar zat de complete verjaardagsvisite op sokjes en pantykousjes. Zo ongemakkelijk, dat straalde ook van iedereen af:roflmao:
     
    RoIn, Lafelife, Happymam en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik heb er zelf geen problemen mee. Bij goede vrienden doe in het ook uit mezelf bij hen thuis. Bij mij thuis is het ook het eerste wat ik doe als ik thuis ben. Visite hoeft het weer niet. We willen wel graag dat mensen op de bovenverdieping hun schoenen uit doen, maar daar komt bijna nooit iemand anders.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Geen probleem! Ik vind het zelf in huis ook fijner als iedereen zijn schoenen uittrekt. Familie en vrienden doen dat al automatisch zonder dat ik het vraag maar met een verjaardag ofzo zou ik het niet aan iedereen vragen. Als er kinderen komen spelen zeg ik wel altijd schoenen uit.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  14. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Nee van mij hoeft het nietmaar vind het gewoon probleem om het bij een ander wel te doen. Toen we net in ons huis woonden en het buiten nog 1 grote modderige bouwput was heb ik het wel gevraagd bij de housewarming. Gingen sommige vrouwen heel overdreven om warme sokken vragen, terwijl we gewoon vloerverwarming hebben :rolleyes:
     
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Beetje een dubbele moraal... Jij vindt het wel nodig om iedereen zijn schoenen uit te laten doen, maar als anderen dat onprettig vinden en een oplossing aandragen is dat overdreven :confused:

    Vloerverwarming of niet, ik zou ook geen zin hebben om met blote vloeren op een feestje bij een ander rond te lopen. Kom ik daar helemaal netjes/verzorgd gekleed (en iig aandacht voor de combinatie outfit en schoenen) en dan moet een deel van mijn outfit uit... :rolleyes:
     
    Nellie4, GossipGirlxoxo, soovi en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.982
    18.681
    113
    Raar he, mijn moeder nam ook altijd pantoffels mee omdat onze destijds laminaatvloer zo koud zou zijn... Op haar eigen laminaatvloer liep ze vaak op blote voeten en in het beste geval op alleen dunne sokken.
     
  17. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Hier hetzelfde. Ik vind schoenen binnen echt vies, maar bij mensen die niet heel dichtbij staan vraag/verwacht ik het niet.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ehm iedereen had gewoon sokken aan. Niemand had blote voeten ;)
     
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Dan nog...
     
  20. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.032
    1.138
    113
    Centrum België
    Maar om welke reden dan? Hygiëne kan het niet zijn want oma's schoenen kunnen veel vuiler zijn dan die van een onbekende?

    Ik stel zelf de vraag als ik bij mensen kom of ik mijn schoenen moet uitdoen... Nog nooit moeten doen. Net zo min dat anderen het bij mij moeten.
     

Deel Deze Pagina