Wat fijn voor hem dat hij mijn vriend niet is Maar zonder gekheid. Dit kan natuurlijk niet. Het is niet alleen de drank, het gaat erom dat hij jou duidelijk laat merken dat je vooral niet op hem moet bouwen. Je hebt hem nodig voor de mental support tijdens je bevalling. En je wilt er nu al zeker van zijn wat je aan hem hebt. En in plaats van jou overtuigen dat hij er voor je is en je steunt geeft hij alleen maar meer verwarring. Ik vind het behoorlijk egoïstisch van hem. Ik heb geen tips voor je helaas. Heb gewoon geen hoge pet op van mannen die hun vrouw zo weinig zekerheid en steun geven bij zo'n belangrijke gebeurtenis. Dus als je het met praten en uitleggen al niet voor elkaar krijgt... bah!
Ik heb afgesproken met mn vriend dat hij een maand van te voren helemaal niks meer drinkt, en tot die tijd drinkt hij nooit meer dan waarmee hij mag rijden. Gelukkig vind hij dit zelf ook belangrijk, en kwam dit ook grotendeels bij hem zelf vandaan.
4 flessen bier overdag? Sorry dat vind ik echt heel veel tenzij een feestje ofzo natuurlijk. Een vriendin van mij is bevallen in 1,5 uur dus tijd zat is er niet altijd. Stel je moet naar het ziekenhuis en meneer is nog aangeschoten lekker gevaarlijk! Ik zou het hem toch aan het verstand proberen te brengen!
Marietje, drinkt hij elke dag dan of heb je het nu over het weekend? Ik vind zijn opmerking over de bevalling wel heeeel erg fout en snap heel goed dat je daar mee zit. Hoe was dit voor je zwangerschap? En mag ik vragen hoe oud hij is..? (Niet dat dat nu heel veel uit maakt, maar op 19 jarige leeftijd "kunnen" mannen een stuk onvolwassener zijn. Toen je het Vd week over die ruzie had dacht ik dat dit meer een incident was, maar zoals ik je nu lees is dit echt een probleem. Niet fijn, zeker niet nu je met de laatste loodjes bezig bent. Ik wou dat ik hem kon wakker schudden voor je, maar helaas.. Ik hoop dat hij spijt als haren op zijn hoofd krijgt van deze opmerking en toch echt zijn excuus gaat maken.... Een bevalling is zeker iets waar hij echt bij MOET zijn! Jij draagt zijn kind 9 maanden lang, baart het en je moet er nog vanaf zien te komen zonder kleerscheuren... Kleine moeite om je bij te staan! Sterkte meid! Knuff
Ik verwacht hier hetzelfde probleem, ik heb voor mezelf besloten dat meneer dan ook niet mee hoeft naar het ziekenhuis als hij me niet zelf kan rijden. Spijt me zeer hoor maar de kerel kan naar mijn mening echt wel een weekend en desnoods 4 weekenden zonder bier! kan me er nu al boos over maken en het is hoera nog niet eens zover
Egoïst zeg! Laat hem lekker de reacties lezen hier, wat een flauwekul. Als hij zijn bier nog niet eens kan laten staan voor 3 weken :x hij moet eens prioriteiten leren stellen. Bovendien is zoveel bier (per dag?) Ook echt niet normaal hoor... zo wordt hij alcoholist. Schakel anders zijn ouders in of vrienden ofzo die hem aan zijn verstand kunnen peuteren dat hij ook dingen moet laten. Nu en in de toekomst! Aanpassing is vereist!
Manlief drinkt ook dagelijks zijn biertje, maar hij wist dat vanaf 36-37w max 2 per dag was omdat hij ten alle tijde naar het zh moest kunnen rijden. En dat ging toen perfect. Als je elke keer ruzie hebt, probeer het eens met een brief?
helaas is ie al 35 saffira... zou je niet zeggen. zijn ouders en vrienden heeft geen zin. ouders zijn alle twee ook hartstikke egoistisch (appel valt niet ver van de boom) en zijn vrienden zijn ook een stel kleuters soms. Ik heb het er net nog ff met m over gehad wat hij nou precies bedoelde. Het blijkt dus dat ie er als een berg tegenop ziet, tegen de bevalling. Ik heb gewoon tegen m gezegd dat hij er echt bij moet zijn, omdat dat voor mij heel belangrijk is. dat ik het zonder zijn steun ook misschien niet ga redden. En dat het voor zijn band met de kleine ook heel belangrijk is. denk dat dat kwartje nu wel gevallen is. nu de drank nog.... een biertje per dag vind ik ook wel veel hoor. Maar vind het gewoon het aller belangrijkste dat hij zn verantwoordelijkheid neemt.
Hier dronk mijn man de laatste twee weken helemaal niets meer. En niet iedere bevalling kondigt zich ruim van te voren aan. hier eerste wee om zeven uur en kwart voor elf is onze zoon geboren. (overdag nergens last van zelfs nog wezen winkelen.)
oeeeh dit zou bij mij ook echt in het verkeerde keelgat schieten!! Jij mag negen maanden niet alcohol drinken (en daarna ook nog een poos niet als je BV gaat geven) en hij kan niet eens even een aantal weken minderen?? Daar zou ik dus ook flink pissig over worden!! Wat is precies zijn beweegreden? dat hij het niet erg vind om met bier op achter het stuur te gaan zitten? en jou, je kindje én andere weggebruikers in gevaar brengt? Of dat hij dan serieus gewoon niet meegaat naar het ziekenhuis?? Echt belachelijk!
ik snap het ook niet. het was een keus van ons samen. we wouden de kleine samen. misschien is het een soort van koudwater vrees of krijgt ie het ineens verschrikkelijk benauwd ofzo. ik weet het ook niet... ik vind het ook heel onverantwoordelijk om dan ons kind op die manier te gaan vervoeren. en hij moet gewoon nuchter zijn bij de bevalling, zo moeilijk is dat toch niet??!!
