Ik vind het heel oneerlijk dat ze boos op jou zijn, omdat je zus iets heeft gedaan. Jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van je zus, net zo goed als andersom niet. Ik vind dat je het juiste hebt gedaan, zussen en broers moeten ervoor elkaar zijn. Ik heb mijn kinderen ook geleerd elkaar niet te verklikken. (Nu zijn ze natuurlijk nog niet op volwassen leeftijd, maar gaat even om het principe van niet klikken.) Als mijn oudste iets fout doet, en ik kom er later achter. Dan word ik niet boos op de jongste, omdat ze het niet verteld heeft. Maar op de oudste omdat ze iets verkeerds heeft gedaan. Zou nogal oneerlijk zijn om de jongste dan te straffen. (en visa versa)
Nou ik als moeder zou denk ook boos zijn. Misschien meer om de schrik. Van wat heeft de andere gedaan?? Denk dus dat het de schrik van je ouders is geweest ze zijn bezorgd. Zou ik ook zijn. Mijn zusje haalde ook van alles uit toen ze puber was. Ik vertelde het wel. Maar achter af was dat ook niet goed. Maar ik zat in een andere positie. Had al een rol als ouder op mijn genomen, wij schelen maar 14 maanden. Het was ook niet goed dat ik haar in de gaten moest houden. Niet van mijn ouders uit maar dat deed ik van uit mijn zelf. Ik was te braaf zij was te uitbundig.
Pff lekker is dat dan. Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt met mijn schoonbroertje en we kregen het verwijt dat wij hem meer in de gaten hadden moeten houden en ze (mijn schoonouders) in hadden moeten lichten. Maar ze beseffen dan niet dat je er weer mooi tussenin zit! Zo is het bij jou nu ook, vind het niet kunnen dat ze boos zijn. Als je het wel gezegd had, was je zusje weer boos geweest..
Ik zou in eerste instantie denk ik ook boos zijn maar meer om het feit dat wij onze kinderen opvoeden dat ze. Alles! Tegen ons kunnen vertellen ook over elkaar Het is denk ik niet eena boosheid maar meer dat ze teleurgesteld zijn. Als ik hoor dat mijn kind iets gedaan heeft wat niet door de beugel kan en dan pas maanden later terwijl een van de andere kinderen het al wist dan. Zou il ook heel erg teleurgesteld zijn. Daarintegen. Ben ik echt anti drugs door mijn verleden en als ik er ooit achter kom dat een van mijn kinderen zoiets doet dan zijn de rapen echt gaar. 1 keer of 10 keer maakt me dan geen snars uit.
Ik zou ze beiden stenigen Nee hoor, grapje. Ik zou teleurgesteld zijn dat mijn kinderen meer lef hebben gehad dan ik, in het leven. Ik heb nog nooit '1 pilletje' gehad en ik zou niet weten hoe ik daar aan moest komen ook; en waarschijnlijk was ik toch te bang geweest om het te proberen Say no to drugs! Unless it's MDMA! Say yes instead! Dat spul zouden ze echt in het drinkwater moeten stoppen.
Als het nou een kind van 15 was die om deze reden stevig aangepakt moest worden door haar ouders, ja. Maar kom op.. Jullie zijn allebei volwassen, dan hoef je zulke dingen toch niet tegen je ouders te vertellen? Wat wilden ze doen? Je zusje van 20 huisarrest geven of haar tijdelijk geen zakgeld meer geven? :')
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je ouders boos worden op jou, ze zouden boos moeten zijn op je zusje. En je zusje is 20 jaar ik denk dat ze ondertussen echt wel weet wat goed en fout is. Als mijn ouders er achter komen wat ik in mijn jeugd allemaal heb gedaan en heb gebruikt (alleen blowen maar toch) dan weet ik wel zeker dat ze toendertijd diep teleurgesteld zouden zijn in mij. Ik denk wel dat ze een vermoeden hadden maar ze hebben het eigenlijk nooit direct aan mij gevraagd.
Ze zijn duidelijk teleurgesteld in jou. Ergens snap ik dat wel, maar ik vind het ook wel weer goed dat jullie(zusje en jij) elkaar zo kunnen vertrouwen. Dat gun ik mijn dochter ook met een toekomstig broertje of zusje. Over het drugs gebruik, ik houd er helemaal niet van (ook niet van alcohol). Het is mijn inziens allemaal troep wat je beter kwijt dan rijk kan zijn. Maar dat is mijn mening. Ik hoop dat mijn kind(eren) wat dat betreft op de zelfde manier denken als ik, maar denk niet dat die kans heel groot is
Ik denk dat ze gewoon heel erg geschrokken zijn, en dat is ook wel logisch. XTC kan hele nare gevolgen hebben.
Ik vind het totaal niet ver gaan maar ja dat komt omdat ik het zelf ook gebruikt hebt dus ja wie ben ik om daarover te oordelen. Maar het slaat nergens op dat je ouders boos op jou zijn geworden. Er zijn bepaalde dingen die je niet aan je ouders verteld en ouders vertellen ook zat dingen niet aan hun kinderen. Als mijn ouders is zouden weten wat ik allemaal hebt uitgespookt dan zouden ze mij vast niet meer als dochter willen
Ik vind ook dat je zusje het zelf had moeten vertellen en dat jij dat niet voor haar hoeft te doen! Ik zou ook mijn mond gehouden hebben..
Ze heeft vorig jaar 1x een pilletje geslikt en je ouders zijn boos op jou? Beetje omgekeerde wereld. Was ze nu inmiddels verslaafd aan het spul dan zou het wat anders zijn, maar ik vind het sowieso niet jou taak om voor 1x iets proberen te klikken.
Vraagje? Was jij erbij op dat festival? Kan me voorstellen dat je ouders teleurgesteld zijn in jou als je erbij was geweest en het wist en geen poging hebt gedaan om het te voorkomen. Als je het echter naderhand pas hebt gehoord, een goed gesprek met je zus hierover hebt gehad en het bij een pilletje is gebleven zou ik het ook voor me gehouden hebben. Denk dat je ouders dat, na er even over nagedacht te hebben, ook zullen inzien.
Ik vind het wel redelijk stom dat ze boos zijn op jou. Natuurlijk moet je op je zusje letten, maar soms kun je het echt niet tegenhouden en had ze het toch wel gedaan, wat je ook zou doen. Hoop dat je ouders hierin over gesprek gaan met jou, maar ook met jouw zusje.
Nee ik was er niet bij! Hou op zeg! Haha.. Hoef mn zusje niet "leip" te zien En tuurlijk ben ik een gesprek met haar aan gegaan.. ik kon ook eigenlijk niet kwaad op haar zijn, want heb zelf vroeger ook wel eens een pilletje gehad.. Maar heb haar natuurlijk wel duidelijk gemaakt dat ze er om moet denken en dat het wel gevaarlijk 'kan' zijn enzo..