Hoi, ik ben op internet een heel leuk borduurpatroon tegen gekomen dat ik op een lakentje wil gaan borduren. Maar weet er iemand hoe ik dat patroon op dat lakentje krijg?
Je zou het patroon eerst kunnen borduren op fijn borduurlinnen en daarna als een soort van applicatie kunnen vastzetten. Of Je zou het patroon mbv carbonpapier (speciaal voor naaien) kunnen overzetten op het lakentje.
Er is ook borduurpapier wat oplost in water te koop. Dat leg je dan over het lakentje en als je klaar bent leg je het in water en lost het borduurvelletje op! o.a. hier te koop DMC Soluble canvas - InternetWinkel Hobbydoos.nl Misschien ook wel in hobbywinkels te koop.
@ gold dat is super handig!! ga t gelijk bestellen en dan van de week t cabon papier halen zodat ik t kan overtrekken.
Mijn poging met borduren heb ik gestaakt.Ik werd er helemaal kriegel van! ik heb veel geduld met haken en breien maar dit...pff! Ik hoop dat het jou wel lukt, veel plezier!
Je hebt ook een bepaalde borduurstof die je op het lakentje kan leggen. Dan het patroon borduren en als je klaar bent, kun je de draden er tussenuit trekken. Ik heb alleen geen idee meer hoe het heet. In een handwerk winkel zullen ze het wel weten vermoed ik!
@ mamavanmeisje haken lijkt me ook hartstikke leuk maar weet niet goed wat en hoe ik moet beginnen. weet er iemand hoe ik verschil van borduur patronen zie? voor de machine of met de hand
misschien kun je hier plaatjes laten zien van wat je wilt maken? Ik borduur zelf veel met kruissteekjes. Ik vind het altijd heel leuk staan als je een randje borduurt op een smal stukje borduurstof en dat stukje naai je dan bovenop het lakentje. Met kruissteekjes kun je ook gemakkelijk gebruik maken van de genoemde oplosbare stukjes borduurstof. Als het geen kruissteekjes zijn zou ik het patroon op het laken tekenen tekenen met uitwasbare stift en het dan borduren. succes!