Jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door amarilys, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik denk dat jij je nog nooit hebt verdiept in de 'andere kant'.

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mag ik vragen wat nou eigenlijk je bedoeling is met dit topic?
    Wil je gewoon een relletje schoppen? Dan ben je aardig op weg, bravo!
    Ik ga niet teveel reageren hoor, is me de tijd en de moeite niet waard. Maar ik heb een eigen bedrijf, verdien meer dan genoeg, rij een ENORME asobak maar hou me wel aan de snelheden en parkeer niet fout. Zoals ik al eerder zei, dat heeft niet met inkomen te maken maar met verstand.
    Maar dat je nu iemand met een grote auto een verkeershufter noemt is me een raadsel. Misschien eens een oogmeting laten doen? Dan zie je dat heel wat volk in kleine, aftandse, autootjes zich echt niet heel netjes gedraagt in het verkeer.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is je mening ergens op gefundeerd?
    Ik zit namelijk veel op de weg voor mijn werk, (zo'n 30.000 km per jaar), en ik zie niet alleen de dure bakken hard rijden, (alhoewel je doorgaans ervan uit kunt gaan dat elke (nieuwe) Audi, Mercedes en BMW te hard rijden. Op die auto's zou gewoon een verkeersveiligheidstoeslag moeten komen, of een standaard snelheidsbeperker ofzo....
    Maar daarnaast zijn het vaak ook de jonge gasten en de asocialere types die veel en veel te hard rijden.
    Stuk voor stuk mensen trouwens die in het dagelijks leven niet heel veel op hebben met rekening houden met een ander....
    (En dan heb ik het dus niet over 10-20 km te hard rijden op de snelweg).

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en hoezo profiteren ze daarvan dan?
    hypotheekaftrek dat kan kloppen, maarja ze kopen ook een huis, als je huurt heb je die aftrek niet maar krijg je wel weer huurtoeslag, dus ik zie het verschil niet zo? en studie? die moet je toch echt zelf betalen hoor! giften als je rijk bent? goh ben ik benieuwd waar je die vandaan haalt? alimentatie? dat is alleen als je gescheiden bent met kinderen en dan is het nog maar de vraag of diegene het kan missen, en dan nog heb je echt geen vetpot! iemand die "rijk" is zou zelf nieteens alimentatie willen. en het zelf wel betalen voor zijn kinderen zonder de ander dat te laten doen.

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wij zijn ook echt niet rijk (qua geld dan, want ik voel me wel rijk). Maar ik ben het totaal niet met je gedachte wijze eens.

Ik vind dat goedverdienende mensen genoeg betalen, en die hoeven echt niet meer te gaan betalen.
    Ze werken er kei hard voor en hebben 9 van de 10x niet een 9 tot 5 baan, zijn nooit afgewerkt.

En als iemand zoals jij 3km te hard rijd, sorry hoor kinderen doodrijden? Dan kan zelfs gebeuren als je te zacht rijd:S

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wat precies is er eerlijk aan om mijn boete 10 keer hoger te maken dan mijn buurvrouw die minder verdiend (wellicht parttime ook, vandaar het minder verdienen). Wat is de volgende stap ... de gevangenisstraf voor rijkeren langer maken (want die kunnen prima een jaartje langer zonder inkomen, ze hebben het tenslotte op de bank staan) dan de armen? Of mijn boodschappen bij AH 10 keer duurder maken? Of laten we een complete set Burgelijk Wetboek voor rijken in het leven roepen ... BW-A (voor de armen) en BE-R (voor de rijken)??

Wat een onzalig idioot en belachelijk idee. Wil je geen boete, hou je je maar aan de regels.

7. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Zou je het echt minder erg vinden als Jan Modaal 1 van jouw kinderen doodrijd?
    Het is erg als er negatief gedacht wordt over mensen met een uitkering, maar het is goed als er negatief gedacht wordt over mensen met een hoog inkomen?

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zeg ik dat dan? het gaat hier om verkeersboetes he, niet om kinderen doodrijden;) en nee ik heb zeker niet op de sp gestemd, vind namelijk dat de armere mensen al genoeg tegemoetkoming krijgen. en ik ben echt niet de beroerdste hoor! maar het moet niet TE gek worden natuurlijk.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja daar komt het op neer he... de mensen met minder zijn zo zielig, en de rijken worden afgebrand tot op het bot... is gewoon pure afgunst! en niet wetende hoe het precies in elkaar steekt als je meer geld te besteden hebt. wat je daar allemaal voor moet doen en betalen.... vind dit topic echt het domste wat ik ooit heb gelezen hier. is nergens op gebasseerd en uit alleen opmerkingen naar de rijkere samenleving en dat zij wel even alles mogen betalen voor de mensen die het minder hebben want hey, ze hebben toch zat geld... dus waarom niet weggeven he,....

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Amarylis, iemand met een uitkering kan net zo goed je kind doodrijden. Ik begrijp niet waarom dat perse een rijke stinkerd moet zijn. Hier in de buurt rijden meerdere mensen met een uitkering in een Audi. Je zou denken dat zij dat niet kunnen betalen, maar op de een of andere (louche) manier is het hen toch gelukt.

