Hallo allemaal, Wij zijn er nog steeds niet helemaal uit. Een jongen wordt Ibe, Iben of T(h)ijn. Wat denken jullie? Voor een meisje vinden wel Fien wel leuk, maar de beste vrienden van mijn broer, hun hond heet ook Fien. Is dat niet raar? Ik zie die mensen regelmatig. Andere kanshebbers zijn Flore, Floor, R(h)une en Luna. Overigens nog een vraagje, hoe spreken jullie de naam 'Finne' uit? echt Finne, of Fin (e valt weg). Niet dat we die naam overwegen (We hebben al een Finley) Wat vinden jullie?
Thijn, Thijn, Thijn! Mooi! Ibe en Iben vind ik zelf niet mooi Finley en Milan wel trouwens!!! Fien vind ik ook mooi, Fiene nog mooier. Het zou wel een beetje als apart ervaren kunnen worden door die mensen met die hond, maar het zou jammer zijn als je de allermooiste naam in jouw ogen dan laat liggen. Mensen die jullie Fien leren kennen - op dagverblijf, kleuterschool, sport - zullen dat allemaal niet weten. En op de langetermijn... Voor nu wel wat ongemakkelijk ja. Zou je het er met die mensen met die hond over kunnen/willen hebben, of andere kennissen die hen ook kennen? Floor vind ik ook mooi, en Luna ook wel, de andere twee niet. Rune in het Engels is wel een mooi woord maar als naam in Nederland... nee Finne zeg ik als Finne nu omdat je stukje in het Nederlands staat. Als je het in het Engels geschreven had zou ik Finn gezegd hebben. Puur context dus hoe ik dat uitspreek!
Voor een jongen vind ik Iben of Tijn het leukst...denk dat ik Tijn leuker vind dan Iben, vooral in uitspraak. In combinatie met Finley vind ik Fien niet zo leuk... Rune vind ik een jongensnaam, dus zou ik ook niet voor kiezen voor een meisje. Aan de andere kant zijn jullie Finley en Quinn ook meisjes zijn, is het misschien juist wel leuk? Vind het wel een (erg) leuke naam (als je het uitspreekt als Runuh, niet als Roenuh - wat volgens mij wel de officiële uitspraak is). Luna vind ik wel leuk, maar Lune vind ik leuker. Floor vind ik wel oké, Flore vind ik niet zo lekker uitspreken. Finne zou ik uitspreken als Finnuh.
Thijn! Leuk! Wel met de H ertussen. Zonder H (Tijn) vind ik de naam op de een of andere manier "onaf" lijken. Rune vind ik persoonlijk een jongensnaam. Waarschijnlijk omdat ik een jongentje ken die zo heet. Voor een meisje vind ik Fien niet zo. Terwijl ik Fiene wel weer leuk vind. Wat vind je van Mare(n)? En oh ja Finne spreek ik uit als "finnuh".
Bedankt allemaal voor jullie mening! Rune spreken we uit als Ruunuh (doffe e), niet als Roene. Vinden jullie Ibe trouwens een jongensnaam, of een meisjesnaam? Mare vind ik zelf niet zo leuk. Zouden jullie Rune met of zonder h schrijven? (Rune - Rhune) voor een meisje. Lune vinden we ook wel leuk, maar Rune en Luna ook. (Luunuh maar wel Loena, Loenuh vind ik dan weer niks.) Fien hebben we dan toch geschrapt. We hebben nog andere, mooie namen op ons lijstje, dat we het onszelf toch niet lastig willen maken. Jongens: Ibe, Iben, Tijn, Thijn. Meisjes: Rune, Rhune, Flore, Luna -> Ibe, is dat volgens jullie een jongens of meisjes naam? Heb ergens gelezen dat het ook voor meisjes kan? Ik heb twee unisex namen voor m'n meisjes, ik zou het sneu vinden als mijn ene zoon dan duidelijk een jongensnaam heeft en de andere dan een 'meisjesnaam'. -> In zou precies Tijn zonder H willen schrijven (als we daarvoor gaan) omdat ander iedereen 5 letters heeft, behalve Finley. Of zouden jullie daar niet op letten? -> We zitten te denken om Floor te schrappen. Flore kunnen we ook Floor noemen als afkorting, net als dat Finley soms Finn wordt. Moeilijk dit!! Misschien een polletje maken?
Ik zou bij de schrijfwijze van T(h)ijn kijken naar wat je mooier vind, niet naar aantal letters.. Ik vind zelf Thijn mooier.. Rhune vind ik een mooie naam, net als Rhodé.. Succes met kiezen.. Ibe, Iben is niet zo mijn smaak..
Finley, Milan, Quinn en Iben vind ik het best klinken. En van Ibe, Iben en Tijn vind ik Iben ook de leukste naam. Tijn / Thijn vind ik helemaal niks. Teie / Tije / Teije / Theie / Thije / Theije vind ik mooier. Ibe een echte jongensnaam, maar niet super - vind Iben mooier (en meer 'af') Fien zou ik zelf niet doen, vanwege die hond en omdat ik het vind lijken op een combi van Finley & Quinn. Rune (of Runa - vind ik iets meer voor een meisje dan Rune) vind ik de leukste optie qua meisjesnamen, zonder h dus. Floor (vloer) zou ik niet doen. Flore vind ik niet zo. Finne spreek ik uit als finnuh, Fynne als Fin.
Ik ga voor Tijn en Luna. Zou zelf niet voor Fien kiezen als je hond/baasjes Fien regelmatig ziet. Finne zou ik met E uit spreken