God,ik wordt hier echt verdrietig van... Ben je lekker onbezorgt zwanger,de tijd van je leven zou je zeggen... Nou niet dus...iedereen in de familie van mijn vriend is in vete lijkt wel; Wij hebben samen besloten dat ons kindje een peet-oom en een peet-tante krijgt. Omdat ik maar 1 zus heb,wordt die de peet-tante,zij vindt dat hartstikke leuk! Voor de peet-oom konden we kiezen uit de twee broers van mijn vriend. Zijn ene broer is pas 17 en zag het niet zo zitten,de andere broer was als een kind zo blij,zo is hij het geworden. Nu komt probleem 1: Mijn vriend heeft ook nog een zus. Die zus is nu zwaarbeledigt omdat zij geen peettante is geworden... Maar ik heb maar één zus,en zo hadden we van allebei de familie's 1 persoon als peet-oom/tante. Dit hebben wij geprobeert uit te leggen maar zij vindt het egoïstisch om uit 1 familie maar 1 persoon te kiezen. Zij vindt dat we zowel de peet-oom als tante uit dezelfde familie hadden moeten kiezen (háár familie dus) Daarna het volgende...we hadden het over 'wat als ons iets overkomt?' Wie zouden we dan aanstellen voor de zorg van ons kindje? Wij hebben het eerst aan de peetoom en tante gevraagt. De peetoom zag het niet zo zitten,zij willen zelf geen kinderen. Mijn zus en peettante zag het juist helemaal zitten,en na overleg met haar vriend waren zij de eerste optie. En jawel...mijn schoonmoeder is nu beledigt; zij heeft tenslotte al vier kids groot gebracht en dat moet je niet aan en onervaren stel overlaten blabla...Ze vindt het raar dat wij niet de beste personen zoeken en dat het ons niet uitmaakt hoe ons kind terecht komt. Ik vindt dat ze mijn zus heermee een beetje aanvalt,alsof zij niet goed zou zijn voor ons kind. En dan als laatste probeert mijn schoenmoeder mijn hele zwangerschap te regelen; We 'moeten' dit,we 'moeten' dat... We mogen geen pretecho,want dan is het geen verrassing meer, We moeten vernoemen van haar, enzovoorts enzovoorts. Ze vindt mijn zwangerschaps kleding niet mooi,nee,die moet je zelf maken. Ik wordt zó moe van alles,mijn vriend evengoed. Hij voelt zich lulig over het feit dat zijn familie een vete houdt met elkaar om ONZE zwangerschap! Zodra de genoemde personen in 1 kamer zitten,gaat het alleen nog maar over wie recht heeft op ons kind,lijkt wel...
jeetje zeg,dat is echt niet leuk! ik zou zoveel mogelijk kijken naar wat jullie willen,bv wel die pretcho en zelf je kleding bepalen. en ik zou ze toch proberen duidelijk te maken dat het toch JULLIE kindje is en dat jullie graag zelf dingen beslissen ,wel erg moeilijk hoor
Nou ben je mooi klaar mee zo'n famillie. Ik had het lekker stil gehouden wie de peetoom of tante werd. En het is zo toch eerlijk gegaan? Van zijn en jouw famillie. Die zus stelt zich aan, is haar probleem hoor laat lekker gaan. En de meeste schoonmoeders zijn nu eenmaal verschrikkelijk dus denk ook de jouwe. Heeft ze niks beters te doen zeg dan een zwangere treiteren..? Ik zou gewoon denken: einde discussie einde keuze, wie daarom boos wil blijven doet maar, maar ik laat me niet gek maken door ze. Jij bent nog altijd met je partner de belangrijksten in dit geheel. Altijd zo als iemand zwanger is, iedereen bemoeit zich er ongevraagd mee.
Meid toch, wat een rotsituatie. Als ik het zo lees, hebben jullie alles goed besproken en zo eerlijk mogelijk geregeld. En al is het nog niet zo eerlijk mogelijk, dan op de manier zoals JULLIE het willen. Laat je alsjeblief niet ompraten door je schoonfamilie maar doe de dingen zoals je het nu zegt en zoals jullie keuze is. Pff.... zo zonde van de je energie en van de blijdschap van de zwangerschap, maar de keuzes waar je het nu over hebt zijn keuzes voor het leven en je hebt alle recht om die op jullie manier te maken. Het is moeilijk om het te negeren, maar ik hoop dat je schoonfamilie over een tijdje de strijd opgeeft en zich neerlegt bij jullie keuzes. Sterkte ermee !
Sjonge wat een gemuts daar. Het is JULLIE kind dus JULLIE beslissen over wie wel en geen peetom/tante wordt en wie er wel en geen zorg voor je kind gaan dragen als er iets mocht gebeuren. En dat gemekker over geen pretecho enzo, dat is JOUW keuze, niet die van schoonma! Wat denken ze wel, zich bemoeien met JULLIE gezin... schandalig!
