Hallo, bij mijn bevalling was ik ingeschuerd en kreeg ik drie hechtingen. Ik had er achteraf veel last van en kon niet zo goed zitten. Mijn man heeft ze er daarom al snel uitgeknipt en dat was een hele opluchting! Maar nou mijn vraag: mijn vriendin in kortgeleden bevallen en ook gehecht (ze wist niet hoeveel hechtingen), maar twee dingen kon ze me wél vertellen: - het was onderhuids gehecht - en ze had er totaal géén last van, voelde het niet eens zitten! Waarom ben ik niet onderhuids gehecht, kan dat niet altijd? Mijn man dacht dat het te maken had met de hoeveelheid hechtingen... Wie weet hoe dit zit?
Het is afhankelijk van hoe je gescheurd bent hoe ze de hechtingen moeten zetten, ik had een aantal hechtingen die ik totaal niet voelde die loste ook vanzelf op en 1 hechting die verrekte zeer deed, die heeft de verloskundige toen ook aan het einde van de kraamweek verwijderd..
volgens mij hechten ze alleen onderhuids als je in de ok gehecht wordt (weet ik niet zeker hoor) Ik ben ook onderhuids gehecht. en heb best veel last van gehad. later ook nog omdat de wond een beetje was gaan wijken.
Geen idee wat de criteria zijn voor onderhuids (intracutaan) hechten. De gyn heeft het bij mij iig wel gedaan en dat was niet na een ok.
volgens mij afhankelijk van de ernst van de wond. Ik ben onderhuids gehecht maar had een subtotaal ruptuur. Heb donders veel last van de hechtingen gehad omdat ze deels niet oplosbare hechtingen hadden gebruikt en dit niet hadden gezegd.....
Zou het niet kunnen dat je onderhuids gehecht wordt wanneer je daar gescheurd bent? (je moet het scheurtje hechten lijkt me en niet de plek waar je er het minste last van zult hebben). Zelf ben ik ook onderhuids gehecht (twee hechtingen) maar ik had maar een 'klein' wondje zei de arts (deed zeer genoeg vond ik zelf)
Ik heb zowel inwendige als uitwendige hechtingen. De uitwendige heeft de vk er na een week uitgehaald. Dat luchtte wel wat op. Maar ik heb heel veel last gehad van de hechtingen en nog steeds btw. De inwendige hechtingen horen op te lossen maar mijn lichaam wil ze naar buiten werken. Het wondje gaat dus steeds weer open als er een knoopje tegen duwt.
De ervaringen zijn nogal wisselend dus... Jammer, ik had gehoopt alleen maar goede verhalen over het onderhuidse hechten te horen, dan kon ik daar een volgenden keer ook om vragen mocht het nodig zijn...
Ik had zowel inwendige als uitwendige hechten maar er ook totaal geen last van gehad. Denk dat het per persoon verschilt en hoe groot het scheurtje etc is.
Onderhuidse hechtingen kunnen bij vrijwel ieder soort ruptuur gezet worden. De reden dat sommige verloskundigen het niet doen, is omdat het redelijk een nieuw iets is. Ze hebben daar bijscholing voor moeten volgen. Het is namelijk erg moeilijk om onderhuids te hechten! Uitwendige hechtingen zijn veel makkelijker omdat je als het ware iedere keer knopen zet. Met onderhuidse hechtingen doe je alles uit 1 draad.
Hangt beetje af van de expertise van degene door wie je gehecht wordt. Wel kun je er altijd om vragen. Ikzelf ben ook onderhuids gehecht bij een subtotaal ruptuur en heb er niet zoveel last van gehad. Wel waren er 2 oppervlakkige eindknoopjes waar ik wat stekende pijn van had, maar die vielen er na ongeveer 5 dagen af. Wel was de boel enorm gezwollen wat een heel naar gevoel gaf. Ik kreeg toen de tip van de kraamhulp om natte inlegkruisjes in de vriezer te doen en dit dan als compres te gebruiken. Hielp wel goed! Groetjes, Emma
Bij mij is ook het grootste gedaalte onderhuids gehecht geloof ik, en ook ik heb niet erg veel last gehad van de hechtingen. Het meeste last had ik van het beurse gevoel, en mijn staartbotje.
ooh ik heb er ook echt last van gehad, maar ik vroeg later ook hoeveel hechtingen zitten er in , toen zei de verpleegkundige dat ze dat niet kunnen tellen, omdat het een andere manier van hechten is tegenwoordig :S
Ik had van binnen en buiten hechtingen en van buiten waren ze onderhuids en heb er totaal geen last van gehad! Het was wel gigantisch blauw van onder maar ook daarvan geen last! Alleen bij het gaan zitten, maar dat was echt van de blauwe plek want voelde niks trekken ofzo...!
Ook hier inwendig en uitwendig gehecht. Ik weet niet van welke hechting ik last had, maar ik had in ieder geval last. Aan het einde van de kraamweek zijn ze er bij mij uitgehaald op mijn verzoek.