Jullie mening... Schoenen uit binnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bellybell, 21 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Als ik ergens voor het eerst kom vraag ik het altijd. Ik vind het geen probleem om m'n schoenen bij een ander uit te trekken. Thuis heb ik ze ook niet de hele dag aan, daar loop ik op sokken of blote voeten. Visite hoeft ze hier niet uit te trekken alleen als ze naar boven willen dan moeten ze uit.
     
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat dit topic wel een eye opener is want ik heb me nooit gerealiseerd dat er mensen zijn die zich er onprettig bij voelen hun schoenen uit te doen. In onze omgeving is dat heel gewoon
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ja. Simpel. Vind het ook heel vervelend als mensen ze aanhouden bij mij.
     
  4. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Wij hebben zelf geen schoenen aan in huis. Ik vraag mijn visite niet om hun schoenen uit te doen maar sommige doen dat uit zichzelf.

    Ik heb er geen probleem mee mijn schoenen uit te doen bij anderen in huis.
     
  5. Novi

    Novi Niet meer actief

    Hoezo ervaren sommigen het eigenlijk als ongemakkelijk om schoenen uit te doen?
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik vind alles prima. Schoenen aan schoenen uit, wat gewenst is. Op huisbezoek (professioneel) ook wel gehad hoor dat ik mijn schoenen uit moest. Geen probleem.
     
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Grappig, ik ken juist weer niemand bij wie dat de bedoeling is.
    Bij mij mag het, hoeft niet. Zélf vraag ik het bij mensen bij wie ik voor het eerst kom even na, maar van die slofjes die sommige mensen voor gasten hebben staan: nee dank u. Dan loop ik dus gewoon op mijn sokken.
    Oh, en ik loop thuis altijd op sokken of sloffen. Schoenen meteen uit. Maar anderen hoeven dat dus niet.
     
  8. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Geen probleem, als dat gevraagd wordt doe ik mijn schoenen uit.
     
  9. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Als ik voor mijn werk bij iemand visite kom doen ga ik niet elke keer mijn schoenen uitdoen. Ik moet zeggen dat het me ook nooit is gevraagd, ze durven dat de dokter denk ik niet te vragen :roflmao:.

    Sommige mensen hebben wel blauwe plastic overschoenen voor de thuiszorg en de dokter.

    Op verjaardagen vind ik het ongemakkelijk. Loop je ipv op je mooie pumps op je panty . Als ik gewoon op bezoek ga vind ik het anders maar bij ons in de omgeving is het niet gebruikelijk.

    Edit: bij ons hoeft het niet. Thuis lopen we meestal op sloffen maar schoenen mag van mij.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  10. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Yep, dit topic komt bijna ieder jaar wel een keertje terug :p

    Wij hebben geen schoenen aan in huis. Vriendinnetjes moeten schoenen uit, wil dat zeker niet in de slaapkamer hebben als ze daar spelen.
    Voor de rest mag visite schoenen aanhouden.
    Ik heb er ook totaal geen bezwaar tegen om schoenen bij anderen uit te doen, hun huis, dus hun regels.
    Als je erover nadenkt is het ook gewoon vies om met je schuiten door het huis te banjeren..
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.004
    11.683
    113
    Vrouw
    Als iemand het mij vraagt doe ik mijn schoenen uit. Hun goed recht om dat te vragen: hun huis, hun regels.
    Maar heel fijn vind ik het niet. Thuis loop ik dikke sokken, sloffen of slippers. Op sokken krijg ik hele koude voeten.
    En ik voel me dan dus een soort 'bloot' zonder sloffen of slippers
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.926
    113
    Ik vind dat mijn reactie niet gesust hoefde te worden. En dat is zeker mijn keuze. Ik kan er niet zo goed tegen als verkondigd wordt dat iemand anders een bepaalde mening mag hebben en tegelijkertijd mijn mening probeert te sussen.
    Maar ik denk dat we het vandaag gewoon behoorlijk oneens zijn met elkaar en wat mij betreft is dat prima en hoort dat gewoon zo te zijn op een forum.
     
