Ik vraag me af of jullie ook merken dat jullie kindjes lichamelijk groeien, dus een lichamelijke groeispurt. Bij mijn zoon is dit enorm te merken altijd nl. Momenteel zit hij weer middenin, in een groeispurt en schiet de lucht in met zijn lengte... Truitjes worden aanzienelijk korter en broekjes ook dus hij gaat in 1x over naar een grotere maat. Ik begin het altijd te merken als hij aangeeft dat hij last heeft van zijn voetjes, dan wil hij geen schoenen en sloffen aan en valt vaak, ik denk dat dit groeipijn is. En dan inene gaat hij Vreten! En dan ook echt vreten! Terwijl hij anders een hele moeilijke eter is en totaal niet om koekjes en snoepjes geeft. maar als hij groeit zeurt hij de hele dag om Koeke's en Appels en Brood. En dit gaat er dan ook achterelkaar in en eet ook in rap tempo zijn warm eten op! Dan zeg ik altijd Heb je een lintworm Ofzo? Het lichaam vraagt dan om meer eten denk ik omdat het in de groei is. Hebben jullie kinderen dit ook? Of andere dingen als ze in de groei zijn?
een groeispurt merk ik hier wel een beetje, niet echt heel duidelijk, ze heeft dan ineens een maat groter inderdaad en erg veel honger en moeite met in slaap komen, vaak is dat maar een paar dagen en dan denk ik altijd achteraf, verrek, je bent weer groter soms merk ik ook helemaal niks........
Hij is nu ook 's nachts wakker terwijl hij altijd doorslaapt. Vanacht om 0.00 uur begon hij wat te jengelen, dus ik er even kijken zat meneer mooi te spelen in zijn bedje haha maar hij was toch wel heel erg moe en daarom begon hij te jengelen. dus heb hem onder de dekens gestopt en gezegd dat het nacht is en dat het dan geen speeltijd is haha en heb hem niet weer gehoord tot vanochtend half 8 misch heeft dit ook te maken met de groei
Ja hoor je kunt er hier de klok op gelijk zetten Eerst is het bunkeren Daarna veel slapen (vaak wel wat onrustiger) en dan zijn de kleertjes weer te klein. Groetjes Anita
Ja wij merken het vooral aan veel slapen overdag. Normaal heeft ze eigenlijk genoeg aan een powernap s morgens (ongeveer half uur, drie kwartier) en smiddags vaak langer anderhalf uur ofzo. Met zo'n groeispurt slaapt ze meestal sochtends ook minstens anderhalf a twee uur en smiddags kan ze zo drie uur onder zeil zijn. Op het KDV begonnen ze er dinsdag ook al over, dat ze vermoedelijk een spurtje aan het maken was. Omdat ze de laatste dagen best veel slaapt, zelfs op het KDV waar ze dus meestal "powernapt" Vorige week kwam ik op een ochtend bij haar bedje en dacht ineens "gut je ziet er ouder uit", mijn vriend had dat op dat moment ook. Net alsof ze in een nacht ineens heel erg is "gegroeid" (en dan bedoel ik niet in de lengte)
Luca ook! Veel, heel veel slapen, (vandaag weer heerlijk tot 9 uur!) En veel om eten vragen, heb me sinds gisteren voorgenomen maar wat meer ontbijt te geven, de heeele ochtend wilde hij eten! En straks maar weer een maatje groter aan.
Milan doet dat ook en zit er nu precies in volgens mij. Vorige week dronk hij heel slecht en sinds gister juist heel veel, meer dan normaal. En hij slaapt wel veel, maar daar gaat wel wat gehuil en gemopper aan vooraf, wat hij normaal niet zo doet. En sochtends wakker worden, dat hoor er bij hem echt bij. Om 5u wakker worden terwijl hij normaal tot half 10 kan slapen.
