Dag dames, wat vinden jullie van de Finse naam E.nni? Ik vind hem erg leuk, maar we hebben eigenlijk helemaal niets met Finland en hij is ook wel apart. dus ik vraag me af of je dat dan juist moet doen of niet. klinkt hij misschien te schattig? mijn man vidt dat hij te veel lijkt op "Annie" (Engels uitgesproken) en dat mensen zouden kunnen denken, dat je niet goed weet hoe je Annie moet spellen (al hoewel ik vind dat Enni helemaal anders klinkt dan het Engelse Annie)
Ik dacht wel gelijk dat je de Engelse Annie fonetisch op wou schrijven maar het is dus een Finse naam. Ik vind het wel leuk! Vind sommige Scandinavische namen soms een beetje vreemd maar er zitten wel erg leuke tussen.
Ik denk meteen "ernie" haha zal wel aan mij liggen Vind de naam niet zo leuk. Maar ook weer niet verschrikkelijk
hoi, ik vind de naam heel leuk, wij horen graag scandinavische namen, onze dochter heet m.arit, en we zoeken een naam die hier bij past en enni ga ik zeker voorstellen aan mijn man. wij dachten verder nog aan ida, ronja en lena ik vind het leuk als je een naam hebt die niet veel voorkomt maar tog makkelijk uit tespreken is en enni voldoet hier aan! groetjes
Ik dacht ook aan Annie 'op z'n Nederlands geschreven'...dat maakt de naam voor mij een stuk minder leuk... Heb ik ook met bv. Casey...
Ik dacht wel meteen aan het Engelse Annie fonetisch geschreven... Vind 't dus mwa. Maar goed, Ebbi vind ik dan wel weer heel tof terwijl je dat ook als een fonetisch opgeschreven Abby kunt beschouwen.. En Elli / Ellie vind ik ook tof, terwijl je dat als een fonetisch Ally kunt lezen. Dus ja, misschien moet je daar niet teveel waarde aan hechten. Ik weet het niet. Zelf vind ik Ebbi en Elli anders maar voor anderen is dat waarschijnlijk niet zo Wat vind je van (niet allemaal Fins maar een aantal wel): Cadi, Dani, Demi, Devi, Eleni, Emmi / Emmy, Evie, Esti, Gabi, Gauri, Ichi, Ilvy, Inci, Indy / Indi, Izzy, Jodi, Kari / Cari, Kati, Kiri, Lani, Leni, Lexi, Lilli / Lilly, Livvy, Lizi, Lori, Luci / Lucy, Lumi, Mairi, Mari, Marni, Meri, Nili, Nori, Orli, Rani, Roni, Roxy, Sari, Sini, Siri, Suvi, Suzy, Taimi, Tari, Tori, Veri of Zenzi?
Ik vind vele Scandinavische namen erg leuk, maar hier klinkt het voor mij net alsof heel suf de H vergeten is en je Hennie bedoeld. Niet echt mijn ding dus
Ik dacht ook gelijk aan Annie op z'n Engels. Ik vind m niet mooi, maar ieder z'n eigen smaak! Als het voor jullie dé naam is, zou ik t gewoon doen! Ik vind het ook weer geen verschrikkelijke naam hoor!!