Jullie mening... Schoenen uit binnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bellybell, 21 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Privé doe ik mijn schoenen uit als dat gewenst is.

    Maar werk gerelateerd mag ik het niet. Ik moet met schoenen werken ( kraamzorg), dus dan hou ik ze aan. Is dat een probleem neem ik een paar schoenen mee die ik dan wissel bij aankomst!
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Wat betreft rondkruipende baby's en dreumesen. Mogen die in het voorjaar en zomer dan ook niet buiten kruipen?? Daar krijgen ze veel meer aan zand e.d. binnen.
     
    Riverdale87, suus1983, soovi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zelf altijd schoenen uit in huis. Maar vraag dit nooit aan mijn bezoek.
    Stofzuiger gaat minimaal 1x door het huis heen per dag.
    En dweilen 1x per 1-2 dagen.
     
  4. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Maar echt wel een paar keer per jaar hoor!

    Ik doe ze dan uit. Maar uit mijzelf zou ik ze aanhouden (als ze geen vloerbedekking hebben). Hier doen we thuis ook schoenen uit maar mensen die op bezoek komen hoeven dat niet (behalve als ze naar boven gaan)

    We stofzuigen toch elke dag en dweilen ook regelmatig. En zo vaak krijgen we nu ook weer geen bezoek haha
     
  5. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    572
    113
    Dat vraag ik me ook af.

    Ik heb er ook maar een hekel aan als schoenen verplicht uit moeten. Hier hoeft het van mij ook niet. Tenzij ze heel vies zijn.
    Mijn man vraagt mensen die naar boven gaan wel om de schoenen uit te doen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ik srltofzuig mijn beneden verdieping wel 4 keer per dag. Minimaal. En nee is geen sarcasme. Maar begint al sochtends na brood, smiddags nog een keer na boterham. Na school als ze iets lekkers hebben gehad ligt het koekje of zakje chips door heel het huis. Savonds na het eten begint dat weet opnieuw.. Dus stel je voor als mensen met z'n vieze zand schoenen bij mij binnen zouden lopen. Ben ik alleen nog maar aan et zuigen de hele dag.
     
  7. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Misschien een cultuurdingetje, maar bij ons is het vanzelfsprekend om de schoenen uit te doen. Heb wel slippers etc, dus je hoeft niet op blote voeten te lopen ofzo.
     
  8. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.329
    842
    113
    Bij mij in huis moeten mensen ook schoenen uit doen. Ivm kruipende en tijgerende baby's. Buiten hebben ze een overall aan dan worden de kleertjes niet zo vies. Maar binnen wil ik het schoon houden voor de kinderen.
    Ik doe zelf ook altijd schoenen uit bij een ander. Of de vloer moet er viezig zijn dan laat ik ze aan
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Woon jij toevallig naast mij :roflmao:, doet mijn buurvrouw namelijk ook. Ik heb laminaat en veeg eventuele kruimels gewoon met stoffer en blik op.

    Maar wat betreft schoenen uit doen bij een ander thuis zou voor mij echt een probleem zijn want ik kan simpelweg niet lopen zonder schoenen. Voeten verkrampen en als ik toevallig op een steentje/kruimeltje of wat dan ook stap wat een pijnprikkel geeft valt mijn spierspanning even weg (en stort ik dus ter aarde als ik mij niet net op tijd ergens aan kan vastgrijpen). Weet ik het van te voren kan ik een paar andere (schone) schoenen mee nemen (al zullen ze me dan wel moeten helpen om te wisselen)
     
  10. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er wel wat ongemakkelijk door voel, ik werkte voorheen een aantal maanden in de thuiszorg, en toen kwam ik bij een persoon met een andere geloofsovertuiging en zij vroeg of ik mijn schoenen uit wilde doen, dat is in hun geloof ook normaal en daarom een en al respect, zij wilt het zo, het is in hen huis, dus ja, ook dan gaan mijn schoenen uit..

    Zelf vind ik het lastig, ik stofzuig vrij regelmatig, (licht laminaat) dus het stofzuigen begint sochtends, na de middag en savonds sowieso. Daar tussen door als de kleine gekruimeld heeft of er mensen binnen geweest. Had het denk ik ook prettiger gevonden als men bij de deur hun schoenen uit deed, maar dat hebben we voorheen ook niet gedaan, dus vind het lastig om dat opeens van iedereen te "eisen". Ook komen de meeste kennisen bij ons achterom, omdat daar de parkeergelegenheid ligt. Lastig, maar bij andere indien gewenst doe ik uiteraard mijn schoenen uit, ik blijf te gast bij iemand
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.552
    113
    Vrouw
    Op het werk (thuiszorg) heb ik andere schoenen in mijn zak zitten om eventueel te wisselen.
    Op blote voeten of sokken werk ik niet.

