Misschien toch zwanger?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by annelouis, Feb 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annelouis

annelouis Lid

Feb 24, 2009
    33
    0
    0
    Hallo,
    Hopelijk kan u mij helpen. Zit al een aantal weken in onzekerheid. Ik ben vanaf vorig jaar augustus van de pil af. Mijn man en ik proberen nu zwanger te worden. Ik heb de afgelopen ovulatie duidelijk gevoeld, kleine steekjes in mijn onderbuik en wat bloedverlies. We hebben toen meteen geklust.Na 10 dagen een klein beetje bloedverlies, misschien de innesteling? Na een paar dagen voelde ik me erg raar; misselijk, rommelige darmen, erg pijnlijke borsten, moe. Laatste dagen ook veel plassen. Dit is eigenlijk niet overgegaan. Ook mijn menstruatie komt maar niet, ik ben al bijna 3 weken overtijd. Ik heb al drie testen gedaan, maar alle drie negatief. De dokter gebeld, maar zijn assistente gaf aan dat het waarschijnlijk een overgeslagen menstruatie is, want anders was de test wel positief geweest. Toch voel ik mij anders dan anders. Zou het toch een zwangerschap kunnen zijn...? .Hopelijk kan u mij een antwoord geven.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi annelouis,

Het is voor mij heel lastig om iets met zekerheid te kunnen zeggen.
    Na het stoppen van de pil: waren je menstruaties gelijk regelmatig?
    Je kan een jaar lang nog bijwerkingen hebben van de pil. Onregelmatige menstruaties (daar valt ook het overslaan van een menses bij) lang of kort bloedverlies, veel of weinig bloedverlies. Je lichaam moet even wennen aan het maken van een eigen cycles.
    Wacht even je volgende menses af, blijft deze ook uit en is de test negatief en heb je hier voor wel regelmatige cycles gehad. neem dan weer contact op met je huisarts.

Imke

3. annelouis

annelouis Lid

Feb 24, 2009
    33
    0
    0
    Hoi Imke,

Dank je wel voor je antwoord. Hoort bij de bijwerkingen ook misselijkheid, knorrende darmen, erg pijnlijke borsten? Ondanks de bijwerkingen van de pil en het uitblijven van de menstruaties , ben ik dan wel gewoon vruchtbaar?

Groetjes Annelouis

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ja helaas lijken de bijwerkingen erg op zwangerschapssymptomen en misschien ben je wel zwanger maar is het zeer pril.
    Ja je bent wel vruchtbaar ondanks de klachten en het uitblijven van de menstruatie, dus geef niet op!

Imke

5. annelouis

annelouis Lid

Feb 24, 2009
    33
    0
    0
    Hoi Imke,

Super bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Was al bang dat als ik niet zwanger ben, er wat mis was met mijn lijf. Wat bedoel je met een prille zwangerschap? Ben namelijk al 22 dagen overtijd.Op dit forum hebben ze het ook allemaal over teunisbloemolie...Zou dat wat zijn voor mij?

Annelouis

Share This Page