Jullie meningen nodig.

Discussion in 'De lounge' started by Moedertjevj, May 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,351
    97
    48
    Bediende
    Het gaat over mijn moeder en zoontje.

Mijn moeder heeft een eigen zaak van begin mei met een sluitingsdag op maandag. Ze hebben een auto en beiden een rijbewijs, daarmee bedoel ik dan moeder en stiefvader.
    Ik heb mijn voorlopig rijbewijs, maar mag nog niet rijden zonder mijn begeleider en dat is mijn vriend.

Zij komen nooit op bezoek (is een half uurtje rijden), wij moeten altijd naar ginder gaan. Maandag belde ze voor te vragen wanneer ze hun kleindkind nog eens te zien gaan krijgen, zoals in "Wij zien dat kind nooit"

Ook als mijn zoon ziek is en ik dus niet naar de winkel kan komen ze nooit langs.
    Maar ze verwachten wel dat als mijn vriend verlof heeft in een verlengd weekend ofzo dat we er altijd staan met onze zoon.

Wat zouden jullie doen? Ik wil hier graag jullie mening over? Is dit normaal of overdrijf ik?

2. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Nee, ik vind dat je gelijk hebt. Zij kunnen toch ook naar jullie komen.
    Ik weet niet hoe de relatie tussen jullie verder is, maar als mijn moeder zou bellen om te vragen wanneer ze haar kleinkind weer eens te zien krijgt.
    Zou ik zeggen "je weet toch waar we wonen" of "wanneer kom je?".

3. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,351
    97
    48
    Bediende

Dat heb ik ook al gezegd en dan antwoord ze dat ze niet met de gps overweg kan.

4. adi

adi Niet meer actief

Weet ze dan niet waar je woont? :$:$:$

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik zou gewoon zeggen dat als ze hun kleinzoon willen zien dat ze dan maar es naar jou moeten komen....en anders heeft ze even pech. Als de GPS echt de reden zou zijn dan leert ze dat maar. Vergt misschien wat moed om dat tegen je moeder te zeggen?

6. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik vind dat je helemaal gelijk heb en dat ze niet kan verlangen dat jullie elke keer daar langs gaan ik zou gewoon een goed gesprek erover hebben dat je het leuk zou vinden dat ze ook naar jullie toe komen..en ja als ze dat niet willen doen dan is aan jullie de keuze of accepteren en daar steeds langs gaan of...weet geen andere oplossing...

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik zou ook eerlijk vertellen dat je het niet leuk vind dat jij altijd daar heen moet komen. En niet met gps overweg kunnen kan je ook oplossen door een routebeschijving uit te printen en lijkt mij dat je weet hoe je bij je dochters huis moet komen

8. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,351
    97
    48
    Bediende
    ojawel hoor, ze is hier al geweest met zijn verjaardag en hem al eens komen halen toen ik in een depressie zat.

9. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,351
    97
    48
    Bediende
    Het vergt idd moed, ze is dominant en ze wil dat ik gewoon nog steeds braafjes doe wat ze zegt, als ik weiger dan komt het zinnetje "Voor alles wat we voor jou al gedaan hebben" weer.

10. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Lastig hoor..zeker als ze op je gevoel gaat spelen. Ik zou alleen toch echt een gesprek met haar aangaan. Mijn ouders/schoonouders wonen vlak bij. Mijn schoonzusjes komen dus ook nooit hier, maar we zien ze alleen bij mijn schoonouders. Op een gegeven gewoon gezegd dat wij ook een huis hebben....

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

daar moet je boven gaan staan hier doet mijn ma dat ook.

ik ben zelf dan ook wel gemeen hoor.
    ik zou haar een stratenboek kado doenom zo de hint te geven dat ze zo ook de weg kan vinden

12. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,351
    97
    48
    Bediende

Heb haar zo eens gezegd dat ik ook wel dingen voor haar doe zonder dat ze het vraagt, dan zei ze: " Als je dat al niet uit liefde voor je moeder kan doen, amai", ik zei:" Ja, dat is omgekeerd dan toch ook, jij kan toch ook eens iets uit liefde doen voor mij en mij dat niet constant in mijn neus duwen", Toen zei ze niks meer.

13. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ooh ik weet er alles van, super irritant!
    De opa en oma van mijn zoontje zijn 1x in het ziekenhuis langs geweest, toen ik net bevallen was, (toen alleen de oma trouwens) en 2 keer bij mij thuis, toen was mijn zoontje net geboren.
    En nu moeten wij ALTIJD naar hun toe, en dan zien ze hem op hun manier weer "niet vaak genoeg"... Altijd maar vragen 'wanneer komt - ie weer', 'kan - ie nog een uurtje komen??' 'Ik mis hem zoo'.

Oohh zo irritant!! :mad: Heb dan ook echt zoiets van, je weet waar ik woon, moet het altijd maar van mijn kant komen?! :S

14. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Een half uurtje is toch niet zoveel? En ze is 'al' 2 keer geweest bij je?!
    Bovendien hangen er ook gewoon borden boven de weg waar de plaatsnaam op aangegeven staat - onwijs handig :p

Sta op je strepen meid!

15. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    wees ze voor en nodig ze geregeld uit voor een etentje, high tea, picknick bij jullie. Je moet ze blijkaar een handje helpen...

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Herkenbaar verhaal. Mijn vader en stiefmoeder komen ook bijna nooit hier, maar dat is dan wel 2 uur rijden. De laatste keer zijn ze hier in oktober geweest. Wij zijn na oktober wel een keer of 4/ 5 bij hun geweest. Dus wij denken ook: waarom moeten wij altijd hun kant op. Volgende maand is mijn vader jarig dus dan karren we ook maar weer die kant op. Maar dat is dan ook voorlopig de laatste keer. Daarna is het wachten totdat hun een keer bij ons komen. Vind het behoorlijk lullig. Ik zit te wachten tot ze uit zichzelf komen. Want ik hoef mijn eigen ouders toch niet uit te nodigen?
    Ik heb het weleens gezegd dat ik het ook leuk zou vinden als ze weer eens deze kant op komen.

Dat raad ik jou ook aan. Dat je er niet zoveel zin in hebt om steeds haar kant op te komen. Wat is nou een half uurtje rijden? Dat moet ze maar mooi voor jullie over hebben hoor, vind ik...

Share This Page