Deze gedachtes heb ik dus ook! Ik heb al eens -niet zo aardig- tegen mijn schoonmoeder gezegt dat ze zich buiten onze zwangerschap moet houden. Ik heb het idee dat ik haar zwangerschap moet beleven.Ze zegt namelijk zelf dat ze spijt heeft van hoe zij het vroeger gedaan heeft. En ik blijf ook zeker bij mijn keuzes,ik vindt het alleen vervelend dat de mensen uit mijn schoonfamilie ruziën over wie recht heeft op ONS kind,alsof wij er niet meer zijn... Dan denk ik echt;en ik moet later als ons kind drie is,hem/haar gezellig laten logeren bij oma?!
Ik zou niet eens ingaan op die discussies... het is jullie kind en niet van hun.. hun hebben helemaal niks te zeggen over hoe jullie het allemaal regelen!
Als ik dit zo hoor zou ik de voogdij maar goed laten beschrijven bij de notaris, voor het geval je wat overkomt. Als je dat niet doet en er overkomt je wat, heb je best kans dat ze proberen alsnog voogdij te krijgen.
meid, zorg dat alles goed op papier staat. Wij hebben nu ook voogden uitgekozen en wij hebben toch echt geen onze ouders als voogd aangesteld hoor! Kom nou... Hoe jullie het willen regelen is jullie zaak! Mag ik vragen, wonen jullie bij je schoonouders in of zo? Want die indruk heb ik eigenlijk een beetje...
Ohhh wat erg zeg die types die denken dat alles maar moet gaan zoals zij het willen omdat het volgens hun de beste manier is. Ik vind het een hele goede keuze die je hebt gemaakt om de broer van je vriend als peetoom te nemen en je eigen zus als peettante die ken namelijk het beste . En wat een kinderachtig gedrag zeg van je schoonzus om zich zo op te stellen laat haar maar lekker beledigt zijn zou ik zeggen. Ik ben al eens eerder getrouwd geweest ( helaas) en mijn ex schoonmoeder was er ook zo eentje die ging even bepalen hoe ik mijn ongeboren kind moest gaan noemen en toen hij geboren was en vertelde hoe hij heette zij ze glashard wat een achterlijke naam zeg noem hem maar Daniel word hij ook niet mee gepest . JULLIE bepalen het leven van jullie kindje en niemand anders dan zijn er maar mensen op hun ziel getrapt jullie zijn de ouders en niet je schoonfamilie. Ik zou idd bij de notaris de dingen maar goed gaan regelen. liefs Jet
Uhm misschien een rare vraag, maar een peet-oom en -tante zijn die niet juist voor als er wat gebeurd met jullie? Wat ontzettend jammer dat er zo'n geruzie is over jullie kindje.. Ik hoop dat het alsnog oplost. Maar 1 ding, het is JULLIE kindje en JULLIE keuze... Succes!
Jee Timiris... Wat een verhaal. Maar je hebt gelijk dat je uit iedere familie 1 persoon kiest. Zo zou ik dat ook doen. En het is dan toch logisch dat jouw enige zus peettante wordt? Als (schoon)familie moet je daar buiten blijven. Dit is iets tussen jouw mannetje en jou! Zo kun je toch niet genieten! En jouw schoonmoeder is niet echt eerlijk bezig. Ze moet zich niet zoveel met jullie bemoeien. Jullie starten een gezinnetje en zijn dus oud en wijs genoeg om zelf beslissingen te nemen. Waar dit ook over gaat. Kleding of namen. Ik wil je heel erg veel succes en sterkte wensen meid!
Schoonfamilie het zou verboden moeten worden, Meid ik begrijp het helemaal en hoe je je eronder voelt. Heel veel sterkte en succes en lekker dwars blijven liggen doe ik ook haha en hopelijk laten ze je dan met rust.
Ik kan nu nog een helehoop wegslikken van mijn schoonma, maar dit zou ik echt niet pikken, dan wordt het DAPHNE de HEKS!
Wat een gedoe ja. Pff zou er ook gek van worden. Ben er helemaal geen goede voor! Ik zou als ik jullie was (jij en je vriend) je 'strenger' opstellen. Jullie maken toch uit wat jullie kiezen ed. Als ik je verhaal lees dan kan ik er alleen maar uit opmaken dat je gelijk hebt echt! Wat een flauw gedoe van je schoonzus en schoonmoeder. Jullie kunnen op een nette en vriendelijke manier aangeven dat jullie bepaalde dingen graag zélf beslissen. Het is JULLIE kindje. Het lijkt wel of er onbewust een druk op je baby wordt gelegd. Duidelijk zijn, anders wordt het denk ik alleen nog maar moeilijker. Als je baby er is straks heb je héél andere dingen aan je hoofd. Succes!
