Jullie mening

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chantilly, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Hallo !

    Wij hebben al een zoontje, van bijna 3.
    Voor hem hebben we destijds een meegroeikamer gekocht: commode, ledikantje, kast, 1 persoons bed.
    Hij slaapt al sinds een tijd in het grote bed, dus een ledikantje is "over".

    Nu is nummer 2 onderweg.
    En we twijfelen wat te doen;
    - de kast en commode met het ledikantje naar de beebs, en voor Justin alles nieuw (m.u.v. het grote bed.... maar je krijgt dat nooit bijpassend....)
    - voor de beebs alles nieuw (maar hebben we een ledikantje "over" )
    - voor de beebs een commode en een kast bij het ledikantje kopen (krijg je natuurlijk nooit bijpassend...)
    - ......

    Hebben jullie ideeen / tips o.i.d. ?
    Ik hoor het graag van jullie !

    Alvast bedankt.
     
  2. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Persoonlijk zou ik de babyspullen naar de baby doen en voor je zoon de rest bijpassend kopen.

    Maar dat ligt eraan hoe belangrijk je het vindt dat alles precies bij elkaar past (of hoe bijzonder het bed van je zoon is, dat kan ook natuurlijk).

    Omdat wij hier niet zulke hele grote kamertjes hebben (9m2) gaat ons kindje (en later misschien de tweede) uiteindelijk in een hoogslaper oid slapen. Maar niet zo'n gekochte. Dat wordt een zelfgemaakte. Dus dan heb je toch geen bijpassende kast.
    Bovendien wil ik om diezelfde reden voor m'n kinderen later zo'n Pax kast van Ikea, daar kan je tenminste lekker veel in kwijt.

    Dus ja het wordt hier toch een ratjetoe, maar dat weet ik van tevoren dus ik kan voor hele gangbare kleuren kiezen......


    Linda
     
  3. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Verder niemand.... ?
     
  4. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    kun je niet voor beeb alles nieuw kopen en proberen het ledikantje van je zoon te verkopen...
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja voordeel is dat als je voor je oudste een nieuwe kamer koopt.. je dat eventueel later nog een keer kan doorschuiven.
    en uiteindelijk... zal hij toch een keer een nieuwe kamer willen/moeten.

    then again.. voor de beebs "alles" nieuw kopen is natuurlijk ook erg leuk om te doen

    en afhankelijk van hoe speciaal het ledikant/bed is.. moet het toch wel lukken om iets te vinden wat er een beetje bijpast?
     
  6. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Het is toch niet zo erg om een ledikantje 'over' te hebben? Zet hem op marktplaats en je bent er zó vanaf! :D
     
  7. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik zou zeggen voor de oudste alles nieuw kopen en voor het kleintje de kamer van de oudste. Met het meegroeibed kun je nog alle kanten uit.
     
  8. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik zou ook voor de oudste dan nieuw kopen. De jongste merkt er echt de eerstkomende 3 jaar nog niets van dat die in de spullen van zijn broer slaapt en met een nieuw dekentje/lakentje en een speciaal behangetje kan je er toch weer een nieuwe kamer voor je eigen gevoel van maken.

    Als je nu alles nieuw voor de tweede zal kopen en voor de eerste niet zal die dat misschien niet zo leuk vinden, bovendien maak je hem dus blijer met nieuw spul dan de baby..

    Dus ik zou zeggen voor de oudste nieuw en het andere spul doorschuiven naar de baby..
     
  9. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Heeejjj thanks... dat vind ik wel een goeie...!
    =D
     
  10. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ja zo zou ik het ook doen denk ik
    had je hele verhaal al gelezen toen zag ik pas dat jij het was hahaha
     

Deel Deze Pagina