Volgende week gaan wij vliegen naar Spanje! Toen mn dochter 9 maandjes was hebben we ook eens gevlogen en toen hadden we oordopjes bij die madam niet eens in wou want ze trok ze er gelijk uit! Nu ben ik die oordopjes kwijt en vliegen we met 2 kids.. mn dochter is dik 2.5 en mn zoontje 9 maandjes.. heb ik oordopjes nodig of is er ook een andere oplossing?
Ik heb mijn dochter, 1,5 jaar, wat te eten en drinken gegeven tijdens het stijgen en dalen. Nergens last van gehad gelukkig.
Lekker laten drinken en als het je lukt moet je ze laten geeuwen. (flink voordoen, over het algemeen volgen ze dan wel). Mijn zoontje wilde ze ook nooit in, geen probleem mee gehad.
(rietje) Drinken of (speen) zuigen tijdens stijgen en dalen. Persoonlijk nog ooit oordopjes gebruikt voor mezelf of de kinderen.
Neusspray, zoutoplossing. Voor je in het vliegtuig stapt en een uur voor de daling/landing nog een keer. Tip van mijn huisarts, na zelf een keer verschrikkelijke oorpijn te hebben gehad.
neusspray, (mag ook die voor kindjes vanaf 2 jaar zijn met Xylometazoline) zodat de neus en buisjes goed open staan, verder drinken of een speentje bij opstijgen en landen en wij geven van te voren aan de kleine ook altijd nog een paracetamol (zetpil, als je aan t wachten bent voor het boarden). mocht hij dan pijn hebben is het in iedergeval minder, plus ze worden er een beetje loom en moe van, gaan ze lekker slapen aan boord. Voor jezelf een zuurtje, of anders sabbel snoepje, of kauwgom kauwen.
Wij vliegen regelmatig. Nog nooit oordopjes gebruikt. N krijgt een speentje of de fles bij het opstijgen en dalen.