ook ik heb zo'n fantastisch leuke schoonmoeder en schoonzus! ze zijn beiden echt de meest vreselijke mensen die ik in heel mijn leven heb ontmoet en ik heb al veel mensen ontmoet van verschillende rangen en standen maar hoe zij ook zijn dat slaat voor mij alles... ik ben van alles de schuldige... ik heb me laten zwanger maken door haar zoon en hem zo gestrikt... blablabla terwijl wij wel degelijk samen voor deze zwangerschap zijn gegaan! we hadden zelfs al een naam enzo nog voor ik zwanger werd! mijn ventje was al dat gedoe kotsbeu en heeft gewoon gezegd tegen zijn moeder en zus dat als ze niet zouden ophouden met mij aan te vallen dat hij niets meer met hen wilde te maken hebben! zijn zus gedraagt zich en daar hebben we dus nog contact mee maar zijn moeder nam hem niet au serieux en zij is de laatste keer toen we haar zagen ergens in juni echt flink tekeer tegen me gegaan (gelukkig toen didier erbij was) en toen was voor hem de kous af en sindsdien hebben we haar niet meer gehoord of gezien. het leven is veel te kort om je energie te steken in mensen die het niet met je menen en alleen maar zorgen voor spanning! ik zeg niet dat het moet leiden tot een breuk want dat is nooit fijn! ben ik ook geen voorstander van helemaal niet! maar als er geen andere weg is, als mensen je niet op een gewone manier kunnen behandelen dan is een breuk wel beter dan jezelf er ziek over te maken.... trouwens dat komt niemand ten goede! veel sterkte! Sig
goh meid, wat vervelend voor jullie. Mijn schoonmoeder heeft ook zo iets geprobeerd, meer in de zin... jullie kindje krijgt toch een Nederlandse naam hoop ik? (mijn man is Nederlander en ik ben Marokkaanse).... toen is het beest in mij losgekomen... eerst moest mijn man wat tegen haar zeggen van mij, dat ze zich er niet mee moet bemoeien, en daarna kreeg ze de volle laag van mij! Mijn advies: Negeren, niet op hun ingaan, je kunt natuurlijk ook aan je vriend vragen of hij met hun praat ( afzonderlijk van elkaar) en dan duidelijk maken dat jullie hier geen zin in hebben. Ik heb uit ervaring gemerkt dat een schoonmoeder sneller iets aanneemt van haar zoon of dochter dan schoondochter. Laat het varen, en houdt je lekker bezig met die kleine van jullie dat is op dit moment het belangrijkst toch! Sterkte! En een knuffel Najet {alweer 20.3 weken zwanger!}
Zelfs al zou je het niet beschrijven (in dit geval denk ik dat je er goed aan doet dit op papier vast te laten stellen) dan nog zouden de instanties (die er dan ook bij betrokken worden) ervoor kiezen het kindje in de meest 'normale' stituatie onder te brengen. Zij kiezen dus eerder voor een broer/zus die het kindje in huis neemt dan de grootouders tenzij ze die keuze natuurlijk niet hebben. En voor de rest laat ze lekker hoog en laag springen het is jullie kindje dus jullie beslissing. Als ze weer erover beginnen dan zou ik me gewoon laten ontvallen dat het "MIJN/ONS" kind is. Groetjes Anita
Het is bij ons in de familie ook zo. Mijn man heeft 1 broer en 1 zus en ik heb maar 1 zus. Omdat ik niet weet wie er aan mijn kant anders peet oom of tante zou moeten worden, wordt het automatisch mijn zus. Ik vind het namelijk wel eerlijk om van allebei de families een iemand te nemen. We zijn er alleen nog niet uit wie de voogd ozu moeten worden. Mijn schoonzus en zwager waren in het begin de beste keus, maar aangezien zij niet open staan tegen onze zwangerschap, worden zij het waarschijnlijk niet. Je moet zelf doen wat jij denkt dat goed is en je niet laten beinvloeden door familie of schoonfamilie. Onze levens zijn daar een lange tiijd door bepaald en we zijn daar alleen maar slechter van geworden. Kies je eigen pad, dat is wat ik je mee wilt geven en je moet daar nu mee beginnen want ander sgaan zij je kind straks ook nog opvoeden en ze hebben echt het recht niet. Pas goed op jezelf. jij bent de moeder en weet het beste hoe of wat. Liefs tascha
Meid wat een gedoe, gatsiedarrie, daar zit je nou echt op te wachten Weet je waar het denk ik ook door komt? Doordat het haar zoon is die een kind krijgt en niet haar dochter. Het is toch een (beetje) anders of het je dochter is die ook echt het kindje draagt of het de vriendin is van je zoon denk ik. Daardoor heeft de familie van je vriend het idee dat jouw familie wordt voorgetrokken, terwijl jullie het juist zo eerlijk mogelijk proberen te doen! Is dit het eerste kleinkind van je schoonmoeder? Ik denk dat ze gewoon wat jaloers is en graag wat meer in het middelpunt had willen staan als oma. Ik weet namelijk van mijn schoonmoeder dat ze het altijd jammer heeft gevonden dat ze geen dochter heeft gekregen, maar alleen 3 jongens. Ze had het erg leuk gevonden om dingen zoals trouwen en zwangerschap met een dochter mee te maken, jongens gaan toch minder snel babyshoppen met hun moeder he Ik merk nu ook zelf dat het voor mijn ouders anders is als voor mijn schoonouders. Maar goed, waar het dan ook aan ligt het is wel hun probleem en niet het jouwe, al begint het er zo wel op te lijken Misschien kan je vriend proberen uit te leggen dat het niet leuk overkomt waar ze mee bezig zijn en dat de familie jullie keuzes maar heeft te accepteren