Jullie mening. Wel of geen haan

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind zijdehoentjes in de lente en zomer super vervelend, ze zijn constant broeds..

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Onze buren hadden een haan. Midden in een groot dorp. Doffe ellende met dat beest, hij maakte ons elke ochtend al heel vroeg wakker met z'n gekraai. Buurman was niet voor rede vatbaar en vond dat we niet moesten zeuren. Dus ik zou zeggen, absoluut geen haan tenzij je geen buren hebt binnen een straal van 500 meter.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Buiten het feit om dat ze toch wel erge herrie maken zou ik geen haan nemen. Hij dekt de kippen en als ze de eieren uit broeden zit je met de kuikens. En dan voornamelijk met de hanen.

Wij hadden hier een keer kuikens en daarvan 3 hanen. Ik vond ze hartstikke lief maar ze kukelden op een gegeven moment al heel vroeg en hielden niet op. Zij zijn toen ook weg gegaan . De kippen opzich maken al redelijk wat lawaai vooral als ze een ei leggen haha. Dan brullen ze dr over :p

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha sorry ik ben een beelddenker:D

Maar ik zou het zelf echt niet fijn vinden s morgens gewekt te worden door de haan.

Maar je zegt dat meerdere buren een haan hebben. Zijn dat ook je directe buren? Dan zou het niet uit maken natuurlijk, zo niet dan zou ik het of gewoon niet doen of met de buren overleggen hoe ze erover denken.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik woonde eerder ook ergens waar een haan vlakbij zat in een hok. Ik werd er niet goed van, van dat gekukeleku. Was not amused als ik op een dag dat ik uit kon slapen, wakker gemaakt werd door een haan. Ik zou het niet doen ts, ook om te voorkomen dat mensen dus komen klagen.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik zou er niet blij mee zijn...
    maar met kippen ook niet :)

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier in de buurt heeft ook iemand een haan. Wie dat precies is ben ik helaas nog niet achter. Paar weken terug was het beest echt compleet van z'n padje af geloof ik. Begon 's avonds om 23.00 uur en om 4 uur 's nachts :(
    Was er niet zo blij mee.

8. Manoya

Manoya Niet meer actief

Idem

9. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    in een woonwijk niet zo'n goed idee. In ieder geval die haan dan.

Die kippen zouden niet zoveel problemen moeten opleveren.

10. bepje

bepje Lid

18 aug 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb hier ongeveer een 35 kippen waarvan er 6 haan zijn. (2 kleine krielen en 4 grote jongens)
    ze kraaien wel 's morgens maar ik heb er verder geen last van.
    de grotere hoor ik nog minder dan de kleintjes, ze hebben een donkerder zwaardere kraai.
    wel woon ik in het buitengebied, persoonlijk vind ik dat wanneer je in een dorp woont het wel even moet overleggen met je naaste buren.
    het kan zijn dat ze er totaal niet op tegen zijn mits ze af en toe eens een doosje eieren krijgen toegeschoven.
    zijn ze er niet zo enthousiast over zou ik het gewoon bij alleen hennen laten, hoewel een haan vaak rust brengt tussen de hennen gaat het vaak ook prima zonder.
    aan de andere kant mensen accepteren ook verkeersgeluiden (treinen brommers) dus het is maar net waar je gewend aan bent.

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Nog niemand wiens haan in de coq-au-vin van de buren terecht is gekomen :D?
    Uiteraard opgediend met kroketjes en iets van groenten.

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als je buren hebt, geen haan!

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Precies dit hahaha!!

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Onze buren hadden en haan, midden in een woonwijk. Daar hebben we gigantisch last van gehad. Om vijf uur elke ochtend luidkeels kukelen. Zelfs met de ramen dicht nog overlast. Ik zeg echt doe het niet!

15. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik heb 20 jaar in een rijtjeshuis gewoond en de buren hadden een haan... af en toe gehoord maar je went er echt aan... ik zou er geen probleem mee hebben, zeker niet bij een vrijstaand huis

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

#56 raspberry, 11 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2015
    Een van onze achterburen had er vorig jaar eentje. Dat moet je dus echt niet willen in een woonwijk. Jeetje, wat zijn wij vaak vroeg wakker geworden van dat rotbeest en wat hebben we ons geirriteerd.
    Als de relatie met je buren je dus lief is.... niet doen! :)

EDIT: en ik ben zelf dus wel eea gewend qua vogels, omdat mijn vader een voilliere vol had bij ons in de tuin. Daar slaap je doorheen. Door een haan dus niet :(

17. misa

misa Niet meer actief

Hier in een woonwijk en daar hadden wat buren verderop ook een haan. Nou wij werden hier niet blij van... Ik zeg dus nee.

18. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik zou het niet doen. Echt je kan er gek van worden.

De " tokkie " buren van mijn zus hadden een haan in Een rijtjeshuis. Nou het was werkelijk waar niet normaal. Elke ochtend vanaf 5 uur begon dat beest en hield werkelijk waar niet op. Hij zette de hele buurt tot wanhoop ;)
    Na klagen was de haan uiteindelijk weg gelukkig.

19. Nee, écht geen haan. Bij mijn moeder in de wijk woont er ergens eentje en als we daar een nachtje slapen, word ik helemaal panisch van dat beest. Als ik daar elke ochtend mee wakker zou moeten worden..

20. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij wonen in een rijtjeshuis met meerdere rijtjes om ons heen en sinds vorige week heeft een van de buurtbewoners (nog geen 2 tuinen verderop) een haan en ik heb hem echt vervloekt vanmorgen. Toen begon hij in de stilte van de dag om 6.00 te kakelen. Ik moet er niet aan denken als het midden in de zomer is dan begint hij al om 5.00 ofzo.. Dus ik ga komende week eens met die mensen praten wat de bedoeling is van dat beest. Ik vind het behoorlijk ondoordacht om in een stadswijk met zeker 20 tuinen erg kort in de buurt een haan neer te zetten in een tuin van nog geen 50m2

Dus ik zeg: Als je lief wilt zijn voor je buren neem je geen haan of je overlegt het met ze!

Deel Deze Pagina