Jouw ultieme geluksmomentjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik begin. :)

    - Als het koud buiten is en ik heerlijk onder mijn donzen dekbed lig in bed. Weekend? Dan pak ik er een glas wijn bij en ga ik Netflixen.
    - Een giebelende baby tijdens het verschonen. Vaak als hij een poepluier heeft. Kijkt hij zo enorm triomfantelijk. Zo guitig. Dan ben ik enorm verliefd.
    - weekendjes weg samen met man. Ik mis de kindjes dan enorm, maar ohhh wat we hebben we die tijd samen nodig.
    - een dag met veel zon. Alles is mooier met de zon. Ik sta dan soms in huis te kijken en me te realiseren dat ik het goed heb. De zon maakt alles beter.
    - een goed boek. Weinig tijd voor, zeker nu met 2 kindjes. Maar het gevoel dat je jezelf helemáál kan verliezen in een goed boek en daar ook de tijd voor hebt.. zalig!
    - slapen met het raam open. Zeer koud maar ohhh wat slaap ik dan fijn (doe ik overigens echt niet altijd).
    - warm stokbrood met nutella. No words needed.
    - oké ik ga een stap verder. Italiaanse bol uithollen en vullen met extra pure XL hagelslag en natuurlijk dik boter.
    - de oudste die aan mijn nieuwe blouse voelt en zegt: 'hm, nieuwe blouse mama? Wat zie je er mooi uit!' (Kind is 2,5) ♡.

    Dat was 'm voor nu even! :thumup:
     
    DN2017, Beausecret, Palmpje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    - als ik mijn man en kinderen zie samen spelen / stoeien / knuffelen... wauw wat word ik dan ultiem gelukkig als ik overstroom van liefde
    - als het buiten heel koud is of rotweer is en we de hele dag in onze pyama of huispakken warm binnen kunnen blijven
    - op de bank ploffen als de kinderen slapen na een drukke dag
    - bij de kinderen kijken als ze slapen en een lach op hun gezicht zien of als ze praten in hun slaap
    - als ik alleen thuis ben en de muziek hard aan heb staan en uit volle borst mee kan zingen (vermoed dat de buren er minder gelukkig van worden heb niet echt bepaald een gouden strotje zeg maar)
    - elke dag weer als mijn dochter zegt mama ik heb je zo gemist, dat doet ze al als ik even op zolder de was heb gedaan en zij beneden speelt, en daarbij krijg ik een dikke knuffel en kus. Heerlijk die kleine armpjes zo stevig om mij heen.
     
    Ysabella en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Alles met lekker eten.:roflmao:

    Verder, mijn dochter heeft een hekel aan pesten en gister appte een vriendin me dat mijn dochter voor haar kind opkwam dat gepest werd. Ik vind dat zo ontzettend mooi, dat is voor mij echt een gelukt moment.

    In een schoon bed liggen, het liefst verschoon ik de lakens dagelijks.

    De geur als ik aan zee ben.

    Als ons huis schoon is.

    Mijn dochter die zodra ze wakker is even komt knuffelen en altijd zo lief: “goeiemorgen mama” zegt.
     
    GossipGirlxoxo en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    M'n eerste kop koffie in de ochtend
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Het blije 'mama' als je thuiskomt na een werkdag. Meer heb ik niet nodig
     
  6. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik kan er heel veel bedenken met mijn man en kinderen, maar daarnaast is het eerste wat in me opkomt: 's ochtends in de zomer in de tuin zitten met een kop koffie of thee. Dat het nog koel is, maar dat je al voelt dat het weer zo'n heerlijke warme zonnige dag gaat worden.
     
    Zoe123, DN2017, MinnieMouse94 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Jaaa dat is inderdaad ook echt heel lekker! Daar word ik ook wel gelukkig van.
     
    Aries vindt dit leuk.
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    - dit topic ;) Maar serieus: je wordt toch blij al die geluksmomentjes van anderen te lezen?

