Ik zal het netjes verwoorden, ik vind het rond uit belachelijk dat hij zelf niet eens inziet wat jij bedoeld. Wij vrouwen moeten zwart/wit gezien de baby voldragen, uitpersen/keizersnee, heel je lichaam naar de n**k, alle kwaaltjes pijntjes en dergelijke doorstaan. En de man hoeft alleen maar de vrouw te steunen bij de bevalling, en zelfs dat is te veel gevraagd?!?? Heb dat ook in mijn omgeving mee gemaakt.. Gelukkig is mijn ML totaal (nog?!?) niet zo! Terwijl het bij ons helemaal niet gepland was. Als ik bijv in de auto zit rijd hij zoals op een rij examen bij wijze van spreken, want stel dat er iets gebeurd. Ik zou niet eens hoeven aan kaarten dat hij ruim voor de bevalling niet meer drinkt of zo. Dit zit hij zelf ook wel in. Bij mij is het 99% zeker dat ik een stort bevalling zal krijgen. Moet er niet aan denken dat meneer dan weg, bezopen of wat dan ook is. Want dat is zelfs 1 biertje voor mij al te veel.
Ik wil je even sterkte wensen. Wij kunnen wel allemaal een mening hebben (die ik zeker deel) maar voor jou is deze situatie wel de realiteit en lijkt je man je niet te steunen... En daarnaast maak ik me ook zorgen over de periode als jullie kindje er is. In hoeverre is hij dan een betrokken vader? Ik zou bovendien absoluut niet willen dat ie met zijn aangeschoten/dronken kop met mijn kind rondloopt ofzo....
Mijn man wil echt overal bij zijn, alle afspraken met de verlos, de echo's en uiteraard de bevalling. Ik kan het me ook niet anders voorstellen: dit is iets van ons samen. Heel vreemd dat jouw vriend bedacht heeft dat je het best alleen kan, hij wordt toch net zo goed vader?
Sorry voor het lange verhaal maar soortgelijke situatie hier, vl moet ook elk weekend "drinken" en weet van zichzelf dat hij geen rem heeft en ook veranderd qua gedrag wat drank nou eenmaal veroorzaakt.. (we lopen oa daarom ook bij een psycholoog) Het maakt me ook zo kwaad keer op keer vooral nu.. en hij weet hoe ik erover denk.. Het begint elke keer met nee dit weekend niet.. en dan na de vrijdagmiddag borrel op werk is die rem er al weer af en hebben we geheid ruzie snachts als ik wakker word en meneer weer te veel heeft gedronken.. Dat maakt me zo verdrietig en boos maarja op dat moment ruzie gaan maken erover werkt alleen maar averechts.. En de dag erna heeft meneer zoveel spijt en is ook echt niet zijn bedoeling om te ver te gaan.. maarja als hij eenmaal begint is het kwaad al geschiet.. Zo frustrerend want zonder de drank is het zo'n onwijs lieve leuke grappige zorgzame man.. Juist nu mijn verlof is ingegaan zou ik uit moeten kijken naar de weekenden samen.. maar ik zie er alleen maar tegenop omdat ik bang ben dat het weer misgaat.. en bang ben dat mischien de bevalling zou beginnen in het weekend.. te gek voor woorden eigelijk.. Moet er niet aan denken dat hij dan dronken is.. Vervelende is dat mijn fam ook nog eens een uur rijden is.. Zo.. dat lucht op excuus voor ego bericht maar begrijp je situatie heel erg goed. Zou willen dat ik de oplossing had..
Mijn vriend is echt een bierliefhebber. Nooit dronken, maar wel redelijk wat en vaak. Ik heb hem dit verhaal voorgelegd en hij vond je vriend een uhmmm niet zo leuk persoon.
Ik moet er ook niet aan denken dat hij te dronken is om te rijden. Ik moet ook zeggen dat ik steeds meer een hekel begin te krijgen aan die stomme alcohol. Ik snap best dat hij heel erg op ziet tegen de bevalling (ik kijk er ook niet echt bepaald naar uit), maar hij moet wel begrijpen dat het heel belangrijk is dat hij erbij is. Nou heeft ie dat van huis uit ook niet mee gekregen, daar zzijn ze allemaal mega egoistisch..... Mijn vader was het wel met me eens, mn stiefmoeder vond dat ik wel overdreef, want we kunnen ook altijd nog met de taxi naar t ziekenhuis. dat vind ik ook belachelijk. Kom op zeg! Ik ga toch niet met de taxi naar het ziekenhuis omdat meneer zo graag wil drinken?! en de 3 weken offshore heeft ie ook vol gehouden, dus moet dit ook wel gaan lukken... maar goed... ik weet van mezelf dat ik soms wel een bitch kan zijn en misschien heb ik het wel op een verkeerde manier aangepakt (er waren 2 vrienden bij ons. had hem al een keer aangesproken dat het nu wel genoeg was, deed ie niets mee, dus toen ben ik pisnijdig het huis uit gestormd). Ik zou ook niet weten hoe ik anders tot hem door kon dringen... dat is wel gelukt in ieder geval... met een mega ruzie....