    Gaan we ergens op bezoek dan volgen we de gewoontes van die mensen.

    Thuis lopen we altijd op blote voeten of sokken.

    Komt er bezoek bij ons, dan doen mijn man en ik schoenen aan.
    De kinderen lopen dan gewoon zoals anders rond.
     
  12. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wij doen thuis onze schoenen uit en bij mijn familie ook. Ook als ik ergens anders kom doe ik ze uit automatisme uit.
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.032
    113
    Ik werk met minderjarige vluchtelingen en als ik op huisbezoek ga, dan is het gebruikelijk dat je bij hen, of in het opvanggezin waar je komt, je schoenen uitdoet.
    Ik heb daar verder geen problemen mee, maar soms staan er van die slofjes klaar die je dan moet aantrekken en dat vind ik dan weer niet zo prettig :oops:
     
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.032
    113
    Ik denk dat ik dan hele nette kinderen heb of zo, want dat kruimelen gebeurt hier amper.
    En als ik mijn dochter een zakje chips geef, dan mag dat van mij, maar wel met de kanttekening erbij dat ze het op 1 plek gaat opeten.
    No way dat mijn kinderen door het huis gaan lopen met een spoor van koek en chips en kruimels achter zich aan.
    Ik leer mijn kinderen ook dat papa en mama geen hotel runnen en de hele dag bezig zijn met hun zooi op te ruimen.
    Iets met rekening houden met elkaar. Als ze dat thuis al doen dan is het einde zoek naar mijn mening.
    Heb ooit eens een jongetje over de vloer gehad die zijn mandarijn pelde en de schillen zo op de grond liet vallen. Ik heb hem meteen verteld dat de vuilnisbak daar en daar stond en of hij ze er gauw in wilde gooien.
    Ik vraag me dan echt af hoe dat huis er bij hen thuis uit zou moeten zien :confused:o_O
    Op mijn vrije dag doe ik liever wat anders dan 4x stofzuigen en als je ze leert dat dit niet 'normaal' is, dan weet een kind dit gauw genoeg hoor.
     
    Casara, amdaa, Liekje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Bij mij wil ik ook dat mensen de schoenen uitdoen. Je weet nooit wat mensen mee naar binnen nemen.
    Zo heb ik een vriendin die niet goed oplet en regelmatig hondenpoep onder haar schoenen heeft. De laatste keer dat ik bij haar was banjerde ze dat zo bij haar naar binnen, maar even met de dweil erdoor heen gaan, ho maar :|
     
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.186
    18.928
    113
    Het heeft niet zozeer met geloof te maken, vaak meer met cultuur. Althans ik gok erop dat het om een moslim ging, wat de meeste moslims nl niet weten is dat er vanuit het geloof bekeken niks mis mee is om schoenen thuis en zelfs in de moskee te dragen, zolang er niet duidelijk onreine substanties aan de schoenen zitten. De meeste mensen verwarren cultuur echter met geloof.
    Voor mij is het gewoon een persoonlijke voorkeur en omdat mensen vaak juist dachten dat het met geloof te maken had, weigerden ze dus om hun schoenen uit te doen. Wilden niet meedoen aan "niet westerse taferelen" (letterlijk zo gehoord) etc. Best grappig eigenlijk :roflmao:
     
    Vergeten vindt dit leuk.
  17. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik vind het ook niet zo fijn om de een of andere reden. Als ik ergens bij iemand naar boven ga, op vloerbedekking loop, natte of vieze schoenen heb, doe ik het uiteraard uit mezelf.
    Maar als ik gewoon op een harde vloer bij iemand beneden met schone schoenen binnenkom en ze moeten uit. Tja, ik zou het wel doen maar me er niet heel fijn bij voelen. Ook al heb ik ook geen zweetvoeten o.i.d.
     
    tuc vindt dit leuk.
  18. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wij hadden een cliënt die voor ons van die plastic hoesjes met elastiek klaarlegde, voor over onze schoenen (zoals bijv ouders met zwemles in het zwembad ook wel eens aan krijgen). Dat vond ik wel een goede oplossing!
    Ook vanwege geloof overigens.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Terwijl schoenen uit bij het kamp (erg Westers) dus bv heel gebruikelijk is.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    En als visite de schoenen niet uit wil?
     

Deel Deze Pagina