Wat een vervelende situatie! Maar ik geef jou echt volledig gelijk!!! Als ik het zo lees is hij gewoon bang voor de veranderingen en voor de bevalling! Dat is wel te begrijpen, maar zoals hij er mee omgaat is niet goed. Ik zou er over blijven praten. Misschien proberen te begrijpen wat zijn beweeg reden is, en niet proberen te overtuigen van jouw mening. Vertel wat je voelt en wat je denkt en waar jij bang voor bent. Het kan soms helpen om de beschuldigingen uit een gesprek weg te laten. Ik vind het ook wel schokkend dat hij zo aan zijn bier gehecht is! Dat is niet gezond... Maar ik ben sowieso nogal anti alcohol...
Vind je verhaal erg triest en hoop ook dat hij hierin 180 graden zal omdraaien. Het zou toch wat zijn dat je met de ambulance opgehaald moet worden omdat je man te veel gedronken heeft om te kunnen rijden... Diep triest.. Sterkte meis en veel succes met je bevalling!
Mijn vriend weet hoe ik tegen alcohol(mis)gebruik aankijk, en wil sowiso niet dat ie veel drinkt. Dit omdat er in mijn én zijn familie alcoholverslaving bekend is. Gelukkig drinkt hij zelden tot nooit, en al helemaal niet als ik me niet goed voel of hoog zwanger zou zijn. Succes, ik hoop dat hij het nog gaat inzien!
Ik heb hem duidelijk gezegd dat er niet meer gedronken werd 3 weken voor de uitgerekende datum. Misschien een beetje bitcherig van me, maar 1: ik wilde niet dat hij mij naar het ziekenhuis zou rijden als hij gedronken had. 2: ik had ook geen zin in een bier lucht naast me als ik moest bevallen. Hij dronk trouwens ook geen alcohol meer die 3 weken voor de uitgerekende datum, en nu nog steeds niet gelukkig.
Marietje: hopelijk is het kwartje wat betreft de bevalling gevallen. Net nog even aan m'n vriend gevraagd of hij de uitspraak van je vriend herkent, dat gevoel van er tegenop zien.. Ik dacht misschien hebben meer mannen dat, maar hij kon zich er niets bij voorstellen.. Mijn vriend kan ook een hork zijn hoor, maar wat dit betreft kan ik wel op hem rekenen. Ik vind het erg vervelend voor jou dat je je laatste weken zo in gaat. Hopelijk valt het 2e kwartje ook wat betreft het biertje... Ik denk wel dat het absoluut niet meewerkt dat jouw vriend zulke ouders heeft en ook zijn vrienden niet echt mee werken dus.... Zou een hoop schelen als hij vrienden heeft die weten wat verantwoordelijkheid nemen is... Hebben jouw ouders geen invloed op hem..? Ik hoop dat jullie er samen uit komen voordat de kleine zich aan dient, zodat je straks lekker van je kleintje kan genieten..
Hier ook de afspraak met mijn partner gemaakt dat hij 1/ vanaf week 37 max 1 biertje zou drinken (per drie dagen ongeveer) 2/ hij ten allen tijde zn mobiletje bij de hand had wanneer hij onderweg was met de honden. Hij had er een handje van om teveel te drinken na de traingen en daarnaast liet hij standaard zn mobiel in de auto liggen. Nou dat heeft ie toch echt mooi wel gedaan hoor! Ik zou je vriend inderdaad aangeven dat jij al negen maanden jezelf allerlei dingen ontzegt voor jullie mooie wondertje... en dat hij zich dan maar 3 tot max 5 weken (bij overtijd lopen) moet inhouden qua alcohol... en dat hij dat prima kan, getuige het offshore verhaal.
Noujaaa... Dat dit uberhaupt ter discussie staat is natuurlijk belachelijk! Hij zou moeten zeggen "is goed schatje" en klaar. Triest dat ie zo kinderachtig is.
Ik heb ml gevraagd om vanaf 37 wkn biet meer te drinken en dan had hij toen nog geen eens een rijbewijs
Je hebt wel gelijk hoor, hij zou jou hierin wel tegemoet kunnen komen. Moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk nooit aan gedacht heb, nu is mijn man niet zo'n drinker, drinkt alleen op een feestje... maar ik was 23 april 2011 uitgerekend van ons zoontje en 19 april was hij toen jarig.. We hielden geen feest ofzo, maar kregen wel visite en heeft hij ook de nodige biertjes op... Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ik dus ook kon gaan bevallen en hij dan niet nuchter zou zijn.. Je zou ook altijd met de VK mee kunnen rijden naar het ziekenhuis, want ik denk dat als je bevalling begint je vriend dan echt wel in 1 klap nuchter is van de spanning Maar wat andere aangeven is een goed compromis toch? Max 2 glazen bier... Wat maken die paar weken nou uit joh.. En dat hij zegt dat ie niet per se bij de geboorte hoeft te zijn daar meent hij denk ik niks van. Hij zal het vast gezegd hebben tijdens de discussie of niet?