Dit had ik vanochtend! Haalde mijn zoon uit bed en ik keek hem aan en dacht echt Heey je hoofd is "dikker" en je wordt langer nu! Je kan het echt zien dan in ene. En normaal slaapt hij 1,5 uren a 2 uren overdag maar nu slaapt hij al 3 uren achterelkaar! en vanochtend was hij half 8 wakker ipv om 6 uur... En ontbijt heb ik inm ook uitgebreid met een 2e broodje wat helemaal op gaat en dan pakt hij ook nog wel eens mama's brood er bij als ik even niet kijk
De mijne is wel een stuk jonger dan jullie kindjes nog, maar aan hem merk ik het ook heel goed, hoor! Afgelopen week sliep hij ineens minstens 2 uur achter elkaar tussen alle voedingen (doet ie noooit!) en toen ik hem gisteren ging ophalen bij het KDV zat hij op de arm bij één van de leidsters en viel me ineens op hoe groot hij al geworden is! Dus gemeten, en ja hoor, weer ong. 5 cm erbij sinds de laatste meting bij het CB... Mijn babietje is geen babietje meer *snik*
Hier merken we het ook. En het lijkt ook steeds duidelijker te worden naarmate hij ouder wordt. Toevallig net weer midden in een spurt, of net voorbij. Hij heeft een paar weken flink gegeten, 's nachts soms een beetje huilen van groeipijn. Gelukkig niet te erg. Ik heb ook het idee dat zijn weerstand wat minder is. Wat vaker verkouden, of hangerig. En nu slaapt hij ook weer lekker, lange nachten, overdag ook lang. Je ziet het hier erg aan de kleren. Begin december had ik het idee dat hij uit 92 begon te groeien, half december met spoed 98 gehaald, omdat 92 echt te klein was. Maar inmiddels lijken die 98 shirts ook niet eens zo groot meer. Er zijn zelfs als een paar 104's uit de kast..
Dus ik ben niet de enige die dit voelt?! Hij wordt zo snel groot! Als ik dan iemand zie met een kindje van een paar weken mis ik dat echt. Al moet ik zeggen ddat het wel steeds leuker wordt. Lekker dubbel he
Herkenbaar hoor Ik heb dat nog steeds nu Ik mis het baby zijn soms enorm, Maar deze leeftijd van mijn zoon nu is ook Super! Vooral het praten e.d.
Oooh ja. Ik mis mijn babietje ook nog steeds wel! Zeker als ik terugdenk dat hij vorig jaar om deze tijd 4 maanden was... Oh wat is het snel gegaan!! Maar nu is het ook zo leuk, hij kan echt lol hebben en grappige dingen uithalen. En wat is er liever dan kusjes van je eigen kind?
Hahaha! Ja, hier precies hetzelfde, dus Ik mis inderdaad wel dat hele mini-mensje van de allereerste weken, maar tegelijk vind ik het ook zoooo gaaf te zien wat hij allemaal al kan, hoe hij op ons en zijn omgeving reageert, hoe hij de wereld ontdekt, etc. Het is gewoon heel dubbel. Dat kwetsbare van het begin is natuurlijk iets dat heel erg op je moedergevoel speelt, maar het ontwikkelen en leren en groter worden is gewoon gaaf!
Volgens mij zit mijn zoontje ook in een groeispurt nu...hij eet echt de oren van mijn hoofd, en ik moet hem nu om 22.30 zelfs nog een fles pap geven, want hij wordt dan gewoon wakker van de honger. Hij eet ineens ook weer zijn groentehap, terwijl hij die twee maanden lang pertinent heeft geweigerd. En verder slaapt hij extreem goed. Hij was al over op 1 slaapje, al was dat nét even te weinig, en nu slaapt hij weer 2 keer op een dag, waardoor hij een stuk vrolijker is. Heerlijk! Ik hoop dat deze groeispurt nog lang duurt
laatst hier ook.. veel slapen, veel drinken en 's morgens vroeg haal ik haar uit bed en het was net alsof ze ineens veel groter was.. dacht dat ik gek geworden was, maar mijn vriend zei het 's avonds ook al en nu heeft ze ineens rompers maat 74 nodig.. phew dacht al dat ik gek werd!
Hier ook hoor, vorige week is ze flink aan het bunkeren geweest (zelfs dat ze 2 dagen 6 flessen eisde ipv 4) en vanmorgen trok ik haar een broekje en een shirt aan en dacht, oke die zijn dus te kort aan het worden Dus ze is dus nu al langzaam in maat 74 aan het groeien, ach moet het van de vrolijke kant bekijken dat is bijna 2 maanden later als met haar broer (die zat met 4 maanden al in 74). Dat kleine baby zijn mis ik helemaal niet, maar misschien komt dat omdat Kinley een huilbaby was Groetjes anita
Ik merk het heel duidelijk aan mijn dochter van 3maanden. Ze wil heel veel drinken en haar ogen vallen na een uur alweer dicht, en kan ook minder goed tegen prikkels een aantal dagen. En dan opeens zit ze al in 74 ( eergisteren).