Mijn man en ik zijn nog steeds niet uit de naam en nu zagen we gisteren een naam die we allebei mooi vinden, maar ik vraag me af of het wel mooi is bij mijn zoontjes naam. Mijn zoontje heet Danian, gewoon op zijn Nederlands uitgesproken, en de naam die we mooi vinden voor onze dochter is Daya. Wat vinden jullie kan dit samen?
Ik vind het niet zo mooi bij elkaar, teveel op elkaar lijkend. Maar als jullie het mooi vinden gewoon doen hoor!
Ik vind het een leuke naam en ook leuk bij elkaar! Ik vind het niet te veel op elkaar lijken omdat de een drie lettergrepen is als je het uitspreekt en de ander maar twee, dat geeft toch wat verschil.
Ik vindt Danian & Daya ook wat te veel op elkaar lijken. En Danian & Lynne vindt ik niet bij elkaar passen. Haha een zeurder ben ik he?!
Wat vind je dan van Danian & Dayalynn/Dayalin? Ik vind Danian & Daya op zich best goed kunnen hoor. Je zal de namen nu misschien vaak samen uitspreken, maar uiteindelijk gaan ze hun eigen weg, en het is jammer als je niet de naam kan kiezen die je echt mooi vind. Als het nu Dana was vond ik het teveel op elkaar lijken. Lynne vind ik trouwens ook heel erg mooi. Maar ik zou het wel gewoon uitspreken als lin. Je zou ook nog kunnen overwegen om Daya in 't engels uit te spreken (deejja). Of evt. Deya schrijven. Hoewel ik Daya wel mooier vind. Of evt. Diya?
We willen de naam wel op zijn nederlands hebben. Dayalinn hebben we ook al aangedacht, het blijft moeilijk.