Ik vind dat je voor een deel zelf verantwoordelijk bent voor hoe je erbij zit. Ik heb zelf een Wajong-uitkering, maar doe keihard mijn best om toch te werken. Mijn vriend is op latere leeftijd terug naar school gegaan zodat we het het financieel niet heel slecht hebben nu, maar daar heeft hij wel hard voor gewerkt. Ik vind dan ook niet dat je mensen met een iets hoger inkomen dan gemiddeld moet straffen voor het feit dat ze doorgeleerd hebben en hard werken.

Ja de hele rijke mensen zouden wel meer kunnen missen, maar vaak pak je met dit soort maatregelen zoals jij beschrijft, juist degenen die net boven modaal verdienen. En geloof me, zo rijk hebben die het ook niet!

11. amarilys

amarilys Niet meer actief

Ja inderdaad ik heb een waouitkering ,het maak me niks uit dat er mensen veel verdienen,maar ik wil gewoon een eerlijk systeem in nederland zoals we onze kinderen ook willen leren eerlijkheid duurt het langst.
    Jullie denken dat mensen met een uitkering het makkelijk hebben dus niet.
    Ben ik ziek ja pech geen medicijnen kan geen eigen risio betalen, bijna al het geld gaat op aan rekeningen ,en ja zonder toeslagen stond ik nu op straat net als zoveel andere mensen.
    Veel mensen denken wat een luie varkens die een uitkering hebben ik heb er niet om gevraagt hoor.
    Maar dan ben ik niet minder dan jullie hoor.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou TS, waar blijf je met je antwoorden?
    Ben benieuwd.

edit: aha daar dus.

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

eeeh fl**K**R is een end op zeg;) wij zijn dan wel goede verdieners maar weet jij ( nee dat weet je niet anders zou je zoiets doms niet opschrijven:x) hoeveel belasting wij iedere drie maanden moeten afdragen? nou zou jouw zeggendat is heeeeeeel veel. en daar werken wij onskapot voor6 dagen inde week 14 uur per dag!:x;)

14. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Er is niemand die zegt dat mensen met een uitkering luie varkens zijn! Mijn ouders hebben het nooit breed gehad, hebben zelfs financiele problemen, maar nemen wel hun verantwoordelijkheid door te zorgen dat er in elk geval geen boetes komen! Daarbij geef je aan dat er een eerlijk systeem moet komen? Eerlijk is dan dat degene die er keihard voor werken ook maar veel meer moeten betalen voor mensen die minder hard (kunnen) werken? Zoals nu al gebeurt bedoel je???
    Het gaat om eerlijkheid toch? Eerlijk is dat degene die dezelfde overtreding maken, hetzelfde ervoor moeten betalen...

15. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Dus ik moet mijn kinderen maar vertellen dat ze niet te veel door moeten studeren omdat ze dan moeten betalen voor degene die bijvoorbeeld geen zin meer in school hadden?
    We betalen allemaal al voor elkaar en de 1 betaalt meer als een ander. Maar om dit door te voeren in bekeuringen vind ik ten eerste vergezocht en ten tweede niet eerlijk, terwijl jij een eerlijk systeem wil? Moet er dan ook maar een Aldi verbod komen voor mensen met een hoog inkomen?

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Niemand zegt dat jij minder bent dan een ander.
    Als je goed leest, zie je dat ikzelf ook een Wajong-uitkering heb.
    En ik heb zelf mijn opleiding betaald, net zoals mijn vriend, door heel zuinig aan te doen, want rijke ouders hebben we niet!

Maar eerlijkheid duurt inderdaad het langst, dus zolang jij je kinderen leert dat ze zich aan de regels houden omdat het anders (veel) geld kost, dan is er toch niets oneerlijks aan?

Ik vind het oneerlijker als ik voor dezelfde overtreding als jij meer moet betalen omdat ik wat meer verdien. Dan stop ik namelijk toch per direct met werken? Dan houdt jouw wao-uitkering ook snel op hoor, want als alle 'rijkere' mensen dit doen, is er ook geen geld meer voor een sociaal vangnet.

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Eerlijkheid? Als 2 mensen 10km te hard rijden.
    persoon 1 moet 5 euro betalen
    persoon 2 moet 50 euro betalen.
    Wat is dan eerlijkheid?

Als je 2 kinderen hebt krijgen die neem ik aan ook dezelfde 'straf' voor iets wat ze verkeerd doen?
    Die ga je toch ook niet beoordelen op slimheid ofzo?

Komop zeg....

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee daar heb ik idd niet op gestemd. en weet je waarom? omdat ik dus walg zoals types net als jij. zal maar niet zeggen hoe ik jouw noem;)

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoge inkomens kunnen dat van de hoogste belastingschijf aftrekken en krijgen dus op elke 100 euro die ze af kunnen trekken, 52 euro terug.
    Een laag inkomen kan maar 30% aftrekken en krijgt dus op elke 100 euro maar 30 euro terug.
    En dat geldt dus voor al je aftrekposten: studiekosten, ziektekosten, alimentatie, hypotheekrente, giften die je doet....

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Duidelijk TS, het gaat jou dus zo te lezen totaal niet alleen om inkomensafhankelijke boetes, maar om nog veel meer dingen waarvan je vindt dat het allemaal maar oneerlijk is verdeeld in de wereld. Tja, de waarheid ( en dus het echte leven) is soms hard, om het maar in je eigen woorden te zeggen.

Mijn laatste bericht hier in dit topic.

Deel Deze Pagina