We hebben definitief een keuze gemaakt en de meest geweldige naam voor ons derde kindje gevonden. Super leuk! Maar nu.. Onze oudste zoon heeft 3 namen: Eigen naam, vernoeming naar vriend, vernoeming naar opa Onze dochter heeft ook 3 namen: Eigen naam, vernoeming naar mij, vernoeming naar oma De vernoemingen zijn echt vernoemingen dus geen letters veranderen of namen compleet husselen etc. (Op de vernoeming naar mij na die naam is iets aangepast omdat het anders niet lekker liep) Nu wilden we voor dit kindje eigenlijk ook 3 namen, maar qua vernoemen zijn we eigenlijk wel klaar. We hebben nu: Eigen naam, vernoeming naar andere oma. We zouden natuurlijk de andere opa nog kunnen vernoemen, maar zijn naam is Gerrie en dat is zonder reden zeg maar. Geen familienaam oid. Vind ik gewoon echt niet mooi om aan een dochter te geven als naam en de naam enorm veranderen willen we niet. Vinden jullie het raar als alle kids 3 namen hebben en de laatste maar 2? Of zouden jullie dan gewoon kiezen voor een willekeurige naam erbij?
Ik zou dan gaan voor een vernoeming naar broer of zus, of naar favoriete oom of tante. Vind het een beetje een raar idee om te zeggen, bij jou waren de namen 'op'...
Ik ken een vrouwelijke Gerrie! Wat mij betreft dus niet vreemd. Heeft Gerrie nog meer namen? Misschien kun je een doopnaam gebruiken. De genoemde ideeën vind ik ook goede oplossingen. Zelf zou ik wel een extra naam kiezen, maar ik zou het niet vreemd vinden als ze er eentje minder had.
Idd wat verder in de familie zoeken of misschien je eigen doopnaam? Zou wel altijd een derde naam erbij nemen als de eerste twee ook drie namen hebben.
Dit dus. Ik zou wel 3 namen geven, al is het maar van een ander familielid, waarvan jullie vinden dat het een mooie naam is en past bij de andere twee namen.
Mijn ouders hebben bij de derde voor hetzelfde dilemma gestaan. Uiteindelijk hebben ze namen van de getuigen van hun huwelijk gebruikt om mijn zusje naar te vernoemen...
Ja inderdaad die richting zitten we nu ook op te denken. Sowieso hebben we nog Josephine (naam van mijn oma) en Frederique. Alleen die laatst genoemde is een beetje dubbel. Niet echt een hele goede band mee de laatste jaren. Josephine vind ik er wel echt mooi bij geloof ik! Klinkt ook mooi samen. De andere 2 namen eindigen op een a namelijk. Dus dan vind ik het mooier dat deze derde naam een andere uitgang heeft
Hier allemaal 3 namen. Persoonlijk zou ik het vreemd vinden om kinderen verschillend aantal namen te geven. De oudste is hier vernoemd naar de opa's (en een overleden oom van mijn man), de middelste naar de oma's en de jongste, tja, die hebben we 'vernoemd' naar onszelf . De jongste heeft dus een van de doopnamen van mijn man gekregen en we hebben een 'klassieke' versie van mijn eigen voornaam (ik heb er maar 1) gebruikt.
zoon heeft er 3. roepnaam en daarna vernoemd naar 0nze opa's dochter heeft er 4 . roepnaam naam zoals mijn overleden man had geheten als hij een meisje was geweest zijn moeder en mijn moeder. dit kindje krijgt er ook 3. zij word vernoemd naar de moeder van mijn vriend en de tante van mijn overleden man ( soort van oma geworden voor de kindjes )
Persoonlijk zou ik geen extra naam gaan geven om het aantal.. Liever twee namen die je echt wil dan drie om het gelijk te trekken.
Mijn 2 oudste broers hebben 3 namen waarvan beide 2 vernoemingen. Mijn broer daarna en ik hebben beide maar 1 naam en ook niet gedoopt. Ben mijn ouders tot de dag van vandaag dankbaar dat er geen suffe vernoeming gekomen is met vreselijk ouderwetse namen. Zelf vind ik het dus niet gek. Enige in dit verhaal is dat ik het sneu vind voor de ene opa niet vernoemd is dan. Ik zou dan gaan voor andere namen en hier niemand vernoemen. Of toch maar iets met de naam van opa doen.
2 namen is niet persé raar....Ik denk niet dat je kindje daar later heel erg mee zal zitten hihi. Maar persoonlijk vind ik het wel leuker als alle kinderen evenveel namen hebben. Maar als je niks leuks meer kan verzinnen zou ik het gewoon lekker bij 2 namen laten.
Cherie? O nee sorry dat vind ik echt afschuwelijk. Dan nog liever gewoon Gerrie 😉 We hebben inmiddels gekozen voor de naam van mijn oma. Gewoon de volledige naam: Josephine. Vindt de combinatie prachtig met de eerste 2 namen dus helemaal super!
Ik geloof dat ik het niet zou doen. Of je nu 2 of 3 namen hebt, maakt weinig verschil. Het is pas echt gek als dit kindje maar één naam krijgt terwijl broer en zus er 3 hebben. Ze hebben in elk geval alle drie meerdere initialen. Dus ja, ik zou het bij 2 namen laten.
Lees dat jullie al voor Josephine gaan. Leuke naam. Maar als mosterd na de maaltijd. Gerdine i.p.v. Gerrie?
Josephine is een mooie naam, is dat de moeder van de niet vernoemde opa? Mijn zus heeft straks hetzelfde 'probleem', haar oudste zoon is vernoemd naar de opa's, haar jongste zoon is vernoemd naar de oma's (allebei met onveranderde doopnamen) en toen besloten ze toch nog voor een derde te gaan. Begin volgend jaar zullen we het weten.