borduren

Discussion in 'De lounge' started by pink99, Jun 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pink99

pink99 Actief lid

Jul 2, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi,

ik ben op internet een heel leuk borduurpatroon tegen gekomen dat ik op een lakentje wil gaan borduren. Maar weet er iemand hoe ik dat patroon op dat lakentje krijg?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je zou het patroon eerst kunnen borduren op fijn borduurlinnen en daarna als een soort van applicatie kunnen vastzetten. Of Je zou het patroon mbv carbonpapier (speciaal voor naaien) kunnen overzetten op het lakentje.

3. pink99

pink99 Actief lid

Jul 2, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    dat van t cabonpapier ga ik proberen. Nu maar hopen dat t lukt dank je wel

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Weet je zeker dat het een "handborduur"patroon is? En niet per ongeluk een machineborduurtje?

5. pink99

pink99 Actief lid

Jul 2, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    oei dat weet ik niet

6. Gold

Gold Actief lid

May 14, 2011
    135
    2
    18
    Er is ook borduurpapier wat oplost in water te koop. Dat leg je dan over het lakentje en als je klaar bent leg je het in water en lost het borduurvelletje op!

o.a. hier te koop DMC Soluble canvas - InternetWinkel Hobbydoos.nl Misschien ook wel in hobbywinkels te koop.

7. pink99

pink99 Actief lid

Jul 2, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    en ik kan m ook nergens meer terug vinden op internet, hoe zie ik het verschil?

8. pink99

pink99 Actief lid

Jul 2, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    @ gold dat is super handig!! ga t gelijk bestellen en dan van de week t cabon papier halen zodat ik t kan overtrekken.

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Mijn poging met borduren heb ik gestaakt.Ik werd er helemaal kriegel van! ik heb veel geduld met haken en breien maar dit...pff! Ik hoop dat het jou wel lukt, veel plezier!

10. Eeksie

Eeksie Bekend lid

Jun 10, 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Je hebt ook een bepaalde borduurstof die je op het lakentje kan leggen. Dan het patroon borduren en als je klaar bent, kun je de draden er tussenuit trekken. Ik heb alleen geen idee meer hoe het heet. In een handwerk winkel zullen ze het wel weten vermoed ik!

11. pink99

pink99 Actief lid

Jul 2, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    @ mamavanmeisje haken lijkt me ook hartstikke leuk maar weet niet goed wat en hoe ik moet beginnen.

weet er iemand hoe ik verschil van borduur patronen zie? voor de machine of met de hand

12. brit76

brit76 Actief lid

Apr 29, 2009
    379
    7
    18
    misschien kun je hier plaatjes laten zien van wat je wilt maken?

Ik borduur zelf veel met kruissteekjes. Ik vind het altijd heel leuk staan als je een randje borduurt op een smal stukje borduurstof en dat stukje naai je dan bovenop het lakentje.
    Met kruissteekjes kun je ook gemakkelijk gebruik maken van de genoemde oplosbare stukjes borduurstof.
    Als het geen kruissteekjes zijn zou ik het patroon op het laken tekenen tekenen met uitwasbare stift en het dan borduren.
    succes!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kaasdoek.

Share This Page