    Salentein en Mystiek vinden dit leuk.
  13. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Oh ik vind het vreselijk om op blote voeten, panty's of sokken te lopen. Thuis loop ik op mn schoenen of crocs. :oops: Ik vind het heel naar ook om ergens anders dan mn schoenen uit te moeten doen, loopt en voelt gewoon niet lekker.
    Ik verwacht het dus zeker niet van mensen als ze bij mij komen en vind t ook wel vervelend als van mij verwacht worden dat ze uit moeten, maar doe het wel.

    En tja, vies, ik maak me er niet druk om. Ik heb ook geen vloerkleed of iets, gewoon laminaat wat je kunt zuigen en dweilen eventueel.
     
  14. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Prachtig topic :roflmao:.

    Ik vind het vervelend (en viezig) als mensen zomaar hun schoenen uitdoen in mijn huis. Zweetvoeten :|! Maar sommige kids zijn het zo gewend dat ik het maar zo laat.. Bij volwassenen geef ik het vaak wel aan.
    Bij anderen op bezoek, schik ik me naar hun situatie, maar ik vind het absoluut vervelend om mijn schoenen uit te moeten doen. Ik draag bewust bepaald schoeisel omdat ik me daar fijn bij voel namelijk.

    Anders vind ik het als er een baby in huis is, en ik heb net met liefde mijn schoenen uit gedaan omdat er bij die vriendin in haar huis een huisbezichtiging is vanmiddag.
    Maar puur vanuit mezelf: zweetvoeten ruiken nou eenmaal onfris, normaal schoeisel niet. En mijn kinderen, man en ik likken de vloer niet meer gelukkig.
     
  15. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ja absoluut schoenen uit. Had een poos geleden een artikel gelezen met onderzoeken wat er dus allemaal voor bacteriën aan schoenzolen zitten. Dus sindsdien altijd de schoenen uit:p
     
  16. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.550
    948
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Geen probleem, maar ben dan altijd wel blij als ik nette sokken aan heb :roflmao:
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Omdat schoenen uit mij een soort thuisgevoel geeft en dat heb ik echt niet bij iedereen.
    Op feestjes en verjaardagen draag ik bijna altijd panty's en een gematchde outfit. Ik voel mij echt zwaar voor schut zitten als ik dan op panty voetjes zit.
     
    Nellie4, Novi en Adje vinden dit leuk.
  18. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ik vraag het zelf altijd of we de schoenen aan kunnen houden of niet. Het is mij om het even.
    Als ik ergens op visite ga en ik heb blote voeten, dan hou ik dat zo of ik neem sokken mee. Of sloffen, maar alleen bij familie. Ik heb geen charmante sloffen.

    Wij vragen het aan visite die bij ons komt niet. We hebben nu nog plavuizen en dat kan soms koud zijn. Dat wil ik ook niet voor de gasten.
    Als er straks weer laminaat ligt, denk ik dat ik het wel vraag.
     
  19. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ik vind het nooit een probleem om mijn schoenen uit te moeten doen in andermans huis. Zij betalen tenslotte de huur/hypotheek, niet ik. Dus imo mogen zij beslissen of anderen met schoenen op hun vloer lopen of niet.

    Bij ons thuis moet ook iedereen de schoenen uitdoen. Ook de postbode die alleen even gebruik wil maken van het toilet of wie dan ook. Wil je ze niet uitdoen omdat je ze uit veiligheidsoverwegingen moet aan houden (bijvoorbeeld omdat je een zwaar apparaat komt brengen en je hebt stalen neuzen in je schoenen)? Dan krijg je van mij van die blauwe plastic hoesjes om er overheen te doen.

    Wij hebben een kruipend kind en ik ga niet iedere dag lopen stofzuigen en dweilen, heb wel wat beters te doen:D.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  20. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Als mensen zich daar al om gekwetst voelen.... En denk jij werkelijk bij iedere post die jij hier plaatst...goh hoe kan ik dit zo opbouwend mogelijk brengen zodat iemand anders kan gaan redeneren? Pfff vermoeiend zeg als je bij alles wat je schrijft zo moet nadenken omdat sommige mensen zich om iedere klipscheet beledigd voelen.

    En om maar weer ontopic te gaan. Hier wil ik graag dat schoenen uit worden getrokken omdat mijn kinderen over de vloer rollen. Mensen die mijn woning vanuit hun professie bezoeken vraag ik dit niet.
     
    Celika, Gewooniemand en Adje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina