Voelen jullie je ook zo verschrikkelijk tijdens een antibioticakuur? Pfff wat voel ik mij misselijk,moe, en koud hebben van die vlagen!! Blij als het weer voorbij is!! Nog 2 dagen.... Wie er ook zo last van?
Ik dacht altijd dat als je ziek wordt van de antibioticum je moet stoppen? :O Wat zegt de bijsluiter? Ik zit nu ook aan de antibioticum en ik voel me altijd heel erg energierijk!
Ik heb geloof k de laatste jaren maar 1 keer een AB kuur gehad.. enige wat ik er van kreeg was maagpijn maar dat was ook echt een bijwerking van het spul..
Misschien een idee om er probiotica bij te nemen. Je darmflora wordt helemaal kapot gemaakt door de antibiotica. Is niet echt bevorderlijk.
Onze baby moest AB omdat hij ziek was en hij nauwelijks wilde eten/drinken en hij al 290 gram was afgevallen - kreeg hij ALLEEN MAAR diarree van dat spul amoxicilline. Nou, we zijn er voortijdig mee gestopt (met overleg van de arts, want hij had nog een 2e geneesmiddel erbij gekregen) en klaar ermee. Stom spul, zeg. Gatsie! Valt hij niet af van het niet-drinken dan is het wel van de diarree. Als je het nodig hebt, is het fijn dat het er is. Maar anders zou ik er echt niet aan beginnen. Hier kreeg hij het preventief mee omdat het 'eventueel' mogelijk een antibacteriële infectie zou kunnen zijn. We gebruiken het andere geneesmiddel wel (wat volgens mijn idee veel beter aanslaat).
Bacteriële infectie. Raar dat huisartsen dat nog steeds preventief geven! Zo is iedere bacterie straks resistent!
Ja ik vind het ook raar. Mij wouden ze toen ook preventief antibiotica geven. Maar daar ging ik echt niet mee akkoord. Ik heb iedere maand een blaasontsteking en krijg dus ook iedere maand een kuur. Soms wil ik het wel eens proberen weg te drinken met vitamine c en cranberry. Maar ook dat werkt niet altijd. Nu ik zwanger ben durf ik het ook minder op ze oploop te laten allemaal. Bang dat daardoor de bevalling eerder start omdat er een bacterie zit. En of het nou de streptokokken B is of een andere bacterie... kijk er nu toch een beetje mee uit. Al voel ik me zooooo ellendig met die kuur! Maar dat heb ik met een hoop kuren. Antibiotica en ik werken niet samen. Heb meerdere malen in het ziekenhuis laten onderzoeken of er een oplossing was voor de blaasontstekingen. Maar tevergeefs was er geen oplossing.
Ik had een zware 3 daagse kuur, die werkt na de laatste nog een week door. Zaterdag de laatste ingenimen en sinds gister jeukt mijn hele gezicht. Vanmorgen gebeld met de ha en toch een lichte reactie, nou heb ik daar dus weer pillen voor. Gelukkig zijn de overige klachten wel al weg.
Ik had het ook heel erg, enorm misselijk. De keer erna een andere gekregen waar ik wel goed op reageerde.
Vandaag toch maar even langs de HA. Dit is gewoon niet leuk meer. Het is de bedoeling dat je je beter voelt door de kuur en niet steeds slechter gaat voelen......