hallo ben k weer. even jullie mening graag vind het wel leuk hoe jullie er tegen aan kijken vasten in de maand ramadan en 6 maanden zwanger zijn,,,
ik zou het echt niet doen. Door het vasten gaat je lichaam gifstoffen afstoten omdat het zijn reserves aan moet spreken. Hierbij kunnen die gifstoffen ook naar je kindje gaan, wat niet goed is.. Ik ben zelf geen moslim ofzo, maar volgens mij had ik ook ergens gehoord dat als je te oud bent, ziek of in verwachting je ook niet hoeft te vasten, of heb ik dat mis?
JA ik ben ook wel benieuwd naar de meningen. Ik ben dan ehumm ff tellen... bijna 17 weken zwanger ik hoop dat mijn misselijkheid dan voorbij is dan wil ik wel graag vasten. Maar als het zo blijft als ik 1 min later eet gaat het mis. Dan denk ik dat ik het InsaAllah later inhaal
Misschien ben ik verkeerd geinformeerd hoor, maar vrouwen die ongesteld zijn hoeven toch ook niet te vasten? Nou dan zou ik tijdens een zwangerschap helemaal niet gaan vasten! Lijkt me niet echt verantwoord... Wil je gaan vasten dan, of is het gewoon een vraag?
vind ik een lastige, neem aan dat het vaker gebeurt, maar lijkt me niet erg gezond. zou het zeker met vk overleggen en goed naar je lichaam luisteren. Lijkt me toch niet dat je met een hongergevoel moet rondlopen als je zwanger bent...
ik zou zeggen: niet doen! Lijkt me niet gezond. En volgens mij hoef je ook niet mee te doen als je ziek of zwanger bent toch? (ik denk trouwens dat hier erg snel een slotje op gaat komen!) anders even bij je vlos vragen!
nee ik ben niet vanplan te gaan vasten maar vind het wel leuk om de menigen van andere te horen want iedereen heeft een andere mening natuurlijk. het klopt dat vrouwen niet hoeven te vasten als ze bang zijn voor het gevaar voor hun eigen of de baby
Nee het is niet verplicht om te vasten als je zwanger bent. Maar als het kan ja waarom niet alleen maar fijn (voor mij dan ) De vk van mijn schoonzus had gezegd dat het geen kwaad kon voor de baby. Het is alleen ff kijken hoe je, je zelf voelt
sorry maar ik vind dit "gevaarlijke" topics, meningen over religie is persoonlijk maar loopt helaas vaak uit op een pittige discusie.
Ik denk dat het vasten topic geen ''probleem'' zal opleveren. Is wel leuk als je de meningen kunt lezen van anderen en ook kunt overwegen wat de meningen zijn. En ook bijv van andere moslima's om te kijken hoe hun het vasten maand ervaart hebben tijdens hun zwangerschap.
vrouwen die ongesteld of zwanger zijn hoeven niet te vasten ik zou het idd geen goed idee vinden om met een zwangerschap te vasten
Waarom zou dit een vervelend topic moeten worden? We kunnen toch alleen maar leren van elkaar? Als we het maar gezellig houden. Ik zou niet gaan vasten tijdens mijn zwangerschap. ten eerste ik het niet verantwoord vind (geheid dat je onderuit gaat of ziek wordt) en je kan het altijd later nog inhalen en zo alsnog je 'plicht' (weet niet of het een verplichting is?) als moslim doen.
ik zou het afraden,je kindje krijgt zo alle afvalstoffen en dat is gewoon niet goed voor hem/haar.kun je het niet een keer overslaan?
Ik zou het moeilijk verstaan, als zwangere heb je op verschillende tijdstippen voedsel nodig en ga je toch niet zoeken om flauw te vallen van de honger. Dus volgens mij kan dat niet...
gevaarlijk? Volgens mij vraagt de ts niet naar een mening over haar religie, maar of het wijs is te vasten (is niet per se religiegebonden) tijdens de zwangerschap.
er hoeven geen pittige discusies uit te komen het is gewoon je mening en iedereen moet elkaar zijn mening respecteren of je het er nu wel mee eens bent of niet het is gewoon een mening
Volgens mij kan het geen kwaad mits je je heel goed voelt en gewoon 's avonds wel gezond eet. Volgens mij is het wel de bedoeling dat je drinkt overdag! Het lijkt me niet gezond om ook de hele dag niet te drinken. Maar overleg vooral even met je verloskundige. Kijk tegen die tijd vooral hoe je je voelt. Je weet dat je niet hoeft en dat moet je dan echt in de achterhoofd houden.
Ik zou het later inhalen dan denk ik. Het lijkt me een belangrijke tijd voor een gelovige...maar om te zorgen dat je tijdens een zwangerschap geen onnodige risico's loopt zou ik van de mogelijkheid gebruik maken dit n andere keer te doen dan. Die regel is er toch niet voor niets? Het zou bovendien een grotere moed zijn om het dan vol te houden aangezie de mensen om je heen het dan niet doen. Heb iig bewondering voor mensen die dit vol kunnen houden. Trouwens ...dit is niet alleen een topic voor moslima's hoor...Er zijn meer religies die aan vasten doen of deden