    Stipt op nr 1 mijn gezin. Maar verder:
    - een warme maar herfstige nazomerdag
    maar ook:
    - een serieus dik pak sneeuw in de winter
    - een mooie zonsopgang zien vanuit onze veranda (met een heerlijke verse kop koffie)
    - als mijn dochter vraagt ”L baby R vasthouden mama?” Of zegt ”gezondheid baby R!!!” als hij niest
    - het geluid van de scharrelende kipjes in de tuin
    - een warm bad na een lange wandeling in de kou
     
    Beausecret, Palmpje, Vergeten en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    - een nacht doorslapen
    - wanneer de kinderen lief samen spelen
    - avondjes met mijn man
    - lekker wandelen in de natuur
    - lekker eten
    - een warm bad
    - cappuccino
    - wanneer de kindjes bij ons in bed kruipen
    - zonnig weer
    - het gevoel dat je krijgt nadat je iets hebt gedaan voor een ander, of waarvan je dacht dat je het niet kon
     
    Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    JA! DIT. En dan ook lekker alleen terwijl het nog stil is in huis.
    Oh Ik word heel blij van dit topic :)
     
    DN2017 en Aries vinden dit leuk.
  11. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    S'ochtends de knuffel time.
    Zoon is 7 en ik help hem met aankleden. Waarom? Net voor het aankleden is het knuffel time en kruipt hij helemaal in mij :D
    Andere momenten kleed hij zichzelf aan.

    Elke dag als ik zoon op school ga halen. Die lieve lach van hem. Dan ben ik helemaal verliefd.
    Hij heeft alleen geleerd dat hij niet te enthousiast naar mij moet rennen want dan ligt hij altijd plat op de grond. :roflmao:

    De momenten dat hij een extra dag thuis is zoals vandaag (studiedag) en de stakingsdagen volgende week. Daar maken we altijd feestdagen van.
    Ik werk in de weekends. Wel redelijk veel verlof maar toch mis ik veel. Hierdoor apprecieer ik wel de momenten veel meer.

    Mijn koffie s'ochtends!

    S'avonds om 20u begint mijn programma 'familie'. De Belgische GTST.
    Dat is echt mijn momentje, de afsluiting van de dag. Na dat halfuurtje ben ik helemaal hersenloos en chill. :roflmao:

    Samen gamen met zoon. Ik hoef niet meer altijd opzettelijk te verliezen dus het is nu wel leuker. Straks gaan we Mario kart spelen en/of huizen bouwen bij Minecraft.

    De lente. Ik heb zo een hekel aan de winter maar de lente is mijn ultieme geluk. Zomer ook alleen verpesten die wespen veel. :p
     
    Mop81 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb er nog 1.

    Vorige week waaide het gigantisch, bijna stormachtig. Ik had baby O in de wagen en stond voor de AH. Zag ik een wat oudere vrouw die boodschappen in haar fietsmand wilde doen. Waait zo haar fiets om met boodschappen en ze zat half klem. Dus ik direct mijn hulp aangeboden. HOOOOOOO BABY O WAAR GA JE HEEN. EVEB WACHTEN, JE MOET OP DE REM. Yes gauw op de rem. Ik doe mevrouw helpen, fiets overeind, koekjes, advocaat (hahaha), koffie, melk.. hele zooi erin. Toen heb ik haar gevraagd of het ging en haar een fijne dag gewenst. Ze leek verbaasd dat ík (bepakt en met wagen) haar hielp. Iedereen om me heen heb ik stom aangekeken (wat staan jullie daar idioot, had gewoon je hulp aangeboden man), mijn spullen gepakt en ben weg gelopen met baby O door de storm en het begon te regenen.

    Dat soort momenten geven mij ook echt een goed gevoel. Mijn nog jonge dag had dus een doel!
     
