Mijn vriend en ik willen al twee jaar heel graag aan kinderen beginnen. We hebben gewacht op een beter inkomen en ons koophuis. En daarnaast wilde ik dat ik een gezond gewicht had. Inmiddels ben ik 10 kilo afgevallen maar ik heb er nog 32 te gaan voor een gezond gewicht. Dit gaat dus nog wel even duren. Maar onze wens word steeds groter. En ik wil een gezond gewicht omdat het 1. gezonder is. 2. je meer van je zwangerschapsbuik enz kunt genieten 3. om later de fotos van de zwangerschap en geboorte enz terug te kunnen kijken zonder schaamte. Maar het duurt allemaal zo lang, wat zouden jullie doen? echt nog 32 kilo afwachten? of ervoor gaan en daarna door gaan met afvallen.
Ik zou proberen om dan 15 kilo nog af te vallen ipv 32, ik weet niet hoe het is om zoveel te moeten afvallen maar nog 15 kilo er af is toch juist ook heel fijn? Dan ben je 25 kilo kwijt misschien helpt dit je
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, en of je nog even kan wachten. Wel is het natuurlijk een stuk gezonder voor allebei om nog even wat meer af te vallen. Ik zou het argument van 'dan staat het leuker op foto's' in ieder geval loslaten. ik vind dat persoonlijk heel onbelangrijk.
Ik weet niet hoe zwaar je bent en dus evt hoe 'ongezond' het zou zijn? Als dat wel meevalt, zou ik niet teveel met je gewicht bezig zijn. Wie weet moet je nog heel lang wachten op een evt zwangerschap.
hoe oud ben je? ik vind het een verstandige beslissing om eerst op een goed gewicht te komen en daarbij ook gezond te eten voordat je aan kinderen begint. dat is gezonder voor je baby. veel succes!
Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! En wat goed dat je nog meer wilt afvallen! Uiteraard is gezondheid - voor jezelf en voor je kindje - de belangrijkste reden om af te vallen, die foto's zou ik maar even loslaten... Maar wat volgens mij belangrijker is, hoe fit ben en voel jij je om nu een zwangerschap aan te gaan? Er zijn zat dunnere mensen die absoluut niet fit en/of gezond zijn! Waarom niet allebei; én verder afvallen én voor een kindje gaan? Ik weet je leeftijd niet, maar dat speelt natuurlijk ook mee (heb je nog 'tijd'?). En houd er rekening mee dat, ongeacht je gewicht, het best nog even kan duren vóór je zwanger bent. Streng op dieet terwijl je zwanger bent is geen optie. Maar minder (tov van nu misschien) en gezonder eten en sporten nu en eventueel terwijl je zwanger bent is alleen maar goed! Zwanger zijn lijkt mij juist een heel goede motivator om het gewicht kwijt te raken dat je nog wilt/moet kwijtraken. Eventueel een tussenweg - zoals genoemd nog 15 kg ipv 30 kg - is ook een optie. Heel veel succes in ieder geval!
Wat goed dat je ak zoveel bent afgevallen en er zo voor wilt gaan! Ik zou ook de middenweg kiezen en eerst nog 15 kg afvallen en daarna gaan proberen. Succes met de beslissing!