Hoi allemaal, Ik ben nu 8 mnd gestopt met de pil. Mijn cyclus loopt op sinds dien van de eerste maand 41 dagen, terug naar 34 dagen en de maanden erna 31 - 31 - 32 - 33 - 34 en nu wachtende.. Ik verwacht dus nu ook weer rond de 34e a 35e dag ongesteld te worden. Mijn ovulatie zou daarop uitgerekend vandaag of morgen moeten plaats vinden. Iedere maand had ik meteen de 2 weken voor de menstru datum cervixslijm en kon ik mijn ovulatie test positief eruit halen. Met uitzondering van deze maand.. Ik test al het hele weekend op cervixslijm en sinds zaterdag met de testen maar geen ovulatie, en dat terwijl ik morgen precies 2 weken voor mijn menstru dag zou zitten. ik snap er dus helemaal niks van, heeft iemand tips of ideen?
Wanneer begin je met testen met ovulatietesten in je cyclus? Mogelijk ben je te laat begonnen? Een app kan in elk geval (helaas) geen ovulatie voorspellen. Dat is alleen een gemiddelde indicatie.
Bedankt voor je berichtje! Dat klopt inderdaad, maar aangezien ik al zo’n 7 maanden rond de 33+ dagen zit verwacht ik nu niet opeens een korte cyclus te hebben. Dus als ik uit ging van 33 cyclus dan zou ik vanaf zondag kunnen ovuleren, maar ik test al vanaf zaterdag met ovulatie testen. Tevens heb ik dit x ook nog geen 1 dag cervixslijm gehad terwijl ik dit tot nu toe iedere maand best hevig heb ervaren. Ik snap er dus helemaal niks van op het moment
Maar als je nu weer een kortere cyclus hebt, ben je te laat begonnen met testen. Je ei kan maar zo op zaterdag zijn geweest met een positieve ovu test op donderdag. Ik zou nog even doortesten, maar in je hoofd houden dat je laat kan zijn geweest met testen.