    Poolvos en Fantykoekie vinden dit leuk.
  13. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Met een kopje thee buiten op een stoel in het voorjaarszonnetje (eventueel met een dekentje) Heerlijk die eerste zonnestralen! Ik kijk nu al uit naar het voorjaar.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Helemaal deze!
    En de zomer zelf: kamperen met het gezin. En dan de eerste nacht slapen in de tent. Ik kan zo genieten van de geur van het tentdoek en de knusheid van ons slaapcompartimentje.
    Alle activiteiten in de natuur. Met gezin of alleen.
    En het zinnetje "oh mama. Ik vind je zo lief! Ik wil je een knuffel geven" en dan dus die knuffel.
    Een bordspel spelen met oudste zoon. En dan echt proberen elkaar weg te vangen. Hehehe.
    De warme douche na een pittige hardlooptraining.
     
  15. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    - Voor nu echt de Zon. De dagen dat het koud is buiten maar de zon schijnt. En dan stiekem kijken hoe mijn jongens van 8&9 aan het buiten spelen zijn.
    - In de avond samen met man onze Netflix serie van dat moment aan zetten met hapjes en drankjes.
    - chocolade :p
    - Als ik nieuwe kleding of prullaria gekocht heb en dat thuis opnieuw kan bekijken en op zijn plek kan leggen.
    - een schoon en opgeruimd huis
    - Wandelen en fietsen
    - met een lekker voorjaarsweer in de tuin rommelen.
    - bloemen in huis
    - Voorjaar!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.898
    113
    Vrouw
    Als mijn nichtje van anderhalf mij buiten het pad op ziet lopen en naar de deur rent om me om mijn nek te vliegen en daarbij mijn naam roept (die voor outsiders niet te verstaan is maar ik weet dat ze mijn naam bedoelt). Dan smelt mijn hart!
     
    Zoe123, NiVa0230, Fantykoekie en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #17 mam1991, 23 jan 2020
    Laatst bewerkt: 23 jan 2020
    buiten alle cliché dingen om

    Echt precies dit! Maar sowieso de zon, dat maakt mij echt gelukkig.

    Zomers op het veranda van het vakantie huisje, met een kop koffie of thee, al kijkend naar het prachtige uitzicht terwijl de kinderen al buiten spelen met hun camping vriendjes.. ultiem.
     
    Aries en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gisteren ging ik gezellig met de kids wat drinken. Als ik dan dat koppie zie van de oudste. Daar kan ik dan zo van genieten. ❤
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh idd. Laatst hier met gourmetten.. O die zijn eigen vleesjes mocht pakken. Die pret oogjes.. 'jaaaaaaaaaaaaaaa, vleesjes. MAMAAA! Vleesje mama! Hmm, da's lekker!'
     
    Poolvos, Adje en Meisje93 vinden dit leuk.
  20. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.923
    113
    #20 Adje, 23 jan 2020
    Laatst bewerkt: 23 jan 2020
    Ik denk dat mijn meeste gelukmomentjes met mijn kinderen te maken hebben (op wat voor manier dan ook).
    • Als mijn dochter van 16 ‘s avonds laat weer veilig thuiskomt (ze begint toch echt steeds meer haar eigen leven en eigen plannen te krijgen en dan is dat altijd weer fijn).
    • Mijn zoon van 3 die hele lieve dingen kan zeggen, waardoor hij altijd ouder klinkt dan hij is.
    • Mijn jongste dochter die me weleens vertroetelt omdat ze dat leuk vind (koffie voor me maken, hoofdmassage, e.d.)
    • Mijn middelste dochter die me een stralende glimlach geeft zodra we oogcontact maken als ze de tuin in komt met haar fiets na school.
    • Als ik met de oudste meiden samen op de bank zit een filmpje te kijken met wat lekkere snacks erbij.
    • Etc.
    Maar wat toch ook heerlijk is, als ik zonder man en kinderen een weekendje wegga en ik kom aan bij mijn bestemming en realiseer me dat ik echt even een paar dagen alleen maar aan mezelf hoef te denken en met niemand rekening hoef te houden. Dat is zo fijn! (En als ik dan thuiskom en mijn zoon me knuffelt en niet meer loslaat ook :D)
     
    NiVa0230 en Fantykoekie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina