aan de (ervaren) brildraagsters

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hallo!

ik heb nu sinds begin januari, een maand of 5 dus nu, een bril voor veraf. ene kant -1.50 en andere kant -1.75 en dan nog iets met cillinders ofzo:(.
    ik zag zonder bril niet goed uiteraard. bv met autorijden, teletekst, ondertiteling etc etc etc. maar het was enigzins nog goed te doen. tot dat ik mn bril kreeg natuurlijk ( wel even een weekje moeten wennen vooral voor dichtbij) er ging een wereld voor me open.

maar nu als ik mn bril afzet zie ik dus echt nog veel slechter als eerst zonder:( ik weet wel dat ik die bril niet voor niets heb maar soms s''avonds ofzo heb ik weleens van even lekker die bril af, lekker liggen op de bank ofzo. maar dan zie ik dus echt geen fluit op tv. als mn man in de keuken staat is het wazig kortom gewoon niet te doen eigenlijk.
    is dit normaal dat ik nu minder zie als 5 maanden geleden?

lenzen is voor mij geen optie. heb hele gevoelige droge ogen( hebben het mij voorlopig ook afgeraden) en daarbij ben ik ook nog es een ontzettende sloddervos dus die dingen ben ik zo kwijt etc etc.

groetjes plurk!:)

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja ik had/heb precies hetzelfde. Volgens mij is het zo dat je ogen naar de bril "gaan staan" ofzo en dan zie je zonder bril ineens nog veel slechter. Maar dat is alleen maar mijn ervaring hoor, geen idee of dat ook wetenschappelijk bewezen is. :(

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Herkenbaar, helaas... Ik heb zelf nu een jaar of acht een bril. Ik begon met -0.75 aan beide ogen (toen zag ik dus zonder bril ook best ok) en het is in de loop van de tijd opgelopen tot -2.75. Ik heb meestal wel lenzen in, behalve als ik (weer eens) een oogontsteking heb. Dan draag ik een bril. Volgens mij maakt het geen fluit uit of je een bril of lenzen hebt. Ik denk zelf dat die snelle achteruitgang komt doordat ik pas op latere leeftijd slechte ogen heb gekregen, maar helemaal zeker weet ik het niet.

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik heb sinds augustus een bril en heb het ook. Zou het niet zo kunnen zijn dat je ogen lui worden door een bril en dat ze niet meer hoeven scherp stellen met bril. Dat het daarom zonder moeilijker word om dingen scherp te zien??

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Dat heb ik ook. Volgens mij lijkt dat omdat je nu weet hoe het is om scherp te kunnen zien!

Als ik mijn bril 2 dagen niet draag valt het al niet meer op en ben ik weer gewend aan het slechte zien.

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik heb het ook hoor (heb -1.50 aan beide ogen)
    Draag zowel lenzen als een bril (niet tegelijk dan he ;))
    's ochtends zie ik best goed (dus zonder lenzen of bril), maar als ik 's avonds mijn lenzen uit doe of mijn bril af zet, zie ik echt alleen maar wazig....

7. JoHe

JoHe Niet meer actief

Ik heb nu 17 jaar een bril.
    Zag in het begin ook steeds slechter als ik mijn bril af deed,
    nu hoef ik het niet te proberen zonder bril kan ik niet fatsoenlijk de straat oversteken.
    zelf heb ik -1.75 aan beide kanten en ook cilinders en as.
    Contactlenzen word niks want als ik ze een uur in heb dan zijn mijn ogen knalrood.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok ben niet de enige dus:) ja zoiets zei mn vent ook al inderdaad ( hey fff oftopic je bent er weer:D).

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja dat klopt inderdaad ook. smorgens als ik hem nog weleens vergeet op te zetten en ik al 100 x gedacht heb; oja dalijk eerst dat ding opzetetn want ik zie niet scherp maar dan na een uur of 2 valt het inderdaad al minder op. pfff best lastig soms zon bril;)

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb dat ook, ik heb al zon dik 10 jaar een bril nodig.
    Maar mijn sterkte is toch al vanaf het begin -1,75.
    Ik heb ook lenzen wat ik af en toe afwissel.
    Tja ik zou me er niet druk om maken hoor :)

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Gelukkig ben ik er weer ja.

Naja we worden ook ouder he, ook met bril!!Dus je ogen zullen zelf ook wel wat achteruit gaan. Maar ik denk wel dat de ogen een beetje lui worden.

Had jij ook toe je net je bril had dat je je opgesloten voelde?

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee maak me er niet druk om verder maar gewoon iiritant bv met op de bank liggen. lig dan graag op me zij maar dan zit dat rotding in de weg. maar zonder zie ik dan weinig.:) dus daar gaat het eigenlijk om;)

mamavan marit: pffff in het begin werd ik knettergek. zag ze allemaal vliegen en draaide heel de dag met me kop hahaha

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Als je nou een kussen onder je hoofd doet en dat de bril dan net niet op het kussen zit (de voorkant van je bril dan he)
    dan kan je best wel comfi liggen :)

14. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Je was in de eerste instantie gewend aan het slechte zicht,
    nu je een bril draagt wennen je ogen heel snel aan het goeie zicht en is het dus moelilijker voor je ogen om scherp te stellen.
    Ik heb het probleem zelfs al met mij lenzen, het verschil tussen bril en lezen is ook levensgroot.... je ogen wennen gewoon heel snel

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bedankt dames voor de tips en antwoorden. ik weet genoeg.. deze mag op slot!

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina