@vosje2000 wat ik net al zei ik heb het er wel met haar over gehad,(behalve over deze nieuwe situatie dan) en ik weet zeg nooit nooit,maar mijn man vertrouw ik 100%.hij kan echt niet zonder mij haha,als ik zeg ga eens even lekker naar je vrienden dan begrijpt hij niet waarom ik dat zeg.en ken hem al vanaf mijn jeugd. maar ja dat was mijn probleem niet,het gaat nu over die vriendin trouwens ik heb net met de nicht van die vriendin gesproken,en ze heeft gezegt dat zij het gaat vertellen,zij heeft namelijk ook het bewijs. dus dat is dan op zich geen probleem meer voor mij,maar ik maak me zorgen om haar en het kindje. het liefst had ik het allang vertelt van de vakantie van haar man,maar wil haar niet teveel stress bezorgen.
kijk weet je wat het is,ik wil gewoon de juiste keuze maken,en ja wat is de juiste keuze? maar ja ik hoop dat haar nicht goed met haar kan praten.
Maar je hebt het toch al een keer verteld?!?! Waarom nog 1 keer? Blijkbaar wilt ze het niet inzien. Ik zou nu ff niks zeggen want ze is wel hoogzwanger en misschien zijn er erge gevolgen hierdoor door stress enz.
nou meiden ik (denk) heb me keuze gemaakt, ik ben altijd zo eerlijk mogelijk maar wil ook niet de boeman zijn. dus ik heb het al vaker met haar over gehad. en nu haar nicht het zelf er toch met haar over wil hebben zeg ik niks. en als ze mij dan vraagt waarom heb je niks gezegt,zeg ik gewoon eerlijk omdat ik dus al vaker met haar erover heb gehad en dat ze zwanger is haar geen stress wil bezorgen. en haar kennende zal ze dat wel begrijpen.(hoop ik) in ieder geval nog even bedankt voor jullie reacties! ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen
Nu ze hoog zwanger is, zou ik sowieso niets vertellen, daar bereik je helemaal niets mee. Het is heel moeilijk,maar ik zou niets zeggen, het zijn immers mijn zaken niet? Mocht het ooit ter sprake komen, kan je altijd zeggen dat je de omstandigheden er niet naar vond om haar in te lichten.
Ik zou het na de bevalling vertellen. Niet nu ze hoogzwanger is. Maar toch zelf kan ik zoiets niet verborgen houden. Succes ermee, is moeilijk!
Het is idd een lastige situatie. Maar je zegt dat je al je keuze hebt gemaakt (denkt). Ik persoonlijk zou het zeker weten vertellen. Maar niet nu ze zwanger is dat ik zou ik haar en haar kindtje niet aandoen, dat vind ik echt zielig zit ze in de stress terwijl ze hoogzwanger is. Ik zou het na de bevalling zeggen, en duidelijk maken van kijk of je het nou wel of niet wilt geloven ik heb het je verteld omdat ik je vriendin ben en zoiets niet achterwege kon laten. En als er dan later iets gebeurt kan ze niet boos op jou worden. Heel veel succes meid
ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar ik zou doen als jou was, wat jij ook fijn zou vinden wat bij jou werd gedaan: vertellen. als de situatie mij echt niet koud zou laten, zou ik het er niet bij kunnen laten. wat ik me nu zo voorstel is dit: die vriend vertellend at je het weet, en dat jij je nu medeplichtig voelt aan zoiets fouts. dus dat je het haar wilt vertellen, maar hij mag het ook zelf doen. maar misschien is het niet zo'n goede timing ivm haar zwangerschap.
Ik sluit me aan bij Bibiche, je vriendin weet het waarschijnlijk wel, maar wil het voor zichzelf niet toegeven...
Ligt eraan wat voor vriendin het is, hoort ze bij mijn hechte club dan zeker dat ik het vertel, als ze wat verder van me wegstaat en ik het al eerder zou hebben geprobeerd zou ik het denk ik ook wel vertellen maar zou ik eerst haar man ermee confronteren. Heel veel succes in deze moeilijke situatie.
ja sowieso wacht ik tot na de bevalling. en haar nicht gaat het dus vertellen(na de bevalling) en ik denk ook beter als zij het vertelt want ze staat wat dichter bij haar in vriendschap dan ik. vroeger waren we wel heel close maar door verhuizingen/banen ect zijn we de laaste maanden wat verder van elkaar komen te staan.maar zijn nog wel gewoon vriendinnen hoor. maar ik denk hoe de situatie nu is,niet vertelle voor haar bevalling en het haar nicht dus laten doen. ja die man van haar is zo'n kwal...hij was/is ook niet zo betrokken enzo bij de zwangerschap van z'n vrouw,vind ik zo erg
en ja... dan ook nog hopen dat ze er wat mee doet. en niet zoals de andere keren het niet willen geloven
Je hebt het al proberen te vertellen toch. Probeer er voor haar te zijn. Ik zou wel proberen het te vertellen, maar niet als ze hoogzwanger is. Pfffff, moeilijk hoor.
Ik zou haar wel wat tips geven, maar verder m'n mond houden, straks krijg je nog met iemand ruzie ook.
Mijn ex heeft mij in onze relatie twee jaar lang besodemieterd met overmatig gebruik van harddrugs (coke). Bijna niemand durfde hier iets van tegen mij te zeggen, op mijn zusje en een hele goede vriendin na. Ik heb het juist heel erg gewaardeerd dat zij wél eerlijk durfden te zijn tegen mij. Daar ben je toch ook vriendinnen voor? Ik heb het juist mensen die niets tegen mij hebben gezegd en het wel wisten niet in dank afgenomen. Lekker simpel om je mond te houden onder het mom van 'straks heb ík het weer gedaan.' Ik vind dus, wanneer je goede vriendinnen bent, je eerlijk tegen elkaar moet zijn. Je wilt toch dat je vriendinnen gelukkig zijn?
ja ik wil idd dat me vriendin gelukkig is. en daarom wil ik doen wat het beste is. ik wil geen ruzie en alles goed proberen op te lossen. @renee wat erg je verhaal!ja ik zou het mijn vrienden die niks hebben gezegt ook met dank afnemen zeg. maar wat het dus in mijn situatie is is dat ik het al vaker heb gezegt(ze wil er niks van aannemen),maar nu loopt het dus echt uit de hand. die vriendin kan elk moment bevallen dus ik (en andere vriendinnen van haar) vinden het geen goed moment om het nu te vertellen. zodra ze weer is opgeknapt gaat dus haar nicht(met mischien mij erbij) met haar praten(nog een keer). ik hoop dat ze het aannneemt want eerlijk gezegt word ik er een beetje moe van.ik bedoel we hebben zo vaak smsjes en gesprekken(bijv msn) aan haar laten lezen enz. maar omdat het me vriendin is hoor ik er voor haar te zijn en gewoon nog een keer te gaan praten. bedankt nog voor de reactie's, is wel fijn om andere meningen te horen want ik wil graag doen wat het beste is in deze situatie.