Ik vind het heel vervelend voor je en absoluut niet normaal. Je wil ook echt geen bierkegel in je gezicht hebben als je aan het bevallen bent. Mijn lief vroeg gisteren of ie een biertje mocht en ik dacht 'huh euh ... waarom vraag je dat' en zei ja natuurlijk. Maar nu valt het kwartje pas. Hier totaal geen issue dus.
Ja een biertje kan ook geen kwaad als het daarbij zou blijven.. Maar indd de opmerking: je kan altijd een taxi of in mijn geval mijn schoonmoeder bellen??.. vind ik ook ronduit belachelijk en eerlijk gezegd hoeft hij er van mij dan ook niet eens bij te zijn..(in die staat dan)
Ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat veel van jullie afspraken met jullie partners moeten maken over alcoholgebruik in die laatste weken... Mijn man en ik hebben die afspraken nooit gemaakt. Dat gaat vanzelf. Het is logisch dat je die laatste weken niet naar een feestje gaat en veel gaat drinken. En thuis alleen drinkt mijn man sowieso niet meer dan misschien één biertje voor de tv op vrijdag- of zaterdagavond. Maar er echt afspraken over maken? Vind ik echt raar... Dat het nodig is.
Wij hebben er ook geen afspraken over, maar ik vind het niet heel raar. Mannen zijn daar denk ik toch anders in. Met heel veel dingen moeten we ze vaak even uitleggen/vragen of ze iets willen doen en hoe iets in elkaar zit. Dus waarom met dit niet? Lijkt me prima om dat vooraf te bespreken. Nu ik er over nadenk, we hebben er wel over gesproken, gewoon omdat ik het een fijne gedachte vind om te weten of hij daar over nadenkt. Dat had hij al gedaan, dus dat is hier geen issue, maar wel fijn om te weten dat hij dus niet gaat drinken tegen die tijd.
wat een onverantwoordelijke personen die heftige bierdrinkers. Ze willen nu al geen verantwoordelijkheid nemen, lekker egoïstisch aan zichzelf denken.:x Dat wordt nog wat als de baby er dan is... lijkt me geen goede start van een gezin (sorry, dit komt best hard over).
Snap je gevoel helemaal. Hier komt manlief er uit zichzelf mee dat hij maar maximaal twee biertjes drinkt en dan ook nog met veel tijd ertussen. Maar bij de eerste hebben we er ook wel gesprekken over gevoerd. Ik zei gewoon ik ben al maanden drankloos dus een paar weekjes, maar twee biertjes per dag in het weekend overleef je wel...
Ik vind dat je zeker niet te veel vraagt! Gelukkig hebben wij hier nooit geen problemen overgehad. Als ik jou was zou ik blijven praten en uitleggen waarom het zo belangrijk voor je is.een bevalling kan tenslotte ook heel snel gaan! En misschien afspreken dat hij max twee biertjes mag drinken? Succes met deze lastige situatie
ben ik met je eens. voordat ik zwanger werd, ging het heel goed. maar nu dus niet. Ben ook heel benieuwd hoe het gaat als de kleine er is... of hij draait helemaal de goede kant op, of juist helemaal de verkeerde kant op....
mijn vent drinkt gewoon helemaal niet vanaf dat ik 36 weken ben. ook 2 biertjes vind ik al te veel of dagelijks 1 biertje. kom op zeg hoe belangrijk is de drank?? als het zo belangrijk is dat ze het in de laatste weken niet kunnen laten staan dan zou ik maar es op zoek naar hulp gaan want dat is niet gezond. wat beterft de vriend van ts. ik zou die kerel stevig aanpakken!! stuur hem maar een weekje hier naartoe hij gaat trerug en zal alles voor je doen. kerel heeft gewoon een opvoeding nodig hahaha ik zou dit probleem bespreken met je vk. zij kan je hier het beste in bijstaan en misshcien is het juist wel een idee dat zij een gesprek met hem aan gaat en dat zij tegen hem zegt dat hij van het bier moet afblijven. je schaamt je toch kapot als je gaat bevallen en je vent heeft een bierlucht om zich heen hangen.\dat ruiken ze wel in het ziekenhuis hoor. denken ze volgens mij meteen, oh daar heb je er weer 1. meid heel veel sterkte ik hoop voor je dat hij tot inkeer komt. kan best zijn dat hij het spannend vind maar jij bent degene die het moet doen. heeft ie daar al eens over nagedacht?